"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Det økonomiske valg

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 988
Tilmeldt: fre 31. jul 2009 08:40
14
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Det økonomiske valg

Indlæg af Gzus.dk »

Efter et par år væk fra saltvandsverdenen, kan jeg nu ikke længere holde mig væk :/

Jeg er derfor i gang med at finde ud af hvad det næste projekt skal bestå af.

Jeg er kommet frem til at det bliver et 60x60x60cm akvarie.

Jeg sidder nu og kigger på skummere, returpumpe og lamper. Der er sket meget igennem de sidste par år, og der er kommet en del mere at kigge på.

En af mine nye prioriteter er at finde det mest økonomiske mht. strømforbrug, samtidigt med at kvaliteten er i orden, uden at det vælter hele budgettet.

Fx. er jeg faldet over Bubble Magus skummere, som ser ud til at have en tilfredsstillende kvalitet, samtidigt med et lavt strømforbrug ~ 10watt.

Maxspect Razor lamperne ser også fine ud til prisen.

Men jeg er lidt i tvivl om retur pumpen.

Hvad syntes i jeg skal gå efter til mit nye akvarie. Håber jeg kan få lidt inspiration, så jeg ikke behøver læse de sidste 2 års tråde igennem :)



/Morten N
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Det økonomiske valg

Indlæg af Carsten »

Der er kommet en del af de nye DC pumper.
http://www.fish-street.com/submersible_pump" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.decocean.dk/shop/search/1/dc" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er nok de mest energi venlige pumper der findes lige nu. Samtidig er de absolut lydsvage, og kan justeres i ydelsen. Og strømforbruget falder med ydelsen, i modsætning til dem vi tidligere brugte
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Det økonomiske valg

Indlæg af pederrevnørd »

Hej Morten

Det bedste økonomiske valg er at droppe hobbyen :K

Men jeg er glad for at se dig tilbage igen, og vil glæde mig til at se din nye tråd :y

Held og lykke med det hele

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 988
Tilmeldt: fre 31. jul 2009 08:40
14
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Det økonomiske valg

Indlæg af Gzus.dk »

pederrevnørd skrev:Hej Morten

Det bedste økonomiske valg er at droppe hobbyen :K

Men jeg er glad for at se dig tilbage igen, og vil glæde mig til at se din nye tråd :y

Held og lykke med det hele

Mvh
Peder
Et eller andet skal jeg jo kaste mine surt tjene penge efter ;)

Men det kunne være rart at skrue lidt ned for måleren, som ihvertfald LED kommer til at hjælpe med.


/Morten N
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1518
Tilmeldt: man 9. jun 2008 10:16
16
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Re: Det økonomiske valg

Indlæg af Kasper j. »

Hvis du skal have den bedste LED lampe til prisen, skal du vælge max spect. Jeg bruger en Pacific Sun med 8 forskellige farver LED og med indbygget T5. Jeg havde først en max spect og skiftede til Pacific sun lampen som giver et bedre lys, men den koster cirka det dobbelte. Men max spect lampen er stadig rigtig fin og der er rigtig mange der bruger mærket.

Af skummer synes jeg du skal vælge enten en Skimz eller Bubbleking mini 160.

Og der er for resten en herinde som sælger en Grotech dosseringsmaskine til 1500 kr. og så er du klar til at dossere balling. Hvis du selv laver balling light er det super billigt og man skal kun blande calcium væsken hver 8 måned og KH væsken hver 2 måned.
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3637
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Det økonomiske valg

Indlæg af nielsk »

Jeg kan også kun anbefale jebao pumper, både som retur og cirkulation. De er super billige, virker som mindst ligeså god kvalitet som tunze og bruger ikke mere energi end tilsvarende pisse dyre pumper
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Ole Bach
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 398
Tilmeldt: fre 15. feb 2013 21:48
11
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2013

Re: Det økonomiske valg

Indlæg af Ole Bach »

Kasper j. skrev:Hvis du skal have den bedste LED lampe til prisen, skal du vælge max spect. Jeg bruger en Pacific Sun med 8 forskellige farver LED og med indbygget T5. Jeg havde først en max spect og skiftede til Pacific sun lampen som giver et bedre lys, men den koster cirka det dobbelte. Men max spect lampen er stadig rigtig fin og der er rigtig mange der bruger mærket.

