"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hjælp til baggrund

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Besvar
Maaxelsen
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn 28. sep 2014 20:58
9
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2014

Hjælp til baggrund

Indlæg af Maaxelsen »

God aften

Jeg håber i kan hjælpe med en en løsning til baggrunden i akvariet jeg lige har købt.

Som det ses på billedet er der en baggrund i akvariet. Som jeg måske ikke synes passer så godt.

Mit plan var at smøre pu lim på og spraye vand på for at få det til at skumme op og derefter sand og korel og stenstykker. Men ved ikke hvorfor men pu limen skummer ikke men flyder bare ud. Jeg tør næsten ikke gå i gang med pu skum. 😀

Lad mig høre jeres forslag? Skal jeg bare lade det være og evt. Lime lidt sten på?
Vedhæftede filer
20231126_170212.JPG
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1773
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Hjælp til baggrund

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Lige meget hvad du gør kommer overfladen med tiden at blive fyldt med kalkalger, så jeg ville lede det blive som det er.

Udfordringen er at der kan stå vand mellem baggrunden og glasset, og stillestående saltvand er et stort problem.
Så alt efter hvor meget silikone der er brugt ville jeg fjerne baggrunden helt, eventuelt male gagglasset blå eller sort.

Er dette ikke muligt så ville jeg forsøge at tætte baggrunden mes silikone oppe og nede så du ikke får stillestående vand.

Og ja, en rigtig god ide at lime på lidt sten på baggrunden,
Casper M
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 332
Tilmeldt: søn 7. mar 2021 00:30
3
Postnummer: 6430 Nordborg
Saltvand siden?: 2019

Re: Hjælp til baggrund

Indlæg af Casper M »

Jeg havde fjernet den der baggrund det passer ikke til et saltvandsakvarie synes jeg.

Og som Thomas skriver så havde jeg malet baggrunden sort eller blå..
Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"