"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Køb af udstyr fra USA

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Psyk-mads
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 488
Tilmeldt: søn 11. jan 2015 12:54
9
Postnummer: 8200 Århus N
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Århus

Køb af udstyr fra USA

Indlæg af Psyk-mads »

Halløj! jeg har et lavpraktisk spørgsmål som jeg ikke rigtig kan få ud af hovedet.

Jeg er igang med at bestille nogle akvarie ting i USA og kom til at tænke på om jeg mon bliver opkrævet et eller andet told halløj. Er det noget i ved noget om? jeg er nok decideret retarderet når det kommer til sådan noget, især fordi at jeg aldrig har købt noget den vej igennem før.
dyr200
Reactions:

Re: Køb af udstyr fra USA

Indlæg af dyr200 »

Det gør du hvis det bliver opdaget i tolden
Brugeravatar
Kobber
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 231
Tilmeldt: fre 22. nov 2013 23:05
10
Postnummer: 4800 Nykøbing Falster
Saltvand siden?: 2013

Re: Køb af udstyr fra USA

Indlæg af Kobber »

Mener man siger omkring 80kr der efter skal der betales men du kan gå ind på told og skat og se de afgifter der er mener også der er en beregner så du kan se hvad du eventuelt kan blive opkrævet. Der er også nogen der er heldige at slippe for afgift
Martin
http://www.aquatic.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=69565" onclick="window.open(this.href);return false; Mit 350L
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=76751" onclick="window.open(this.href);return false; Mit 60L
Brugeravatar
Kobber
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 231
Tilmeldt: fre 22. nov 2013 23:05
10
Postnummer: 4800 Nykøbing Falster
Saltvand siden?: 2013

Re: Køb af udstyr fra USA

Indlæg af Kobber »

Ved ikke hvad du er ved at bestille men hvis det er elektronik så vær sikker på de kan køre på vores 230v og ikke kun på 110v som de bruger i USA
Martin
http://www.aquatic.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=69565" onclick="window.open(this.href);return false; Mit 350L
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=76751" onclick="window.open(this.href);return false; Mit 60L
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Køb af udstyr fra USA

Indlæg af Carsten »

Så godt som 100% af det der kommer fra USA ryger direkte til tolden. For de 80 kroner er incl. porto.
Udover at betale moms af beløbet, så kan man være uheldig at der kommer en told på, hvis beløber er over 1200 kroner incl. porto.

Og så skal du lige være opmærksom på at de bruger 110 volt derovre.
Brugeravatar
Tutter
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 883
Tilmeldt: man 11. maj 2015 14:42
9
Postnummer: 5792 Årslev
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Re: Køb af udstyr fra USA

Indlæg af Tutter »

Carsten skrev:Så godt som 100% af det der kommer fra USA ryger direkte til tolden. For de 80 kroner er incl. porto.
Udover at betale moms af beløbet, så kan man være uheldig at der kommer en told på, hvis beløber er over 1200 kroner incl. porto.

Og så skal du lige være opmærksom på at de bruger 110 volt derovre.
De 80 kr er eks. porto.
http://www.toldpriser.dk/toldregler" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Dezon
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1120
Tilmeldt: ons 19. mar 2008 19:13
16
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Herning

Re: Køb af udstyr fra USA

Indlæg af Dezon »

Det er 25% i moms og 3%told mener det er sådan regne stykket er, men alt i alt over 80kr og hvis ikke det er en vare prøve (kan forhandleren sende det som, så slipper du) er det +29% af det totale beløb du handler for.
Psyk-mads
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 488
Tilmeldt: søn 11. jan 2015 12:54
9
Postnummer: 8200 Århus N
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Århus

Re: Køb af udstyr fra USA

Indlæg af Psyk-mads »

Det er en håndbygget venturi skummer fra en fyr i Denver uden pumpe, sådan en er der ikke lige på skats liste over toldpriser :-D. Beløbet er godt over de 1200 kr. så det er lige før at det ikke kan betale sig, de 25 % i moms kommer også oveni. øv bøv
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3803
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Køb af udstyr fra USA