Af skummer synes jeg du skal vælge enten en Skimz eller Bubbleking mini 160.

Og der er for resten en herinde som sælger en Grotech dosseringsmaskine til 1500 kr. og så er du klar til at dossere balling. Hvis du selv laver balling light er det super billigt og man skal kun blande calcium væsken hver 8 måned og KH væsken hver 2 måned.
Tråden hedder økonomisk valg. Jeg vil mene der er mange andre skummere end en bubbleking som vil være et bedre økonomisk valg.
Resten er jeg enig i.
MHT. Grotech doserinsmaskinen findes der billigere alternativer, men folk har forskellige meninger om dem. Prøv at søge lidt på forum hvis du vil have et billigere alternativ.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Det økonomiske valg

Indlæg af Carsten »

Der er vel ingen som ikke er enige i at Bubbleking er "spitzenklasse" men alt for dyr i indkøb. Og når man tænker på at en skummer blot er et rør af acryl. Så kan det meget let blive alt for dyrt.
Skimz er vist nok det mest økonomske i øjeblikket, når vi tænker på købspris/ydelse. Men ingen ordenlige skummere er billige
Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1491
Tilmeldt: man 6. jan 2014 13:27
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense

Re: Det økonomiske valg

Indlæg af Wiinberg »

nielsk skrev:Jeg kan også kun anbefale jebao pumper, både som retur og cirkulation. De er super billige, virker som mindst ligeså god kvalitet som tunze og bruger ikke mere energi end tilsvarende pisse dyre pumper
Enig. De nye RW pumper er suveræne til prisen og af god kvalitet.
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1518
Tilmeldt: man 9. jun 2008 10:16
16
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Re: Det økonomiske valg

Indlæg af Kasper j. »

Dodomand skrev:
Kasper j. skrev:Hvis du skal have den bedste LED lampe til prisen, skal du vælge max spect. Jeg bruger en Pacific Sun med 8 forskellige farver LED og med indbygget T5. Jeg havde først en max spect og skiftede til Pacific sun lampen som giver et bedre lys, men den koster cirka det dobbelte. Men max spect lampen er stadig rigtig fin og der er rigtig mange der bruger mærket.

Af skummer synes jeg du skal vælge enten en Skimz eller Bubbleking mini 160.

Og der er for resten en herinde som sælger en Grotech dosseringsmaskine til 1500 kr. og så er du klar til at dossere balling. Hvis du selv laver balling light er det super billigt og man skal kun blande calcium væsken hver 8 måned og KH væsken hver 2 måned.
Tråden hedder økonomisk valg. Jeg vil mene der er mange andre skummere end en bubbleking som vil være et bedre økonomisk valg.
Resten er jeg enig i.
MHT. Grotech doserinsmaskinen findes der billigere alternativer, men folk har forskellige meninger om dem. Prøv at søge lidt på forum hvis du vil have et billigere alternativ.
Grunden til at jeg anbefaler en dyr men god skummer er at hvis man vælger en billig skummer som måske ikke virker ret godt, så vil man få andre problemer som man så skal bruge penge på + en masse bøvl som nogle gange gør at folk mister interessen. Men jeg har da også hørt en masse godt om skimz og den er da ikke vanvittig dyr. Ang. dosseringsmaskine vil jeg personligt kun vælge kvalitet, grotech, GHL eller Pacific sun, da det jo er rimeligt vigtigt at den ikke går amok som nogen herinde jo har prøvet. 1500 for en dosseringsmaskine er jo også meget billigt.
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1518
Tilmeldt: man 9. jun 2008 10:16
16
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Re: Det økonomiske valg

Indlæg af Kasper j. »

http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 15&t=69378" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Ole Bach
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 398
Tilmeldt: fre 15. feb 2013 21:48
11
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2013

Re: Det økonomiske valg

Indlæg af Ole Bach »

Kasper j. skrev:
Dodomand skrev:
Kasper j. skrev:Hvis du skal have den bedste LED lampe til prisen, skal du vælge max spect. Jeg bruger en Pacific Sun med 8 forskellige farver LED og med indbygget T5. Jeg havde først en max spect og skiftede til Pacific sun lampen som giver et bedre lys, men den koster cirka det dobbelte. Men max spect lampen er stadig rigtig fin og der er rigtig mange der bruger mærket.

