"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Lamper

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
DennisHugo
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 11
Tilmeldt: søn 5. jan 2014 08:51
10
Postnummer: 9900 Frederikshavn
Saltvand siden?: 2013

Lamper

Indlæg af DennisHugo »

Hej. Har et 440 liters og har lidt problemer med lyset. Har derfor købt 2 radion xr30 til det. Kan de klare et godt lys til mine fisk + koraller. Har nogle koraller som er døde. Tror det blandt andet er pga det gammel lys.
Men er de gode de lamper?
Brugeravatar
Ole Bach
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 398
Tilmeldt: fre 15. feb 2013 21:48
11
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2013

Re: Lamper

Indlæg af Ole Bach »

Radion er nogle gode lamper. 2 burde være nok.
Har du mere info om dit akvarie og hvorfor tror du korallerne er døde pga lys
DennisHugo
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 11
Tilmeldt: søn 5. jan 2014 08:51
10
Postnummer: 9900 Frederikshavn
Saltvand siden?: 2013

Re: Lamper

Indlæg af DennisHugo »

Jeg synes bare det hele har virker meget gråt og trist. Jeg havde en lampe som var lavet om til noget led lys i hvid. Og så med to t5 rør. Men det gav ikke nær så godt et lys som de nye her.
Har ikke noget køling på mig akvarie så det har været noget varmt her i sommeren. Det kan vel også have noget at sige.
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3815
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Lamper

Indlæg af crazy seahorse »

DennisHugo skrev:Jeg synes bare det hele har virker meget gråt og trist. Jeg havde en lampe som var lavet om til noget led lys i hvid. Og så med to t5 rør. Men det gav ikke nær så godt et lys som de nye her.
Har ikke noget køling på mig akvarie så det har været noget varmt her i sommeren. Det kan vel også have noget at sige.
Varmen kan sagtens tage livet af korallerne. Kommer du over 30 grader, er det oven i købet sandsynligt at det er et godt bud på en synder.

Det er udmærkede lamper du kar fået. Jeg har dem selv og er glad for dem.
Hvis du ikke synes om farverne, skal du måske bare lege lidt med indstillingerne.

T5 giver også godt lys og korallerne trives normalt godt under dem, men de skal skiftes ofte nok og så skal der være nok af dem over akvariet.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"