"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

IM nuvo 24 råd søges.

Forum for snak om Nano Reefs og alt hvad dertil hører.
Besvar
chalfe9
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 137
Tilmeldt: ons 21. mar 2007 10:25
17
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Kølkær, Herning

IM nuvo 24 råd søges.

Indlæg af chalfe9 »

Vi kikker på Innovative Marine nuvo 24 og kunne godt bruge lidt indput.

Vi var forbi Horsens og se akvariet “live” idag og vi blev lidt overraskede over hvor lidt plads der var i dybden. Dog har det også sin charme af det er så langt.

Vi vil rigtig gerne høre fra jer der har erfaring med aquascaping i netop det akvarie. Er det helt op ad bakke? Der skal jo være plads til nok sten.
Jeg stod og blev lidt varm på nogle aquaroche “sten”, men er i tvivl om der er plads til det og hvor effektive de er/bliver. Har ikke brugt dem før, aldrig hørt om dem :hehe:

Og til sidst, hvor meget har i andre købt af det udstyr IM anbefaler og hvor meget er blevet skiftet ud igen? Vi går op i at det ikke larmer alt for meget så vi tænker meget på pumpen og skummer. Har tænkt over ghost desktop skummeren.

Mvh. Charlotte og Steve.


juwel rio 180 opstart feb. 2013
chalfe9
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 137
Tilmeldt: ons 21. mar 2007 10:25
17
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Kølkær, Herning

Re: IM nuvo 24 råd søges.

Indlæg af chalfe9 »

Bump... vi kunne stadig godt bruge lidt råd...


tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 411
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: IM nuvo 24 råd søges.

Indlæg af tim_rn »

Hej

Nu har jeg ikke nuvo 24 mens deres 30L udgave (100+ liter), som er samme længde men en anelse dybere. Og det kan da sagtens lade sig gøre. Har selv købt min første aqua roche opsætning, de findes jo i alle afstøbninger.

Jeg googlede lige hurtigt akvariet og kiggede på billeder. Der er jo tonsvis af billeder fra folk, hvor man kan se mange forskellige og kreative opsætninger.

Brug evt. også lige lidt tid på at google akvariet og nogle variationer af "cracked screen". Der har været nogle problemer. Jeg ved ikke helt hvor mange og præcist, men det gjorde i hvert fald at jeg fravalgte det, da noget af det sidste jeg vil er at være det mindste usikker når jeg roder i akvariet eller bare ligger og sover.

Udstyret kan du godt regne med at skifte ud. Især returpumpe. Her handler det også om at være kreativ med løsningen (hvad den skal stå på, om den kan hænge frit osv) for det vil ikke blive lydløst. Lydløst er et forbandet ord i den her hobby. Folk har meget forskellige ideer til hvad der larmer. Men en åben sump er svær at få til at være lydløs i ordets egentlige forstand. Skummer får du ikke en stille en med Ghost. Absolut ikke. Jeg bruger tunze 9001. Den er sgu heller ikke lydløs, men det går da. I må endelig bare ikke forvente komplet stilhed i stuen, når I ikke har en lukket sump.

Jeg har været glad for spin stream nozzles, nogle bruger endda ingen cirkulationspumpe men nøjes med retur grundet nozzles. Det har jeg ikke kunne få til at fungere eller turde eksperimentere vildt med det.

Spørg endelig hvis der er noget, også selvom det ikke kan blive specifikt til det akvarie


dyr200
Reactions:

Re: IM nuvo 24 råd søges.

Indlæg af dyr200 »

ikke for at sige noget men tror prisen på det er bedre ved tropeland i Skanderborg, det jeg har hørt om det er at kvaliteten på selve akvariet ikke er så super igen og at jeg ved at klovne fisken i Kbh har haft flere inde da de simpelthen bliver utætte


chalfe9
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 137
Tilmeldt: ons 21. mar 2007 10:25
17
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Kølkær, Herning

Re: IM nuvo 24 råd søges.

Indlæg af chalfe9 »

[quote="tim_rn"]Hej

Brug evt. også lige lidt tid på at google akvariet og nogle variationer af "cracked screen". Der har været nogle problemer. Jeg ved ikke helt hvor mange og præcist, men det gjorde i hvert fald at jeg fravalgte det, da noget af det sidste jeg vil er at være det mindste usikker når jeg roder i akvariet eller bare ligger og sover.

_______________
Hej. Jeg har googlet en del og er slet ikke stødt på det med at det revner, men det gjorde jeg da nu. Det lyder ikke så godt.
Har du læst et sted hvad glastykkelse de havde dem der revnede? Det jeg kan læse mig frem til er at det var de første akvarier der revnede grundet for tyndt glas, kan dog ikke finde et tal. Det jeg kikker på er 6 mm. Tykt.
Jeg hælder nu til at kikke på fusion mini 40 istedet, men det skulle jo ikke have været over 100 ltr.

Ellers må vi til at rode os ud i en større opsætning med seperat sump, men er dog ikke så sikker på at manden er i stemning til det :naughty:


dyr200
Reactions:

Re: IM nuvo 24 råd søges.

Indlæg af dyr200 »

Jeg tror ikke de har ændret på glas tykkelsen på dem så vidt jeg ved


tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 411
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: IM nuvo 24 råd søges.

Indlæg af tim_rn »

Det er lige netop ikke glastykkelsen (selvo mere da kunne hjælpe) men den bue de har brugt. også et der har gjort det eftertragtet, men det er ikke stærkt nok.

Se lige pb for valg af akvarie.


Runjum88
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
Indlæg: 36
Tilmeldt: tirs 23. maj 2017 14:01
6
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: IM nuvo 24 råd søges.

Indlæg af Runjum88 »

Syna li jeg vil smide et billede op af mit.. nok os første på forum. Det er deres 24Gallon.
Stenene har jeg skåret bagsiden helt flad for at udnytte mest mulig plads. Og tror min tunze-140L er mok det der larmer mest...
Vedhæftede filer
Jeg er nu ret tilfreds med mit,,
Jeg er nu ret tilfreds med mit,,


Runjum88
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
Indlæg: 36
Tilmeldt: tirs 23. maj 2017 14:01
6
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: IM nuvo 24 råd søges.

Indlæg af Runjum88 »

https://www.nano-reef.com/forums/topic/ ... ke/?page=2" onclick="window.open(this.href);return false;

Problemet virker dog som et tidligere 24g problem grundet 4mm glas... sku li følge op på om jeg burde være nervøs.. :) glasset er tykkere fejlen burde være rettet.. dog vil der ku være fejl på bøjet glas hvis det blir kølet for hurtigt efter det er bøjet.
Vedhæftede filer
Screenshot_20180429-102031.png


Besvar

Tilbage til "Nano Reefs"