"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hvordan har i det at smide koraller ud.

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Hvordan har i det at smide koraller ud.

Indlæg af Seniorreefer »

Årsagen til jeg spørger, er jeg lige har ryddet op i min fragtank. Har smidt mange koraller koraller ud, specielt SPS typer rød og grøn digita , Hydnophora, kaktus koraller 2 typer, Seriatopora caliendrum, dvs små skive anemoner, parly, zoa , grønne og røde montipora tallerken med røde og blå blomster
Det er billige koraller, som nok mere eller mindre mange som har kan jeg se på andre annoncer

Prøvet i ca 4 måneder at sælge dem til billige penge, selv gratis afhentning.😱🫣

Når der en god vækst på dine SPS især de hurtigt voksende , smider i også bare ud.
Hvad med afklip/trim af koraller er vel også bare affald som når planter trimmes i haven.

Carsten/Seniorreefer
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4008
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Hvordan har i det at smide koraller ud.

Indlæg af Engelquist »

Det er jo et "problem" der vokser, i takt med vi bliver dygtigere...
Mange sps'er vokser som ukrudt... men som i vores haver, må der trimmes, så det ser ordenligt ud.

Nu har jeg ikke selv kalkreaktor, men ved at der er flere som smider døde koraller i reaktoren... på den måde er det jo genbrug :-)
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3733
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Hvordan har i det at smide koraller ud.

Indlæg af charlie saltvand »

Det er et godt spørgsmål, på hvad jeg syntes er et “etisk dillema” Carsten. 🤔

Jeg har selv smidt ud af de hurtigt voksende da jeg havde sps balje. Jeg har også sponcereret en del store kolonier til den blå planet, jeg bor ikke så langt derfra og her selv kørt ind med dem så har Thomas F så taget imod dem i deres kælder. Jeg har også renset og tørret nogle få, som så står rundt omkring på hylder og ind i mellem bruges til at aquascape med.
image.jpg
Det piner mig sgu at “slå dem ihjel” men når der ingen gang er nogle der gider og komme og hente gratis, så er der ikke meget at gøre 🙄

Det er jo også en “mode ting” som skifter, ift hvad der er populært. I gl dage var der masser af fx torch til ingen penge. nu koster de alle kassen…?
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"