"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Grov sand Hvid eller sort ?

Forum til snak om dekoration af akvariet, levende sten, døde sten, opstillinger, baggrunde.
Besvar
Brugeravatar
Mikki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: tirs 2. okt 2012 17:46
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2007

Grov sand Hvid eller sort ?

Indlæg af Mikki »

Hvor kan der købes grov Hvid sand/sten til bundlag eller sort?
Hvordan er det med at tilføje det til en indkørt balje? skal det ligge i saltvand separat først og hvor længe hvis det skal
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier ;)
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Grov sand Hvid eller sort ?

Indlæg af Marco R »

Mikki skrev:Hvor kan der købes grov Hvid sand/sten til bundlag eller sort?
Hvordan er det med at tilføje det til en indkørt balje? skal det ligge i saltvand separat først og hvor længe hvis det skal
Hej,

Jeg er glad for dette: http://kortlink.dk/deepoceanshop/ar56" onclick="window.open(this.href);return false;, og det bliver liggende ved kraftig cirkulation :y

Det sorte har du her: http://kortlink.dk/deepoceanshop/93rs" onclick="window.open(this.href);return false;.

Jeg vil sige, at du nok kunne hælde det i en indkørt balje, hvis du gør bundlaget meget grundigt rent, her tænker jeg på det hvide, som jeg selv har, da dette ikke er levende sand.
Brugeravatar
Mikki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: tirs 2. okt 2012 17:46
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2007

Re: Grov sand Hvid eller sort ?

Indlæg af Mikki »

Har godt nok kigget på dem i forvejen. Kunne måske bar godt tænke mig noget der er virkelig hvid og ikke kalk farvet og måske enda lidt mere klare sten. Eller fåes det ikke
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier ;)
Brugeravatar
Mikki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: tirs 2. okt 2012 17:46
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2007

Re: Grov sand Hvid eller sort ?

Indlæg af Mikki »

bum
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier ;)
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3792
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Grov sand Hvid eller sort ?

Indlæg af crazy seahorse »

Mikki skrev:bum
Jeg har det sorte af dem Marco linker til.
Jeg bruger det til at fremstille fragment discs af. Jeg synes det kunne være pænt med sorte discs i stedet for de almindelige.
Men de bliver ikke sorte, de får højst en lidt mørkere nuance af grå. Der blev også puttet noget rent i små snapseglas til nye frags. Det er heller ikke helt sort ret længe.
Min oplevelse er at farven udjævner sig efterhånden som der kommer lidt alger og andet på og det gælder både hvid og sort.

Da jeg i sin tid var i akvarieforretning solgte vi også sort og hvidt dækgrus, men det mistede også sit sorte/hvide udseende efterhånden.
Så det er nok svært at holde farven.
På de billeder man ofte ser, med helt hvidt bundlag, har de sikkert renset det grundigt lige inden eller oven i købet lagt nyt på, før billedet blev taget.
Det er vel de færreste som skal have taget billeder, der ikke "shiner" akvariet lige inden.
Altid helt hvidt bundlag og helt rene forruder :wink:

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Mikki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: tirs 2. okt 2012 17:46
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2007

Re: Grov sand Hvid eller sort ?

Indlæg af Mikki »

Okay. er det her så vejen frem?? det er jo lidt mat i forvejen og virker som noget der bliver liggende, det er mest for syns skyld, samt hvis jeg vil have pistol reje/sybiose par
http://www.deepoceanshop.dk/dekoration- ... -6-kg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier ;)
Brugeravatar
Mikki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: tirs 2. okt 2012 17:46
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2007

Re: Grov sand Hvid eller sort ?

Indlæg af Mikki »

kan de 2 han linker til blandes måske? så køre mest af den hvide slags og få sorte i?
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier ;)
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3792
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Grov sand Hvid eller sort ?

Indlæg af crazy seahorse »

De kan sikkert fint blandes, men du vil nok ende op med en ubestemmelig farve der hverken er sort eller hvid i udtrykket.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Mikki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: tirs 2. okt 2012 17:46
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2007

Re: Grov sand Hvid eller sort ?

Indlæg af Mikki »

tænkte mere at køre ren Hvid og så måske en håndfuld eller 3 af det sorte. bare så de lige kan ses her og der. ville aldrig drømme om at lave halv-halv.
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier ;)
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Grov sand Hvid eller sort ?

Indlæg af Marco R »

Mikki skrev:Okay. er det her så vejen frem?? det er jo lidt mat i forvejen og virker som noget der bliver liggende, det er mest for syns skyld, samt hvis jeg vil have pistol reje/sybiose par
http://www.deepoceanshop.dk/dekoration- ... -6-kg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Det bliver liggende, og jeg har haft kutlinger, som fint kan grave i det, så jeg ser ingen problemer i at sætte sådan et par i :happy:
Besvar

Tilbage til "Dekoration"