"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Vortech MP 40 W ES

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Vortech MP 40 W ES

Indlæg af StarF »

Hmmm det var da vildt! Så meget larmer mine ikke engang på max.

Er afstands stykket sat right?
Har du gjort alt for at mindste det du kan? det jeg gør er når den køre er at flytter stykket der er i akvariet, til den står så den ikke larmer.

hvis ikke vil jeg næsten mene den er deffekt, for så meget larmer INGEN af dem jeg har hørt live.
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
15
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Vortech MP 40 W ES

Indlæg af Schwensen »

Nu skal vi huske den på filmen ikke er min, men min larmer lige sådan. Det er ikke resonans eller larm fordi den sidder forkert, men larm fra selve motoren
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2960
Tilmeldt: lør 27. okt 2007 11:55
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Re: Vortech MP 40 W ES

Indlæg af Brian C »

Schwensen skrev:Nu skal vi huske den på filmen ikke er min, men min larmer lige sådan. Det er ikke resonans eller larm fordi den sidder forkert, men larm fra selve motoren
hvordan lyder motoren uden vanddelen koblet på?
den skal ikke larme, og slet ikke på en indkørt pumpe
har du prøvet at tjekke om aksel og leje (den lille sorte og hvide ting) kører glidende, jeg har oplevet at den kan sætte sig fast, og da motoren er så kraftig som den er kan den slæbe det hele med rundt med en ødelagt pumpe som resultat
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Vortech MP 40 W ES

Indlæg af StarF »

Schwensen skrev:Nu skal vi huske den på filmen ikke er min, men min larmer lige sådan. Det er ikke resonans eller larm fordi den sidder forkert, men larm fra selve motoren
hvor tyk er glasset i dit akvarie, og hvad er afstands stykket sat til ?
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
15
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Vortech MP 40 W ES

Indlæg af Schwensen »

Brian C: Jeg har netop prøvet uden vanddelen sat på, og der sagde motoren ikke meget, men var ikke lydløs. Hvad er det for en sort og hvid ting du snakker om?

Starf: Glasset er 8 mm og afstandsstykket er sat til 9,6 mm, så det burde stå rigtigt.
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2960
Tilmeldt: lør 27. okt 2007 11:55
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Re: Vortech MP 40 W ES

Indlæg af Brian C »

Schwensen skrev:Brian C: Jeg har netop prøvet uden vanddelen sat på, og der sagde motoren ikke meget, men var ikke lydløs. Hvad er det for en sort og hvid ting du snakker om?
hvis du adskiller den våde del, løsner møtrikken ved propellen og piller skruen ud, så sidder der en lille sortgrå dims (akslen) der går ned i en hvid keramisk dims (lejet)
360_0.jpg
360_0.jpg (18.18 KiB) Vist 1961 gange


det er de to til højre på billedet
de to skal køre let rundt, og det hvide leje skal sidde fat i bunddelen
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Brugeravatar
klisby
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 203
Tilmeldt: tors 30. jul 2009 15:59
14
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Horsens, Denmark

Re: Vortech MP 40 W ES

Indlæg af klisby »

Hej alle.
en lille opfølgning på min Vortech.
Har været på ferie i tre uger og laddet pumpen "guffe" en anemone i mellemtiden :-(

Jeg har haft skilt pumpen ad, samlet den igen m.v. Intet har hjulpet. Motor larmen er dog blevet noget lavere, men vil tage ned til Petsupply en af de nærmeste dage for at få en opfølgning på pumpen. Syntes ikke helt det kan passe at en motor skal larme så meget.

Tak for alle Jeres input herinde. Opdatering kommer når jeg har talt med petsupply.
Brugeravatar
FrederikNørgaard
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 303
Tilmeldt: man 22. mar 2010 19:30
14
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 7000 Fredericia

Re: Vortech MP 40 W ES

Indlæg af FrederikNørgaard »

Jeg har også en MP40 og jeg synes ikke den larmer. Jeg vil sige at min returpumpe larmer mere. Men den kan brumme hvis den ikke sidder lige ud foran selve motoren, for så vibrere den noget mere.
Mvh Frederik B Nørgaard
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4707
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
20
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Vortech MP 40 W ES

Indlæg af Anders månsson »

kom endelig med svaret fra petsupply!
Min mortor summer nemlig også, dog ikke så meget men det ville da være fint hvis det kunne nedsættes lidt mere...
jeg har en vortech 10 dog
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
15
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Vortech MP 40 W ES