Indlæg af crazy seahorse »

Jeg plejer at købe igennem ShopUSA.dk.
Her får du den samlede pris oplyst incl told og fragt.
Jeg har dog kun prøvet at handle med firmaer, primært fra boghandlere via Amazon. Det virker fint. Den sender en gang om ugen, så det går tjep.
Du kan ringe til ShopUSA og spørge dem. De er mægtig flinke og hjælper gerne en med at få alt udfyldt rigtigt.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Psyk-mads
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 488
Tilmeldt: søn 11. jan 2015 12:54
9
Postnummer: 8200 Århus N
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Århus

Re: Køb af udstyr fra USA

Indlæg af Psyk-mads »

crazy seahorse skrev:Jeg plejer at købe igennem ShopUSA.dk.
Her får du den samlede pris oplyst incl told og fragt.
Jeg har dog kun prøvet at handle med firmaer, primært fra boghandlere via Amazon. Det virker fint. Den sender en gang om ugen, så det går tjep.
Du kan ringe til ShopUSA og spørge dem. De er mægtig flinke og hjælper gerne en med at få alt udfyldt rigtigt.

Erik
Puha, ifølge den kommer produktet til at koste 2224 kr ud over selve varens pris. Jeg må vidst finde på noget andet.
Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1697
Tilmeldt: tors 28. feb 2008 10:47
16
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Re: Køb af udstyr fra USA

Indlæg af apfolmer »

Om det er Kina eller USA. Eller et hvilket som helst andet ikkeEU land
Varer incl fragt som overstiger 80 ,-

Der pålægges 25% moms i ca 160 kr i gebyr for toldbehandlng

Told er forskellig fra de forskellige varegrupper.
Men forvent 5-10%

Jeg har importeret de sidste +10 år så kender rummelen.
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Køb af udstyr fra USA

Indlæg af Anden »

Få den pakket ind og få dem til at skrive en hilsen på pakken, jeg få mine pakker igennem ved at afsender skriver "tillykke fætter Anders" eller "congrats cousin from your family in the States" og så kommer de normalt i gennem uden told og moms men det kommer jo an på om de vil pakke det ind for dig.
Billede
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Køb af udstyr fra USA

Indlæg af Carsten »

Tutter skrev:
Carsten skrev:Så godt som 100% af det der kommer fra USA ryger direkte til tolden. For de 80 kroner er incl. porto.
Udover at betale moms af beløbet, så kan man være uheldig at der kommer en told på, hvis beløber er over 1200 kroner incl. porto.

Og så skal du lige være opmærksom på at de bruger 110 volt derovre.
De 80 kr er eks. porto.
http://www.toldpriser.dk/toldregler" onclick="window.open(this.href);return false;
Det står ikke særligt tydeligt der, men på skats side står det helt klart.
Men det er så underligt at det bare ikke er sådan i den virkelige verden
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Køb af udstyr fra USA

Indlæg af Carsten »

Psyk-mads skrev:
crazy seahorse skrev:Jeg plejer at købe igennem ShopUSA.dk.
Her får du den samlede pris oplyst incl told og fragt.
Jeg har dog kun prøvet at handle med firmaer, primært fra boghandlere via Amazon. Det virker fint. Den sender en gang om ugen, så det går tjep.
Du kan ringe til ShopUSA og spørge dem. De er mægtig flinke og hjælper gerne en med at få alt udfyldt rigtigt.

