"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Justerbar returpumpe til 720l

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Mildow
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
Indlæg: 31
Tilmeldt: lør 13. sep 2014 20:19
9
Postnummer: 2620 Albertslund
Saltvand siden?: 2014

Justerbar returpumpe til 720l

Indlæg af Mildow »

Hej folkens.

Jeg er lidt på udkig efter en returpumpe i en fornuftig kvalitet, som ikke larmer for meget, eller bruger unødvendigt meget strøm. Ser gerne at jeg får mest værdi for pengene, med muligheder for at få reservedele osv. Jeg kan regne ud at jeg minimum skal bruge 3000l/t til mit Akvastabil Move 720l. Da sumpen er placeret i underskabet er en løftehøjde på 1,5m rigeligt.

Jeg har set lidt på Red Dragon pumperne som ud fra hvad folk skriver, lader til at være noget af det bedste man kan få. På følgende side lader det til at se ganske fornuftigt ud rent prismæssigt:

http://www.deepoceanshop.dk/teknik/pump ... -mini.html

Har set på følgende muligheder:

#1: Red Dragon Mini 3500 - 2.430,00 DKK

#2: Red Dragon Mini 5000 - Pris: 2.600,00 DKK

Nu er der jo ikke den store forskel rent prismæssigt så her er problemet jo bare at disse pumper ikke lader til at kunne justeres. Manglende justering ser jeg som et problem hvis der er for meget knald på flowet.

Har derfor kigget på nogen af dem der er lidt højere i prisklassen:

http://www.deepoceanshop.dk/teknik/pump ... -5-0m.html

Red Dragon 3 Mini Speedy 5,0m³ - 4.099,00 DKK

Denne her sag lader til at være noget rigtigt kram. Ved ikke helt om det er overkill når nu akvariet kun skal benyttes til ferskvand (discusfisk) :f2:

Har naturligvis også kigget lidt på den meget billigere Tunze Silence 3000l/t. Men har en fornemmelse af at den kommer til at at halte bagefter, især hvis ydelsen falder lidt med tiden osv.

Jeg kunne godt tænke mig at høre jer andres mening. Eventuelt hvis der er nogle andre relevante alternativer :GO

Med venlig hilsen
Brian
Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 18:10
19
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Re: Justerbar returpumpe til 720l

Indlæg af hellfish »

Jeg har 3000l/t over 250 l og regner dem slet ikke med i mit flow da jeg ikke synes det giver noget overhovedet... Ville derfor ikke være bekymret for at vælge en red dragon 3500 Ihvertfald ikke hvis du tror det overkill
KTR
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 131
Tilmeldt: lør 7. nov 2009 22:44
14
Postnummer: 6200 Aabenraa
Saltvand siden?: 2014

Re: Justerbar returpumpe til 720l

Indlæg af KTR »

Dc3000 eller dc6000 fra Jebao måske? De er justerbare og bruger ikke meget strøm og siger heller ikke meget. Rigtig god kvalitet selv om det er fra Kinaland. Har selv 3000 udgaven. Fået ved http://www.fish-street.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Mildow
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
Indlæg: 31
Tilmeldt: lør 13. sep 2014 20:19
9
Postnummer: 2620 Albertslund
Saltvand siden?: 2014

Re: Justerbar returpumpe til 720l

Indlæg af Mildow »

KTR skrev:Dc3000 eller dc6000 fra Jebao måske? De er justerbare og bruger ikke meget strøm og siger heller ikke meget. Rigtig god kvalitet selv om det er fra Kinaland. Har selv 3000 udgaven. Fået ved http://www.fish-street.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Har lige fået kigget lidt nærmere på de her Jebao pumper. Det ser utroligt lovende ud faktisk. Og til en pris der virker betydeligt billigere end man kunne forvente :y

Jeg kan dog se at brugeranmeldere skriver at ydelsen på 1500 Gallon i timen snarere er 750. Så det kan godt være man skal vælge DC-9000 for at være på den sikre side :GO

En ting jeg dog lige vil nævne. Jeg ville nødigt købe over en amerikansk side hvor man risikere at betale over det dobbelte i pris for moms og toldgebyr osv. Jeg kan se de har den på den tyske eBay: http://www.ebay.de/itm/Jebao-DC-SERIES- ... 4adf477d4a" onclick="window.open(this.href);return false;

Her skriver de følgende:

Important Notes:

A. Please note that if there is no stock in UK warehouse, the item will be shipped from our other warehouse outside UK. Sometimes there might be import tax. If you are from European Union (EU) countries, we will pay for such import tax. You can just pay for the tax, then send us the invoice. We will pay back to your Paypal account.

Så man sender dem ganske enkelt regningen fra danske skattefar og så betaler de. Det virker næsten for godt til at være sandt. For det betyder jo faktisk at de risikere at skulle tilbagebetale stort set samme beløb som man har betalt for varen. Det er helt klart toldgebyret der er dyrest. Spørgsmålet er så om de også betaler momsen af toldgebyret. Er dog stadigvæk fantastisk :W

Det må da siges at være et enestående tilbud :K
Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1275
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:13
10
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Re: Justerbar returpumpe til 720l

Indlæg af Nicklossi »

Fish street har lager mange steder, og langt de fleste ting kan sendes RIGTIG billigt fra enten England, Belgien eller Tyskland :-)
Prøv og find den pumpe du vil have, og så kig på shipping calculator :)
Brugeravatar
Monica&Jacob
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1166
Tilmeldt: tirs 31. mar 2009 19:23
15
Postnummer: 9200 Aalborg SV
Saltvand siden?: 2009

Re: Justerbar returpumpe til 720l

Indlæg af Monica&Jacob »

jeg har dc8000 fra Jebao på mit 720 liter som også føder min fragment tank og vandskifte tank. kører på 60% og gør det virkeligt godt. Larmer overhovedt ikke. havde tunze 3000 før. og den larmede i forhold.

kan nemt anbefale sådan en.
heller lidt for stor. og skrue ned, så spare du lidt i strømforbrug.
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3623
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Justerbar returpumpe til 720l

Indlæg af nielsk »

Jebao er fantastisk - efter min mening er det den bedste pumpe til prisen
SPS : Stability provides succes
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Justerbar returpumpe til 720l

Indlæg af Mic4700 »

Jeg har en jebao dc6000 , og har kørt med den i 6mdr. nu , fantastisk pumpe til prisen kan også klart anbefale den. :y
Mildow
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
Indlæg: 31
Tilmeldt: lør 13. sep 2014 20:19
9
Postnummer: 2620 Albertslund
Saltvand siden?: 2014

Re: Justerbar returpumpe til 720l

Indlæg af Mildow »

Jeg må sige at jeg er overbevist. Jeg har nu bestilt en DCT8000 igennem Fish-Street. DCT skulle være en lidt forbedret 2015 udgave.

100$ +9$ fragt. Det er da ufatteligt hvad man kan få for mindre end 700 kr sammenlagt :clap:
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"