Indlæg af Schwensen »

klisby skrev:Tak for alle Jeres input herinde. Opdatering kommer når jeg har talt med petsupply.
Super! Jeg har også købt min hos petsupply ;) Så håber I finder ud af noget
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2639
Tilmeldt: lør 16. jun 2007 02:05
16
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Re: Vortech MP 40 W ES

Indlæg af ronny.w »

Kan i ikke få noget Gl. cykel slange ind mellem glasset hvorpå magneten sidder??
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
15
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Vortech MP 40 W ES

Indlæg af Schwensen »

ronny.w skrev:Kan i ikke få noget Gl. cykel slange ind mellem glasset hvorpå magneten sidder??
Det er ikke resonansstøj, det er "motorstøj". Er det hvert fald hos mig.
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2639
Tilmeldt: lør 16. jun 2007 02:05
16
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Re: Vortech MP 40 W ES

Indlæg af ronny.w »

hvorfor sender du ikke skidet retur så ??
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
15
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Vortech MP 40 W ES

Indlæg af Schwensen »

Det overvejer jeg også, men nu vil jeg lige se hvad klisby får ud af det.
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2639
Tilmeldt: lør 16. jun 2007 02:05
16
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Re: Vortech MP 40 W ES

Indlæg af ronny.w »

Flere der er utilfreds med selv samme problem er altid bedre end en enkelt stående eksempel ;)

Så forstår ikke du vil vente, er der noget galt med Pumpehuset eller selve pumpen i form af for meget støj, så er det jo i bund og grund en defekt vare du har købt.
Så er det så forhandleres opgave at rette henvendelse til producenten og få rettet eller gjort dem opmærksom på den pågældende fejl.

Desuden vil alle forhandler med respekt for dem selv og deres forretning bytte en sådan vare. for så at tage den med producenten bagefter.

Og på det område er jeg overbevidst om at petsupply ( joachim ) er helt på din side ( såfremt du har købt den der )
Brugeravatar
klisby
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 203
Tilmeldt: tors 30. jul 2009 15:59
14
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Horsens, Denmark

Re: Vortech MP 40 W ES

Indlæg af klisby »

Så kom jeg tilbage fra petsupply.
Joakim og Brian gav mig begge ret i at pumpen larmede lige lovligt meget. Vi skiftede våddelen, da Joakim havde hørt om pumper hvor våddelens magnet var lidt skæv.

Nu larmer pumpen så en del igen, men det skyldes jo at der er helt nye lejre i pumpen og at denne lige skal køres ind igen.

Jeg skal nok vende tilbage i denne tråd når indkøringsfasen er overstået.
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4707
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
20
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Vortech MP 40 W ES

Indlæg af Anders månsson »

vi venter igen med spænding.... hehe
Det kunne da være virunderligt at slippe for den snurren!
Brugeravatar
klisby
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 203
Tilmeldt: tors 30. jul 2009 15:59
14
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Horsens, Denmark

Re: Vortech MP 40 W ES

Indlæg af klisby »

Jeg vil nu ikke beskrive den larm som jeg har som "snurren"

Hvis det bare var "snurren" så kunne jeg leve med det, men den får lige 2-3 uger at løbe på :-)
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
15
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Vortech MP 40 W ES

Indlæg af Schwensen »

Hvad er der sket i sagen her?! :) Klisby: Hvordan går det med støjen?
Brugeravatar
klisby
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 203
Tilmeldt: tors 30. jul 2009 15:59
14
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Horsens, Denmark

Re: Vortech MP 40 W ES

Indlæg af klisby »

Syntes at pumpen er blevet noget mere støjsvag, helt sikkert at det har hjulpet. Men men men, syntes nu stadig ikke at det kan passe at pumpen kun kan køre på 70% før det er tåleligt at have den i stuen. Men ifølge øvrige webforums er jeg ikke den eneste af den mening.

Og at enkelte moods ikke kan benyttes grundet støj syntes jeg ikke er holdbart. Især bølge funktionen larmer når pumpen skal accelrerer op og ned i korte intervaller.

Fruen er ikke tilfreds og er også selv lidt ærgelig over af at man har brugt så mange penge på en pumpe med alt den "forventlige" støj. Men flowet er fantastisk - det er der vist ikke nogle som kan klantre! Den leverer virkelig nogle litter vand!

