"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Nybegynderfejl!

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
ViggoN
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 561
Tilmeldt: tors 15. jan 2015 22:23
9
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2014

Nybegynderfejl!

Indlæg af ViggoN »

Hvad ville du ønske, du vidste, da du startede dit første saltvandakvarie.


Hej alle I fisketosser og tangtumlinger!

Lad os være ærlige, vi har alle været der – det første saltvandsakvarium, hvor du troede, det var så let som at følge opskriften på bagpå fiskenes madpakke. Der er visse begynderfejl, som vi alle har begået (og måske stadig gør)! Så lad os dele vores dyrebare lærepengene, så de næste akvarieeventyrere kan grine lidt af vores små, undervandsmishaps. 😄

1. Mere mad, mere kærlighed!' - Indtil du opdager, at dine fisk begynder at ligne oppustede balloner.


2. Jeg skal nok huske at teste vandet... engang.' - Indtil du stirrer ind i det grønne tågeglas og undrer dig over, om din vandprøvesæt nogensinde har set solens lys.

3. Intet problem, jeg har lige plads til én mere fisk.' 'Hvad kunne gå galt?' - Indtil du indser, at alle levende væsner ikke nødvendigvis elsker at bo sammen i samme akvarium. Det er som en reality-show, men kun en vinder – algerne.

Så kom og del dine morsomme fejltagelser! Hvad er den mest uforglemmelige 'aha-øjeblik' fra dine tidlige dage…
Glenand
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
Indlæg: 15
Tilmeldt: tirs 17. jan 2023 06:36
1
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2020

Re: Nybegynderfejl!

Indlæg af Glenand »

Ville lave mit eget køkesystem.

Opskriften er ret simpel. Pumpe, slanger og en radiator til pc-vandløling. Får det hele sat til og afprøvet. Virker over alt forventnig. Lige indtil alt hvad der hedder skaldyr og blødkoraller begynder at dø.

Finder derefter ud af at kobber "som radiatoren er lavet af" og skaldyr og blødkoraller ikke er et pisse godt match.

Tilgengæld var der ikke mere sygdom at spore. 🙂🙂.

Systemet er derefter blevet udvider med en kølecoil placeret i sumpen af titanium og så køler systemet efter hensigten uden flere dødsfald
Brugeravatar
ViggoN
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 561
Tilmeldt: tors 15. jan 2015 22:23
9
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2014

Re: Nybegynderfejl!

Indlæg af ViggoN »

Glenand skrev: man 16. okt 2023 22:10 Ville lave mit eget køkesystem.

Opskriften er ret simpel. Pumpe, slanger og en radiator til pc-vandløling. Får det hele sat til og afprøvet. Virker over alt forventnig. Lige indtil alt hvad der hedder skaldyr og blødkoraller begynder at dø.

Finder derefter ud af at kobber "som radiatoren er lavet af" og skaldyr og blødkoraller ikke er et pisse godt match.

Tilgengæld var der ikke mere sygdom at spore. 🙂🙂.

Systemet er derefter blevet udvider med en kølecoil placeret i sumpen af titanium og så køler systemet efter hensigten uden flere dødsfald
Haha genialt det jo opskriften på det perfekte karantæne akvarie lige der!!🎉
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"