"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Sandsøstjerne

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Simonrped
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 41
Tilmeldt: ons 2. mar 2016 20:42
8
Postnummer: 7130 Juelsminde
Saltvand siden?: 2016

Sandsøstjerne

Indlæg af Simonrped »

Jeg har læst en del steder på nettet som fraråder at man putter en sandsøstjerne i baljen eksenpelvis her: http://www.saltwatersmarts.com/sand-sif ... cten-4399/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ikke desto mindre er forhandlerne ikke sene til at anbefale det - endda flere end en, så jeg bliver da noget i tvivl om hvad der er godt?
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Sandsøstjerne

Indlæg af Anden »

Jeg har en i mit 160liters søheste akvarie med lav sandbund 3-6cm og der har den levet fint i et års tid.
Men den tager også rester fra søhestene som får foder 2 gange om dagen og den tager næsten alt liv i bundlaget så den kommer ik til at gå i de rev jeg har med dyb sand bund.
Billede
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Sandsøstjerne

Indlæg af Carsten »

Simonrped skrev:Jeg har læst en del steder på nettet som fraråder at man putter en sandsøstjerne i baljen eksenpelvis her: http://www.saltwatersmarts.com/sand-sif ... cten-4399/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ikke desto mindre er forhandlerne ikke sene til at anbefale det - endda flere end en, så jeg bliver da noget i tvivl om hvad der er godt?

Søstjerner er MEEEGET lang tid om at sulte ihjel.
Ud fra et forhandler synspunkt, kan jeg forstå de anbefaler dem, men fra en akvarist synvinkel, så nix.
Brugeravatar
Benny
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 771
Tilmeldt: lør 17. apr 2010 09:50
14
Postnummer: 2700 Brønshøj
Saltvand siden?: 2010

Re: Sandsøstjerne

Indlæg af Benny »

Jeg har haft 2 søstjerner, i over 1,5 år, så de må være meget lang tid, om at sulte ihjel, så det med, at man ikke kan holde dem i live, er nok ikke så sort og hvidt.
Hilsen
Benny
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Sandsøstjerne

Indlæg af Anden »

Benny skrev:Jeg har haft 2 søstjerner, i over 1,5 år, så de må være meget lang tid, om at sulte ihjel, så det med, at man ikke kan holde dem i live, er nok ikke så sort og hvidt.
De stjerner bliver over 35cm og kan ik overleve i et akvarie med mindre det er kæmpe stort har stor sandbund eller fodre dem,
Dyr i saltvand bliver tit 30-40år gamle hvis de får lov så at vi kan holde dyr i live i et par år er jo ik imponerende eller lang tid, 10år er lang tid i et saltvands akvarie. Så de par år vi kan holde dem må siges at være spild af liv.

klovnfisk ved heller man ik rigtig hvor gamle bliver men ORA har et par de har haft i 35år og de yngler stadigvæk.
Billede
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"