"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Luksus problem

Forum hvor du kan se og vise billeder.
Besvar
Carstenh
Reactions:

Luksus problem

Indlæg af Carstenh »

De fleste har nok et eller andet problem med deres akvarie, men det må siges at være et luksus problem, når man har for mange kalkalger.
Det har er ca hvad jeg fjerner hver 2 mdr, pga de skygger for korallerne, eller vokser over dem.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3794
Tilmeldt: tors 29. jul 2004 23:28
19
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Du har ret -ET LUKSUS problem (og dog hvis de "kvæler" dine koraller) Har længe tænkt på at du sQ har været heldig at få dem. Hvordan har du fået den form? Har ikke set andre steder hvor de vokser ud i store flager, som hos dig. Er det nogle du fik med fra sten, koral el. lignende, eller er de selv kommet? Ved du om man kan tage "fragmenter" og så være heldig at de lever videre og spreder sig i det nye system? For så ville jeg sQ gerne have lidt!
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Carstenh
Reactions:

Indlæg af Carstenh »

De er kommet af sig selv :D
Men de er først rigtig eksploderet i vækst, efter at jeg har hævet mit magnesium indhold til ca 1400
Du er da velkommen til at få lidt, kan sikkert finde en lille sten, med nogle alger på.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Carsten hvad ligger din kH og din Ca på ? Og tilsætter du noget ekstra for at holde din Mg på det niveau ?
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Carstenh
Reactions:

Indlæg af Carstenh »

Min kH ligger temmelig højt, omkring 17-18, og kalken omkring 400.
Ja, jeg tilsætter Mg
Første gang jeg målte Mg var den ca. 800, fandt ud af at det kræver MEGET magnesium for at hæve den, brugte 2 store bøtter fra tropic marine for at nå 1400
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det er enorme mængder Magnesium der kræves for at hæve indholdet noget af betydning.
for at få det korrekte forhold af Magnesium, er der to Magnesium salte der skal blandes i forholdet 8:1, 200g Magnesiumchloridhexahydrat og
25 g Magnesiumsulfat blandes med 1 liter vand. Denne blanding hæver Mg indholdet med 500 i 100 liter vand.
Det med blandingsforhold, er ikke noget man skal tænke på hvis man har købt det færdigblandet.
Sad lige og kiggede på priserne på Magnesium, og synes det er helt utroligt dårlige oplysninger der gives.
Akvarieudstyr, som jo er den enste forhandler med en fornuftig hjemmeside ,skriver om Tropic Marine Magnesium at 600 gram rækker til 1900 liter, og der er 450 gram i dåsen!!!! Hæver det indholdet fra 0 til 1300, eller er det fra 1200 til 1300???
Jeg har selv købt Magnesiumen rent og skal selv blande det.
Det er MEGET billigere end de færdige produkter.
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1692
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Indlæg af ttkthomsen »

Jeg tror at vi skal til at hive Carsten H´s akvarie ud til doping kontrol hver mdr. :D. Efter du har fået mg på plads hvor meget bruger du ca. til at holde den nogle lunde konstant ??

Carsten hvor køber du Magnesiumchloridhexahydrat og Magnesiumsulfat ?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det har jeg købt hos Hobbyriff i Tyskland. Hvis du vil købe noget af mig kan vi godt finde ud af det. Købte ialt 9 kilo for at få regne stykket til at gå op.
Carstenh
Reactions:

Indlæg af Carstenh »

Nix tonning, det kan du godt glemme, hver gang du har været her går du med en pose under armen, SÅ mange koraller har jeg heller ikke :mrgreen:
Bruger ca det der svare til en spiseske om dagen nu, og det holder mg konstant.
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1692
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Indlæg af ttkthomsen »

ØV :D
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

kim: Med den store balje som du har fået fat i. Vil det bedre kunne svare sig for dig selv at bestille det i Tyskland. For den mængde jeg vil kunne sælge til dig, vil være helt utilstrækkeligt til at dække dit behov for magnesium. For en opløsning på 1 kilo Magnesiumclorid og 125 gram
Magnesiumsulfat i 5 liter vand, hæver indholdt af Magnesium 500 i 2500 liter vand. Og det skal jo løbende tilsættes, så der skal bruges meget!
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Carsten skrev:Det er enorme mængder Magnesium der kræves for at hæve indholdet noget af betydning.
for at få det korrekte forhold af Magnesium, er der to Magnesium salte der skal blandes i forholdet 8:1, 200g Magnesiumchloridhexahydrat og
25 g Magnesiumsulfat blandes med 1 liter vand. Denne blanding hæver Mg indholdet med 500 i 100 liter vand.
Det med blandingsforhold, er ikke noget man skal tænke på hvis man har købt det færdigblandet.
Sad lige og kiggede på priserne på Magnesium, og synes det er helt utroligt dårlige oplysninger der gives.
Akvarieudstyr, som jo er den enste forhandler med en fornuftig hjemmeside ,skriver om Tropic Marine Magnesium at 600 gram rækker til 1900 liter, og der er 450 gram i dåsen!!!! Hæver det indholdet fra 0 til 1300, eller er det fra 1200 til 1300???
Jeg har selv købt Magnesiumen rent og skal selv blande det.
Det er MEGET billigere end de færdige produkter.
Carsten jeg har lidt svært ved at holde min Ca og kH på et passende niveau(forbandede stenkoraller ;)) og har samtidig en lidt for lav magnesium. Mange mener jo at der er en sammenhæng her imellem og jeg vil derfor have min magnesium sparket op igen.
Vil derfor købe disse 2 slags bland selv salte fra hobbyriff og bruge. Men virker det godt nok ?? Er der andre der bruger disse uden at køre balling og syntes det er fint ??
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Lars M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1524
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 22:15
19
Postnummer: 9560 Hadsund
Saltvand siden?: 2001

Indlæg af Lars M »

Virker perfekt Brian. Jag køber de samme og bruger til mit.

Men I har ret der skal bruges meget.
Mvh.

Lars Mogensen
Besvar

Tilbage til "Billeder"