"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Sander ozone rengøring ?

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
bmh
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 362
Tilmeldt: man 31. mar 2014 11:15
10
Postnummer: 4270 Høng
Saltvand siden?: 2014

Sander ozone rengøring ?

Indlæg af bmh »

Jeg har denne Sander 200 ozone og vil gerne gøre den ren. Man skal afmontere hovedet m Ib og udtag luft/ozone m 4skruer og det er jo ingen videnskab derefter skal man rengøre pladen men med hvad ?
Er denne plade hvid når den er ren eller er i tvivl hvad man må bruge til rengøring af den
bmh
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 362
Tilmeldt: man 31. mar 2014 11:15
10
Postnummer: 4270 Høng
Saltvand siden?: 2014

Re: Sander ozone rengøring ?

Indlæg af bmh »

Ingen der ved det ell som bruger ozone ? Hvor kan man købe kuglerne til et tørfilter ?
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1633
Tilmeldt: ons 10. sep 2008 13:15
15
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Re: Sander ozone rengøring ?

Indlæg af Ryom »

Prøv en specialbutik som handlet med hydraulik udstyr.
Måske en landbrugsmaskinforretning også har sådan nogle filtre på hylderne.
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Sander ozone rengøring ?

Indlæg af AndersGS »

bmh skrev:Jeg har denne Sander 200 ozone og vil gerne gøre den ren. Man skal afmontere hovedet m Ib og udtag luft/ozone m 4skruer og det er jo ingen videnskab derefter skal man rengøre pladen men med hvad ?
Er denne plade hvid når den er ren eller er i tvivl hvad man må bruge til rengøring af den
Så længe pladen er hvid er det fint, det er bare et fint keramisk filter. Reservedele kan købes hos din foretrukne Sander forhandler.

Kuglerne til tørfilteret kan også hjemtages hos de fleste forhandlere ellers er der altid ebay.. http://www.ebay.com/itm/Fine-Pure-White ... SwWTRWvOfA" onclick="window.open(this.href);return false;
bmh
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 362
Tilmeldt: man 31. mar 2014 11:15
10
Postnummer: 4270 Høng
Saltvand siden?: 2014

Re: Sander ozone rengøring ?

Indlæg af bmh »

Det er ikke helt Hvidt men lidt farvet . Har renset overfladen med sprit og ladet det tørre, men det køre ikke som før . Har den skruet op på næsten 150 og det havde jeg ikke før. Og så holder jeg kun redox på mellem 260-300 så noget er galt . Den der hvide runde plade sidder godt fast , skal den af ved rengøring da ?
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Sander ozone rengøring ?

Indlæg af AndersGS »

bmh skrev:Det er ikke helt Hvidt men lidt farvet . Har renset overfladen med sprit og ladet det tørre, men det køre ikke som før . Har den skruet op på næsten 150 og det havde jeg ikke før. Og så holder jeg kun redox på mellem 260-300 så noget er galt . Den der hvide runde plade sidder godt fast , skal den af ved rengøring da ?
Jamen der er ikke umiddelbart noget galt - redox bør ligge naturlig på 230-300 mV. Jeg ville egentlig helst ikke over med ozondosering, bare for at være på den sikre side.

Noget helt andet er din probe - hvornår har den sidst været kalibreret/passer den? Er der fint nok sug på ozongeneratoren fra skummeren? Lugter der af ozon fra den når den kører?
bmh
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 362
Tilmeldt: man 31. mar 2014 11:15
10
Postnummer: 4270 Høng
Saltvand siden?: 2014

Re: Sander ozone rengøring ?

Indlæg af bmh »

Jeg renser sonden hver 2 uge men mangler lige at skifte silikat i tørfilter
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Sander ozone rengøring ?

Indlæg af AndersGS »

bmh skrev:Jeg renser sonden hver 2 uge men mangler lige at skifte silikat i tørfilter
Har du prøvet at teste den? Du kan købe kalibreringsvæske de fleste steder. Den kan sagtens have en fejlvisning på +/- 50mV.

Når det så er sagt, synes jeg den bedste måde at køre det på er kun at bruge målingen til, at undgå en overdosering og så blot nøjes med at have den til at køre så ofte, at vandet står klart og flot.
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"