"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Nogen der har lavet impulskøb af black friday tilbud ?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Henrikorg1
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 135
Tilmeldt: søn 2. jun 2013 10:28
10
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2013

Nogen der har lavet impulskøb af black friday tilbud ?

Indlæg af Henrikorg1 »

Kørte ned for at shoppe noget salt da jeg var tørlagt og skal have gang i større vandskifte efter at have været dum nok til at bruge np biopellets sammen med nyos zero edike baseret vsv,nok om fejlen har købt aqua forest salt på tilbud efter at have læst lidt om det og synes det lyder interresant samt en pose fuld blandede snegle eremit krebs til ren sort pris,første akvarie da jeg kom inden for døren indeholdt en utrolig flot aftrækker i en fornuftig størrelse,den virkede meget nysgerrig og og slet ikke sky men en fisk til 1000 kr på lærlinge løn ,går rundt og kigge og snakker og kigger noget mere men bliver ved med at vende tilbage til aftrækkeren som hver gang jeg er forbi akvariet kommer ud og kigger på mig,så fik jeg endnu en black tilbudspris og siger straks købt !
Er nu den lykkelige ejer af en Pseudobalistes fuscus eller blue and gold triggerfish som pt er ved at undersøge et akvarie med kun halv belysning for ikke at stresse den,skal nok smide et billede iløbet af en dag eller 2 når den er faldet lidt til,så super tak til Henrik fiskehulen for endnu en god dag med hyggelig snak og gode tilbud.
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1633
Tilmeldt: ons 10. sep 2008 13:15
15
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Re: Nogen der har lavet impulskøb af black friday tilbud ?

Indlæg af Ryom »

Jeg var også forbi fiskehulen.
Købte nogle rejer og en pinset fisk. Og så lige noget fodder og revive og en lang tang..
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: Nogen der har lavet impulskøb af black friday tilbud ?

Indlæg af Allan M »

Henrikorg1 skrev:Kørte ned for at shoppe noget salt da jeg var tørlagt og skal have gang i større vandskifte efter at have været dum nok til at bruge np biopellets sammen med nyos zero edike baseret vsv,nok om fejlen har købt aqua forest salt på tilbud efter at have læst lidt om det og synes det lyder interresant samt en pose fuld blandede snegle eremit krebs til ren sort pris,første akvarie da jeg kom inden for døren indeholdt en utrolig flot aftrækker i en fornuftig størrelse,den virkede meget nysgerrig og og slet ikke sky men en fisk til 1000 kr på lærlinge løn ,går rundt og kigge og snakker og kigger noget mere men bliver ved med at vende tilbage til aftrækkeren som hver gang jeg er forbi akvariet kommer ud og kigger på mig,så fik jeg endnu en black tilbudspris og siger straks købt !
Er nu den lykkelige ejer af en Pseudobalistes fuscus eller blue and gold triggerfish som pt er ved at undersøge et akvarie med kun halv belysning for ikke at stresse den,skal nok smide et billede iløbet af en dag eller 2 når den er faldet lidt til,så super tak til Henrik fiskehulen for endnu en god dag med hyggelig snak og gode tilbud.
Flot fisk og så bliver den kun lidt over en halv meter.
Life is a beach and then you dive.
Henrikorg1
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 135
Tilmeldt: søn 2. jun 2013 10:28
10
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2013

Re: Nogen der har lavet impulskøb af black friday tilbud ?

Indlæg af Henrikorg1 »

Allan er godt klar over dens potentielle str da jeg købte den,men jeg er vild med den og har tidligere haft forskellige aftrækkere så kender lidt til deres til tider iltre temperament,desuden hvor mange er interreserede i den type fisk som kan tilbyde den 4,2 m2 akvarie med et filter system bygget til rovfisks svineri ?
Den har lige hygget sig med den første af de ny indkøbte eremitkrebs samt stiftet bekendtskab med kam og blå muslinger, så den skal nok falde til med tiden da det ser ud til den ved fra naturens side den skal holde sig væk fra min leopard muræne baby.
Brugeravatar
Kimkjaer
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 304
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 13:47
10
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2014

Re: Nogen der har lavet impulskøb af black friday tilbud ?

