"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Noget på min snegls hus

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
klovnfiske-karen
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
Indlæg: 18
Tilmeldt: søn 21. jan 2024 19:42
Postnummer: 5230 Odense M
Saltvand siden?: 2023

Noget på min snegls hus

Indlæg af klovnfiske-karen »

Hej saltvandsvenner,

Jeg har i dag lagt mærke til et eller andet på min snegls hus (se billede). Hvad i alverden er det?
Udover det er der noget, der ligner en masse snegleæg (hvide pletter på mine sten) - hvor mange af disse kan reelt set blive til noget?

Billede
Vedhæftede filer
IMG_5858.jpeg
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3791
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Noget på min snegls hus

Indlæg af crazy seahorse »

Det er en kalkrørorm. De generer ikke sneglen.
De er filterfeeders og lever af alger og andet De fanger med deres fjerlignende fangarme.

Nogle snegle æg bliver til noget, andre ikke.
Jeg er ikke så skarp på snegle, så jeg ved ikke om de har et larvestadie eller om de klækker som små fiks og færdige snegle. Larver vil sikkert udgøre en glimrende fødekilde til fisk.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
klovnfiske-karen
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
Indlæg: 18
Tilmeldt: søn 21. jan 2024 19:42
Postnummer: 5230 Odense M
Saltvand siden?: 2023

Re: Noget på min snegls hus

Indlæg af klovnfiske-karen »

crazy seahorse skrev: ons 7. feb 2024 08:59 Det er en kalkrørorm. De generer ikke sneglen.
De er filterfeeders og lever af alger og andet De fanger med deres fjerlignende fangarme.

Nogle snegle æg bliver til noget, andre ikke.
Jeg er ikke så skarp på snegle, så jeg ved ikke om de har et larvestadie eller om de klækker som små fiks og færdige snegle. Larver vil sikkert udgøre en glimrende fødekilde til fisk.
Tusind tak for svar 😃
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"