Af skummer synes jeg du skal vælge enten en Skimz eller Bubbleking mini 160.

Og der er for resten en herinde som sælger en Grotech dosseringsmaskine til 1500 kr. og så er du klar til at dossere balling. Hvis du selv laver balling light er det super billigt og man skal kun blande calcium væsken hver 8 måned og KH væsken hver 2 måned.
Tråden hedder økonomisk valg. Jeg vil mene der er mange andre skummere end en bubbleking som vil være et bedre økonomisk valg.
Resten er jeg enig i.
MHT. Grotech doserinsmaskinen findes der billigere alternativer, men folk har forskellige meninger om dem. Prøv at søge lidt på forum hvis du vil have et billigere alternativ.
Grunden til at jeg anbefaler en dyr men god skummer er at hvis man vælger en billig skummer som måske ikke virker ret godt, så vil man få andre problemer som man så skal bruge penge på + en masse bøvl som nogle gange gør at folk mister interessen. Men jeg har da også hørt en masse godt om skimz og den er da ikke vanvittig dyr. Ang. dosseringsmaskine vil jeg personligt kun vælge kvalitet, grotech, GHL eller Pacific sun, da det jo er rimeligt vigtigt at den ikke går amok som nogen herinde jo har prøvet. 1500 for en dosseringsmaskine er jo også meget billigt.
Jeg er helt enig angående Grotech doseringsmaskinen, her ville jeg heller ikke spare.
Angående skummer syntes jeg ikke det er fair at sammenligne hvad der er tilsalg brugt lige nu med hvad Morten skal købe. En ny bubbleking sammenlignet med en Skimz skummer vil ikke være det økonomiske valg.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Det økonomiske valg

Indlæg af Bingocaller »

Jeg ville sgu hoppe på den DC skummer de sælger på fishstreet - en jabeo returpumpe og jabeo cirkulation

http://www.fish-street.com/coral_box_dc ... k_delivery" onclick="window.open(this.href);return false;
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Jesper ØH
Reactions:

Re: Det økonomiske valg

Indlæg af Jesper ØH »

Velkommen tilbage : ) Køb nu noget ordentlig teknik, evt brugt. Det vil klart være det mest økonomiske i længden. Trist med teknik der ikke fungerer : )
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2268
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 19:43
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Re: Det økonomiske valg

Indlæg af AndersBoerglum »

Bingocaller skrev:Jeg ville sgu hoppe på den DC skummer de sælger på fishstreet - en jabeo returpumpe og jabeo cirkulation

http://www.fish-street.com/coral_box_dc ... k_delivery" onclick="window.open(this.href);return false;
Enig!
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3767
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
11
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Det økonomiske valg

Indlæg af charlie saltvand »

Hej.

Er helt enig ift skimtz og jebao, køre selv m begge dele.

Ift dosering så har jeg kørt med en brugt ( købt af moente) marine color i et år nu. Når jeg tjekker om den giver den rette dosis ( hvilket jeg gør hvert anden måned) er den SPOT on med mængden den giver og der har aldrig ( knock on wood) været nogle problemer med den. Så kan ikke forståden ikke bliver nævnt? Har jeg bare været heldig?

Hilsen
Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Ole Bach
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 398
Tilmeldt: fre 15. feb 2013 21:48
11
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2013

Re: Det økonomiske valg

Indlæg af Ole Bach »

charlie saltvand skrev:Hej.

Er helt enig ift skimtz og jebao, køre selv m begge dele.

Ift dosering så har jeg kørt med en brugt ( købt af moente) marine color i et år nu. Når jeg tjekker om den giver den rette dosis ( hvilket jeg gør hvert anden måned) er den SPOT on med mængden den giver og der har aldrig ( knock on wood) været nogle problemer med den. Så kan ikke forståden ikke bliver nævnt? Har jeg bare været heldig?