Indlæg af Kimkjaer »

Tillykke med den, har set den et par gange i Horsens - den er monster fed
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Nogen der har lavet impulskøb af black friday tilbud ?

Indlæg af MoG »

Spændende fisk! Ser frem til at se nogle billeder! :y

Du har da om nogen - de rette forhold at tilbyde sådan en! :GO .. Og den er jo ikke ligefrem vokset ud af akvariet om 14 dage! :wink:
Morten
mchr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 519
Tilmeldt: tirs 13. dec 2011 11:54
12
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

Re: Nogen der har lavet impulskøb af black friday tilbud ?

Indlæg af mchr »

jeg havde planer om at bruge lidt tid på at finde ting dernede, men det endte med at tage 1t45m at køre fra århus til horsens, så ankom 17:25, så jeg nåede kun at flå tre dåser flagefoder af hylderne, og smutte igen.
Henrikorg1
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 135
Tilmeldt: søn 2. jun 2013 10:28
10
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2013

Re: Nogen der har lavet impulskøb af black friday tilbud ?

Indlæg af Henrikorg1 »

Du skulle have kørt lidt tidligere,jeg var der i 2 timer + og der var vist ca 4-5 kunder i den tid så Henrik havde masser af tid til at snakke for engangs skyld.
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: Nogen der har lavet impulskøb af black friday tilbud ?

Indlæg af Allan M »

Henrikorg1 skrev:Allan er godt klar over dens potentielle str da jeg købte den,men jeg er vild med den og har tidligere haft forskellige aftrækkere så kender lidt til deres til tider iltre temperament,desuden hvor mange er interreserede i den type fisk som kan tilbyde den 4,2 m2 akvarie med et filter system bygget til rovfisks svineri ?
Den har lige hygget sig med den første af de ny indkøbte eremitkrebs samt stiftet bekendtskab med kam og blå muslinger, så den skal nok falde til med tiden da det ser ud til den ved fra naturens side den skal holde sig væk fra min leopard muræne baby.
Det er nok mig der er en tørvetriller - men jeg fatter ikke, at fisk der bliver så store, overhovedet er til salg. Med mindre man selvfølgelig har en swimmingpool.
Men flot er den, så tillykke.
Life is a beach and then you dive.
Henrikorg1
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 135
Tilmeldt: søn 2. jun 2013 10:28
10
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2013

Re: Nogen der har lavet impulskøb af black friday tilbud ?

Indlæg af Henrikorg1 »

Allan fordi forhandlerne har en ide om de har et kundegrundlag til at aftage den slags,men der er nok en grund til at der er laaangt fære af den slags i forhold til gule og plet kiruger chromisser dværgkejsere osv da de nok lidt mere afspejler landets gennemsnits akvarie størelser ?
Nogle er til koraller og salatspisere andre til rovfisk ligesom nogle er til brunetter eller rødhårede eller blondiner,har dog en mistanke om dem der er til nano akvarier vælger de fornuftige typer med komunefarvet hår som siger:jamen skatter det er ikke størrelsen der tæller :y :biggrin:
Mht tørvetriller så skal jeg det lade være usagt da jeg ikke kender dig så godt :beer:
God weekend.
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Nogen der har lavet impulskøb af black friday tilbud ?

Indlæg af Jones »

Den slags fisk er, ligesom alle andre fisk, til salg fordi de kan sælges. Folk køber dem, ser dem dø alt for tidligt og så køber de nogle nye. Størstedelen af akvariefiskene dør meget hurtigt. Der står en masse om det på nettet. Det er faktisk noget svineri. Af samme årsag er alle mine nuværende fisk enten "brugte" eller opdrættede i fangeskab. Det samme gør sig gældende for mine koraller.