Når jeg senere får flyttet min sump i kælderen er jeg bange for at jeg bliver endnu mere træt af larmen fra pumpen. Lige nu overdøver den returen samt skummeren, men stadig er det en "samlet" pakke så støjen fra pumpen føles ikke så generende. Når man så flytter de to andre faktorer tror jeg desværre at jeg bliver lidt negativ over den igen....
Brugeravatar
klisby
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 203
Tilmeldt: tors 30. jul 2009 15:59
14
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Horsens, Denmark

Re: Vortech MP 40 W ES

Indlæg af klisby »

Som en tilføjelse kan siges at bår våddelen er koblet til pumpen larmer pumpen mere end når denne er uden våddel. Jeg skal lige have set om der er andre som også har lavet denne iagtagelse.

Hvis støjen bare var som når våddelen ikke er koblet til kunne det være top $
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
15
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Vortech MP 40 W ES

Indlæg af Schwensen »

klisby skrev:Som en tilføjelse kan siges at bår våddelen er koblet til pumpen larmer pumpen mere end når denne er uden våddel. Jeg skal lige have set om der er andre som også har lavet denne iagtagelse.

Hvis støjen bare var som når våddelen ikke er koblet til kunne det være top $
Jeg har observeret det samme som dig. Hvis jeg kører min uden våddelen siger den minimum(skal have øret meget tæt på for at høre den), men så snart våddelen kommer på, så larmer den utroligt meget!
Brugeravatar
Bruno
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 616
Tilmeldt: fre 6. jan 2006 12:48
18
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Næstved

Re: Vortech MP 40 W ES

Indlæg af Bruno »

klisby skrev:Syntes at pumpen er blevet noget mere støjsvag, helt sikkert at det har hjulpet. Men men men, syntes nu stadig ikke at det kan passe at pumpen kun kan køre på 70% før det er tåleligt at have den i stuen. Men ifølge øvrige webforums er jeg ikke den eneste af den mening.

Og at enkelte moods ikke kan benyttes grundet støj syntes jeg ikke er holdbart. Især bølge funktionen larmer når pumpen skal accelrerer op og ned i korte intervaller.

Fruen er ikke tilfreds og er også selv lidt ærgelig over af at man har brugt så mange penge på en pumpe med alt den "forventlige" støj. Men flowet er fantastisk - det er der vist ikke nogle som kan klantre! Den leverer virkelig nogle litter vand!

Når jeg senere får flyttet min sump i kælderen er jeg bange for at jeg bliver endnu mere træt af larmen fra pumpen. Lige nu overdøver den returen samt skummeren, men stadig er det en "samlet" pakke så støjen fra pumpen føles ikke så generende. Når man så flytter de to andre faktorer tror jeg desværre at jeg bliver lidt negativ over den igen....
Er fuldstændig enig. Jeg har en MP10wES og har præcis de samme observationer og ærgelser. Dog, da min sump er pakket ind i skab på den anden side af væggen er den eneste støj, der kommer fra akvariet Vortech pumpen, hvilket gør at jeg kun kan køre med pumpen på maks 50 %.... er hverken radio eller TV tændt i stuen larmen den uholdbart på bare 20-25 % og glem alt om nogen former for bølge funktion, så larmer den endnu mere. Efter en 3-4 ugers kørsel er støjen blevet lidt reduceret, men ikke meget.

Jeg har fået at vide at det støjniveau min pumpe har, er normalt for Vortech og lydløs vil en Vortech pumpe jo aldrig blive, men det støjniveau, der tilsyneladende er normalt, mener jeg er uacceptabelt for en pumpe til den pris, hvilket er utrolig ærgeligt da den laver virkelig godt flow. Til sammeligning kommer der praktisk ingen lyd fra mine 3 Tunze 6055..... 1 Vortech støjer mere en 3 Tunze :-o Jeg havde planer om at 2 MP10 skulle erstatte mine 3 Tunze, men den plan har jeg skrottet da jeg simpelt hen ikke skal have flere Vortech pumper.

I min søgen efter en mulig løsning på, at dæmpe støjen fra pumpen har jeg gennemtrævlet nettet. Der er en spøjs ting jeg er stødt på flere gange og det er at det virker som om at støjniveauet på pumperne svinger utroligt meget. Jeg er stødt på flere, der har bestilt 2 pumper samtidigt, hvor den ene støjer betydeligt mere end den anden :shifty:

Der er en på Reefcentral (http://www.reefcentral.com/forums/showt ... ?t=1901337), der har haft held til at sætte nye kuglelejer i en brugt MP40, der skulle have gjort den lydløs og andre der vil prøve med deres MP10, dog uden tilbage melding om det har hjulpet. Problemet med at skifte Kugleleje i MP10'eren er at motoren ikke er skruet sammen, men limet. Så har man jo ikke ligefrem lyst til at splitte en pumpe til 1600,- ad.

