Skære i koral "fødder"
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 8
- Postnummer: 2650 Hvidovre
- Saltvand siden?: 2016
- Geografisk sted: Hvidovre
Skære i koral "fødder"
Hej Alle
Jeg har købt en koral, acropora, som står på en meget stor "stenskive/fod" hvor korallen vokser fra. Men skiven er større i diameter end korallen og flder ret meget i min stenopsætning og står ikke super godt fast. Nogen som ved hvad man kan bruge til at skære med? Ved at Carsten i Greve plejer at bruge en diamantsav, tror jeg nok det hedder, men det er en semi dyr maskine. Nogen som har forslag til hvad der kan bruges til at skære i det, som er til at skaffe??
Jeg har købt en koral, acropora, som står på en meget stor "stenskive/fod" hvor korallen vokser fra. Men skiven er større i diameter end korallen og flder ret meget i min stenopsætning og står ikke super godt fast. Nogen som ved hvad man kan bruge til at skære med? Ved at Carsten i Greve plejer at bruge en diamantsav, tror jeg nok det hedder, men det er en semi dyr maskine. Nogen som har forslag til hvad der kan bruges til at skære i det, som er til at skaffe??
- Wiinberg
- Rev haj
- Reactions:
- 10
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2014
- Geografisk sted: Odense
Re: Skære i koral "fødder"
Du kan knække den, bruge en skævbider, nedstryger. Hvad end du lige har liggende.
289 liter cube - http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=72336
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 8
Altså i den der skive som korallen vokser på? Er ret sikker på at det er en form for sten? Vil nemlig gerne beholde en lille del, måske på størrelse med en 20 kr. så der er noget man kan sætte den fast med på stensætningen. Korallen skal gerne blive siddende på stumpen af skiven.
- Wiinberg
- Rev haj
- Reactions:
- 10
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2014
- Geografisk sted: Odense
Jeg gik ud fra at det var korallen du ville have af. Prøv med en skævbider. Det har jeg selv gjort på lidt for store sten.
289 liter cube - http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=72336
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Har tit prøvet at købe koraller som ikke sidder på en plug - men nærmere en stor tung støbt sten. Har også prøvet at skære i dem - helt umuligt!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 8
Har fået af vide at foden er lavet af "blød" cement.
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8240 Risskov
- Saltvand siden?: 2012
jeg her brugt en dremel til den slags, det sviner men virker ok
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 8
Det vil jeg forsøge hvis der ikke er andre bud.
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Dremmel er fin til det brug. En lille vinkelsliber med en skæreskive kan også anvendes.
Fik et tip af Mads fisk for en del år siden. Han satte stenen i en skruestik og så drejede han langsomt rundt til stenen knustes.
Jeg har aldrig selv prøvet det, men jeg tror sagtens det kan virke.
Men, da du ikke skal have det hele fjernet, så ville jeg nok vælge en dremmel - hvis du kan få adgang til sådan en.
Erik
Fik et tip af Mads fisk for en del år siden. Han satte stenen i en skruestik og så drejede han langsomt rundt til stenen knustes.
Men, da du ikke skal have det hele fjernet, så ville jeg nok vælge en dremmel - hvis du kan få adgang til sådan en.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- den_
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2012
Hvis det er "blød" cement burde du også kunne tage i stor skævbider eller bidtang og bide stykker af selve foden til den passer i størrelsen du ønsker.
Det plejer jeg at gøre
Det plejer jeg at gøre
- peder
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 1974
- Geografisk sted: 8961 Allingåbro
Virker fint det med skruestikken, har gjort det flere gangecrazy seahorse skrev:Dremmel er fin til det brug. En lille vinkelsliber med en skæreskive kan også anvendes.
Erik
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013