Erik
Puha, ifølge den kommer produktet til at koste 2224 kr ud over selve varens pris. Jeg må vidst finde på noget andet.
Så er det jo lige ved at være billigere selv at tage over og hente den :biggrin:
Psyk-mads
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 488
Tilmeldt: søn 11. jan 2015 12:54
9
Postnummer: 8200 Århus N
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Århus

Re: Køb af udstyr fra USA

Indlæg af Psyk-mads »

Carsten skrev:
Psyk-mads skrev:
crazy seahorse skrev:Jeg plejer at købe igennem ShopUSA.dk.
Her får du den samlede pris oplyst incl told og fragt.
Jeg har dog kun prøvet at handle med firmaer, primært fra boghandlere via Amazon. Det virker fint. Den sender en gang om ugen, så det går tjep.
Du kan ringe til ShopUSA og spørge dem. De er mægtig flinke og hjælper gerne en med at få alt udfyldt rigtigt.

Erik
Puha, ifølge den kommer produktet til at koste 2224 kr ud over selve varens pris. Jeg må vidst finde på noget andet.
Så er det jo lige ved at være billigere selv at tage over og hente den :biggrin:
Ja det er jo lige før :-D
Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1697
Tilmeldt: tors 28. feb 2008 10:47
16
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Re: Køb af udstyr fra USA

Indlæg af apfolmer »

Om man bruger shop USA eller selv bestiller direkte fra USA.

Så er reglerne ens.

Når varen lander i dk bliver alle varer til en værdi på over 80,-, pålagt moms og told og gebyr

Simpelt.
At man skriver tillykke eller have eller på anden måde ændrer på beløbet på fakturaen kan måske hjælpe den igennem uden kontrol, men da næsten alle skriver "gift/gave" på pakker fra ikke-EU, for at slippe for told, så ændrer det tvivlsomt noget.

Og i alle tilfælde er det ulovligt.
At det så umiddelbart ikke straffes, er så en helt anden sag.
Psyk-mads
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 488
Tilmeldt: søn 11. jan 2015 12:54
9
Postnummer: 8200 Århus N
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Århus

Re: Køb af udstyr fra USA

Indlæg af Psyk-mads »

jeg har ikke lyst til at komme på kant med loven, det har jeg sgu ikke nosser til :-) Det kan dog være at jeg køber den af ren stædighed og fordi at jeg er ret tosset med den :-P men vi må se, ellers må jeg jo bare finde på noget andet.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Køb af udstyr fra USA

Indlæg af Carsten »

apfolmer skrev:Om man bruger shop USA eller selv bestiller direkte fra USA.

Så er reglerne ens.

Når varen lander i dk bliver alle varer til en værdi på over 80,-, pålagt moms og told og gebyr

Simpelt.
At man skriver tillykke eller have eller på anden måde ændrer på beløbet på fakturaen kan måske hjælpe den igennem uden kontrol, men da næsten alle skriver "gift/gave" på pakker fra ikke-EU, for at slippe for told, så ændrer det tvivlsomt noget.

Og i alle tilfælde er det ulovligt.
At det så umiddelbart ikke straffes, er så en helt anden sag.
Ifølge skats hjemme side, så er gaver "gratis" når værdien er under 360 kroner
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2132551&vId=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3803
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Køb af udstyr fra USA

Indlæg af crazy seahorse »

Psyk-mads skrev:
crazy seahorse skrev:Jeg plejer at købe igennem ShopUSA.dk.
Her får du den samlede pris oplyst incl told og fragt.
Jeg har dog kun prøvet at handle med firmaer, primært fra boghandlere via Amazon. Det virker fint. Den sender en gang om ugen, så det går tjep.
Du kan ringe til ShopUSA og spørge dem. De er mægtig flinke og hjælper gerne en med at få alt udfyldt rigtigt.

Erik
Puha, ifølge den kommer produktet til at koste 2224 kr ud over selve varens pris. Jeg må vidst finde på noget andet.
Det har jeg aldrig oplevet. Jeg tror ikke at jeg har set en vare blive fordoblet, som følge af told, moms og fragt. At den skummer skulle blive så dyr må være en fejl. Jeg ville prøve at give ShopUSA et kald. Måske har du valgt en forkert kategori, da du skulle lave udregningen.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"