Jeg mistede selv en "brugt" LSD fisk for kort tid siden. Den hoppede ud af akvariet om natten, hvilket var min egen skyld, eftersom jeg ikke havde net over. Men jeg køber da bare en ny :BA
o_O
Henrikorg1
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 135
Tilmeldt: søn 2. jun 2013 10:28
10
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2013

Re: Nogen der har lavet impulskøb af black friday tilbud ?

Indlæg af Henrikorg1 »

Min veliferum fulgte med det første akvarium jeg tømte for sten da jeg skiftede til saltvand for nogle år siden,klovnebarsen er den gamle fra fyens akvariecentrums udstillings akvarie da den blev lukket ned,damslen er free willy den tip top fisk brugte til at sende med ud til kunders ny indkøbte akvarier for at køre dem hurtigere ind som nu lever pensionist tilværelsen hos mig,alle søstjerner og søpindsvin er secondhands,de gange jeg har tømt akvarier der skulle lukkes ned har jeg gennemtravlet bundlaget flere gange så der ikke skulle gå så meget som en snegl til grunde,så jeg er selv med på ideen med at give aflagte fisk en ny chance,markedet herinde er den side jeg benytter mest for at sige det ligeud,så vi er nok lidt enige,desværre mistede jeg en del inden jeg lærte min murænes spisevaner men har ikke mistet nogle det sidste års tid til den så er ved at have styr på den.
De lidt støre og specielle fisk den har taget har jeg lovet mig selv aldrig at købe igen da jeg har haft chancen engang for at holde dem,og jeg vil ikke bidrage til at havene bare skal tømmes for at tilfredsstille mit ego om at fjerne noget fra deres naturlige tilholdssted.
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2066
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Re: Nogen der har lavet impulskøb af black friday tilbud ?

Indlæg af nbd »

mchr skrev:jeg havde planer om at bruge lidt tid på at finde ting dernede, men det endte med at tage 1t45m at køre fra århus til horsens, så ankom 17:25, så jeg nåede kun at flå tre dåser flagefoder af hylderne, og smutte igen.
Så var det ikke kun mig der hang fast i køen på motorvejen :(
mchr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 519
Tilmeldt: tirs 13. dec 2011 11:54
12
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

Re: Nogen der har lavet impulskøb af black friday tilbud ?

Indlæg af mchr »

nbd skrev:
mchr skrev:jeg havde planer om at bruge lidt tid på at finde ting dernede, men det endte med at tage 1t45m at køre fra århus til horsens, så ankom 17:25, så jeg nåede kun at flå tre dåser flagefoder af hylderne, og smutte igen.
Så var det ikke kun mig der hang fast i køen på motorvejen :(
Jeg hang i kø af 6 omgange, nåede lige præcis forbi de sidste uheld ved horsens før der kom kø.
Henrikorg1
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 135
Tilmeldt: søn 2. jun 2013 10:28
10
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2013

Re: Nogen der har lavet impulskøb af black friday tilbud ?

Indlæg af Henrikorg1 »

Det også de der østjyder de kører som en.............,motorvejen fra herning til horsens var der ingen uheld så blæste lige forbi alle tomgangspiloterne,men da jeg kørte hjem kunne jeg se der var sket flere uheld på strækningen fra herning til horsens som de var ved at rydde op efter ? :-)
Godt jeg nåede frem inden det skete ;-)
Sry kunne ikke dy mig,i må bare ned og handle med Henrik han plejer at være god for en pris når man handler stort ind.
Jeg vil snart afsted igen da jeg forstod lidt på ham han havde nogle fisk strandet i lufthansa strejken et eller andet sted.
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Nogen der har lavet impulskøb af black friday tilbud ?

Indlæg af Twinks »

De havde nået at få en del af dem i hvert fald. Jeg havde ventet på wurdemanni rejer hele ugen pga den strejke. Og de var fremme fredag :)
Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"