"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Blå baggrund, maling eller film? Og hvilket bundlag?

Forum til snak om dekoration af akvariet, levende sten, døde sten, opstillinger, baggrunde.
Besvar
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Blå baggrund, maling eller film? Og hvilket bundlag?

Indlæg af MoG »

Jeg har droppet rumdeler ideen med det nye 700 liters.. Har overvejet keramik baggrund , men vil nok hellere have den blå... Så er spørgsmålet bare, maling eller påmonteret film?

Hvor kan man købe film til at smide på ruden.. ? Nogen bud?

Og så lige et spørgsmål omkring bundlaget.. Har fiji pink nu, men synes måske de 0.2 - 1.5 mm er for småt.. Nogen ideer til et pænt bundlag som er en anelse større end fiji pink? Vil ikke have noget der er for stort i kornstørrelsen... Mener på et tidspunkt jeg så noget der hed aragalive Bahamas - et eller andet...
Morten
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1796
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 14:56
13
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Re: Blå baggrund, maling eller film? Og hvilket bundlag?

Indlæg af minedykker »

vi købt vores i en maler butik der hade de film i alle mulig faver
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Blå baggrund, maling eller film? Og hvilket bundlag?

Indlæg af MoG »

Ok.. Det må jeg prøve! Tak.

Hvordan monteres det? Er det ligesom alm rudefilm til bilen? Eller er det mere "plakat-agtigt", som man klistrer op på ruden...?

Andre input modtages gerne, både hvad angår maling/film og bundlaget.!:-)
Morten
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1796
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 14:56
13
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Re: Blå baggrund, maling eller film? Og hvilket bundlag?

Indlæg af minedykker »

det er lige som rude film så en vindus skaber og godt med sulfo vand og smør ruden godt ind og så sæt det op og skub det rundt til det sider hvor du ønsker det og så skraber du vandet og sæben væk og lader det tørre stille og roligt op så sider det som det skal ;O)
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Blå baggrund, maling eller film? Og hvilket bundlag?

Indlæg af PoulD »

Jeg har blot en blå cellofan hængende løst bagved bagruden (3 dobbelt, da filmen er ret gennemsigtig). Giver en god dybdevirkning.
Havde jeg haft et par cm. mere bagved akvariet ville jeg have lavet nogle tynde rev imellem cellofan lagende, evt. belyst med en LED fra toppen.

Svært at kommentere på bundlaget, når du ikke skriver noget om årsagen til at du vil have noget grovere.
Selv ville faktisk gerne have noget der var en anelse finere end Fiji pink. Det ligger bedre fast jo finere det er (er det meget fint bliver det næsten som beton). Er det grovere end 1,5 mm bliver det jo også let lilla / mørkt.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Blå baggrund, maling eller film? Og hvilket bundlag?

Indlæg af MoG »

Det var da en mulighed Poul!

Det med bundlaget var fordi, at jeg i starten i mit nuværende havde problemer med at det fløj rundt.. Dog ligger det fint Idag. Havde bare en eller anden ide om at vælge nummeret større en fiji pink! Måske er det bare noget pjat!:-) Hvor fåes fiji pink osv nu? Kan huske at jeg købte det hos deepocean dengang jeg startede, men har umiddelbart ikke set det siden...?
Morten
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Blå baggrund, maling eller film? Og hvilket bundlag?

Indlæg af PoulD »

MoG skrev: Det med bundlaget var fordi, at jeg i starten i mit nuværende havde problemer med at det fløj rundt.. Dog ligger det fint Idag. Havde bare en eller anden ide om at vælge nummeret større en fiji pink! Måske er det bare noget pjat!:-) Hvor fåes fiji pink osv nu? Kan huske at jeg købte det hos deepocean dengang jeg startede, men har umiddelbart ikke set det siden...?

Er ikke 100% sikker, men jeg mener jeg hørte ud ad ørekrogen i lørdags, at Carsten har Fiji pink sand en masse, men måske var det kørt ud i den nye butik
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
12
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: Blå baggrund, maling eller film? Og hvilket bundlag?

Indlæg af toni »

Hejsa

Vi har Aragalive Bahamas i vores nye akvarium. Det er noget finere og hvidere end Fiji pink, så der skal ikke meget skumsprøjt på bølgerne før det bevæger på sig. Faktisk så skal man lige så forsigtig køre magneten forbi i bunden ellers så flyver sandkornet omkring! Men hvis man kan leve med det, så skal det siges at det ser pisse flot ud :GO og er nemt at holde. Vi fortryder ikke at vi skiftede :) Men nu kører vi også med det meste med waveboks i vores.

Fik det fra Moby, men han har det ikke på selve hjemmesiden, så du må næsten kontakte ham hvis du vil ha fat i det. :wink:
Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Besvar

Tilbage til "Dekoration"