Hilsen
Charlie
Folk har haft problemer med hvis doseringsmaskinen går i stykker tømmer den beholderen for væske, hvilket jo åbenlyst er et problem.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Det økonomiske valg

Indlæg af Bingocaller »

charlie saltvand skrev:Hej.

Er helt enig ift skimtz og jebao, køre selv m begge dele.

Ift dosering så har jeg kørt med en brugt ( købt af moente) marine color i et år nu. Når jeg tjekker om den giver den rette dosis ( hvilket jeg gør hvert anden måned) er den SPOT on med mængden den giver og der har aldrig ( knock on wood) været nogle problemer med den. Så kan ikke forståden ikke bliver nævnt? Har jeg bare været heldig?

Hilsen
Charlie
Jeg havde den samme som Tobias (vi købte den samtidigt) - kører som et urværk - jeg havde ingen problemer med min what so ever
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Ole Bach
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 398
Tilmeldt: fre 15. feb 2013 21:48
11
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2013

Re: Det økonomiske valg

Indlæg af Ole Bach »

Bingocaller skrev:
charlie saltvand skrev:Hej.

Er helt enig ift skimtz og jebao, køre selv m begge dele.

Ift dosering så har jeg kørt med en brugt ( købt af moente) marine color i et år nu. Når jeg tjekker om den giver den rette dosis ( hvilket jeg gør hvert anden måned) er den SPOT on med mængden den giver og der har aldrig ( knock on wood) været nogle problemer med den. Så kan ikke forståden ikke bliver nævnt? Har jeg bare været heldig?

Hilsen
Charlie
Jeg havde den samme som Tobias (vi købte den samtidigt) - kører som et urværk - jeg havde ingen problemer med min what so ever
Jeg tror heller ikke der er så mange der har haft problemer med dem, det er bare et lidt træls resultat man får hvis doseringsmaskinen går i baglås og tømmer 5L KH+ ud i baljen.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Det økonomiske valg

Indlæg af Bingocaller »

Dodomand skrev:
Bingocaller skrev:
charlie saltvand skrev:Hej.

Er helt enig ift skimtz og jebao, køre selv m begge dele.

Ift dosering så har jeg kørt med en brugt ( købt af moente) marine color i et år nu. Når jeg tjekker om den giver den rette dosis ( hvilket jeg gør hvert anden måned) er den SPOT on med mængden den giver og der har aldrig ( knock on wood) været nogle problemer med den. Så kan ikke forståden ikke bliver nævnt? Har jeg bare været heldig?

Hilsen
Charlie
Jeg havde den samme som Tobias (vi købte den samtidigt) - kører som et urværk - jeg havde ingen problemer med min what so ever
Jeg tror heller ikke der er så mange der har haft problemer med dem, det er bare et lidt træls resultat man får hvis doseringsmaskinen går i baglås og tømmer 5L KH+ ud i baljen.
Ja men sådan er chancen jo med alle maskinerne? Og så vidt jg husker er det sket et fåtal af gange herinde i de år jeg har været med - og det har været alle mulige forskellige maskiner
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3767
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
11
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Det økonomiske valg

Indlæg af charlie saltvand »

Jeg kunne IKKE drømme om at stikke en doseringsslange i 5 liter tilsætning!!!!

Jeg kører med 0.5 liters sodavandsflasker og de holde pt. Med min lille mængde tilsætning i 12 dage ( 40 ml pr døgn)

Kan godt se at hvis man doserer fx 100 ml pr døgn, så er en halv liters dunk ikke meget, så kunne man måske vælge en 1.5 liters.... af lige nøjagtig samme årsag.... fejlfunktion..... better safe than sorry :W

Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Det økonomiske valg

Indlæg af Bingocaller »

charlie saltvand skrev:Jeg kunne IKKE drømme om at stikke en doseringsslange i 5 liter tilsætning!!!!

Jeg kører med 0.5 liters sodavandsflasker og de holde pt. Med min lille mængde tilsætning i 12 dage ( 40 ml pr døgn)

Kan godt se at hvis man doserer fx 100 ml pr døgn, så er en halv liters dunk ikke meget, så kunne man måske vælge en 1.5 liters.... af lige nøjagtig samme årsag.... fejlfunktion..... better safe than sorry :W

Charlie
Jeg havde sgu 5 liters dunke -ingen problemer - men man kan få nogle ret smarte bokse til netop dette på fishstreet
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Ole Bach
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 398
Tilmeldt: fre 15. feb 2013 21:48
11
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2013

Re: Det økonomiske valg

Indlæg af Ole Bach »

Bingocaller skrev:
charlie saltvand skrev:Jeg kunne IKKE drømme om at stikke en doseringsslange i 5 liter tilsætning!!!!

Jeg kører med 0.5 liters sodavandsflasker og de holde pt. Med min lille mængde tilsætning i 12 dage ( 40 ml pr døgn)

Kan godt se at hvis man doserer fx 100 ml pr døgn, så er en halv liters dunk ikke meget, så kunne man måske vælge en 1.5 liters.... af lige nøjagtig samme årsag.... fejlfunktion..... better safe than sorry :W

Charlie
Jeg havde sgu 5 liters dunke -ingen problemer - men man kan få nogle ret smarte bokse til netop dette på fishstreet
Jeg har 10L men det er også til 900L vand
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1518
Tilmeldt: man 9. jun 2008 10:16
16
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Re: Det økonomiske valg

Indlæg af Kasper j. »

Jeg har aldrig hørt om at en Grotech er gået amok og har dosseret det hele på en gang. Kun de billige mærker. En kina-dosseringsmaskine koster cirka 1200 kr. fra ny og en lettere brugt fra grotech eller GHL til 1500 kr. Så burde det ikke være så svært at vælge.
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Det økonomiske valg

Indlæg af Mic4700 »

Kasper j. skrev:Jeg har aldrig hørt om at en Grotech er gået amok og har dosseret det hele på en gang. Kun de billige mærker. En kina-dosseringsmaskine koster cirka 1200 kr. fra ny og en lettere brugt fra grotech eller GHL til 1500 kr. Så burde det ikke være så svært at vælge.
+1 :GO
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 988
Tilmeldt: fre 31. jul 2009 08:40
14
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Det økonomiske valg

Indlæg af Gzus.dk »

Bingocaller skrev:Jeg ville sgu hoppe på den DC skummer de sælger på fishstreet - en jabeo returpumpe og jabeo cirkulation

http://www.fish-street.com/coral_box_dc ... k_delivery" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg har prøvet at støve nettet for erfaringer & info, omkring den skummer. Men den er svær at blive klog på. Det ser ud til at Fishstreet selv har fået produceret nåle hovedet. Men hvad er deres forbindelse til Jebao?

Har du andet info eller lign. du har fundet om den?


/Morten N
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Det økonomiske valg

Indlæg af Bingocaller »

Ikke andet end hvad jeg har læst og set på youtube

Jeg kan godt lide designet og at den er med DC pumpe og så til den pris

Det ville være den skummer jeg ville have til maks 450 liter
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Ole Bach
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 398
Tilmeldt: fre 15. feb 2013 21:48
11
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2013

Re: Det økonomiske valg

Indlæg af Ole Bach »

Gzus.dk skrev:
Bingocaller skrev:Jeg ville sgu hoppe på den DC skummer de sælger på fishstreet - en jabeo returpumpe og jabeo cirkulation

http://www.fish-street.com/coral_box_dc ... k_delivery" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg har prøvet at støve nettet for erfaringer & info, omkring den skummer. Men den er svær at blive klog på. Det ser ud til at Fishstreet selv har fået produceret nåle hovedet. Men hvad er deres forbindelse til Jebao?

Har du andet info eller lign. du har fundet om den?


/Morten N
De har ikke anden forbindelse end de køber stort der fra.
Mange af de asiatiske producenter indenfor denne hobby vil gerne lave produkter til firmaer efter deres specifikationer hvis de bare køber nok
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"