Der er en post i tråden jeg dog ikke kan lade være med at bide mærke i:
"I have 2 MP10s I just bought new and 1 was a lot louder than the other. Sent it in and in less than a week it came back and is dead silent even at 100%. The other one "whirrrs" at 100% but is barely noticeable. I'll probably send that one back in a bit too. Wonder if they just drop in better bearings for the fix when sending back?"

Det virker på mig som om at kvaliteten på kuglelejerne i Vortech pumperne svinger utroligt meget og er man utrolig heldig får man en stille pumpe - ellers ikke?? :BA
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
15
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Vortech MP 40 W ES

Indlæg af Schwensen »

Jeg sender min til Joachim her i weekenden, og så må vi se, hvad der kommer ud af det. Jeg er nemlig ret så træt af støjen.
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Vortech MP 40 W ES

Indlæg af peder »

Det er jo ganske enkelt helt uacceptabelt at en pumpe til den pris ikke kan køre for fuld "skrue" uden at man bliver vanvittig, fanme' godt man ikke røg på den galej!! det ser jo ud til at det er max en ud af ti der har et acceptabelt støj niveau.
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
klisby
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 203
Tilmeldt: tors 30. jul 2009 15:59
14
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Horsens, Denmark

Re: Vortech MP 40 W ES

Indlæg af klisby »

Der er jo også et par gode ting at sige om pumperne.
De har et lækkert flow og en masse dejlige modes.
De afgiver ikke varme til akvariet.
Men larmen er ganske enkelt uacceptabelt som også Peder skriver.

Det forum som Bruno henviser til taler folk om at de har haft pumpen til reparation og at den er helt stille når den er blever returneret. Hvorfor pokker sender man så ikke det nye lejre ud til forhandler med en instruks om hvorledes dette skiftes. Det lader jo til at der er en løsning på problemet. Men hvis de bliver ved med at sælge og folk foretrækker flow fremfor stilhed så er der jo heller ingen grund til at lave recalls.
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4182
Tilmeldt: lør 18. dec 2004 17:05
19
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Re: Vortech MP 40 W ES

Indlæg af wondersurfer »

nu ved jeg ikke om jeg tør bestille en vortech, det mange penge for noget der larmer
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2639
Tilmeldt: lør 16. jun 2007 02:05
16
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Re: Vortech MP 40 W ES

Indlæg af ronny.w »

wondersurfer skrev:nu ved jeg ikke om jeg tør bestille en vortech, det mange penge for noget der larmer
Du gør det eneste rigtige ved ikke at bestille. Så får producenten noget at tænke over, såfremt der er 100 der tænker som dig lige nu, er der måske 500 i næste uge.

Så bliver de nødtil at fixe problemet og hvad hader producenter, nedgang i salg.

Så det er det eneste rigtige at gøre. køb ej deres produkter førend de har fixet lortet.

Og folk her hjemme burde gå sammen og sende hele lortet tilbage til producenten og bede om penge tilbage eller en lydsvag pumpe, som kan bruges på alle tilgængelige features uden larm.

Dette gælder ligeledes for div. forhandler, de burde sende deres lager retur og forklare at de ikke vil sælge eller lægge navn til sådan noget lort. når de så har lavet varen ordenligt, så kan de kontakte dem igen, for at få et samarbejde op at stå.
Brugeravatar
klisby
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 203
Tilmeldt: tors 30. jul 2009 15:59
14
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Horsens, Denmark

Re: Vortech MP 40 W ES

Indlæg af klisby »

Lige en smule korrespondance med ecotech... med forbehold for alverdens gramatiske- og stavefejl :(

Seneste svar øverst


Kasper,

I would try comparing it to another MP40 to see if it is abnormal. The only time our pumps are dead silent is when they are turned off. They will make sound even in feed mode, although it should be very hard for you to hear it when it is operating in this condition unless the room is completely silent.

Jeffrey Merten
Customer Service
EcoTech Marine
http://www.ecotechmarine.com
610.954.8480
________________________________________
From: Kasper Dam Lisby
Sent: Tuesday, October 12, 2010 8:45 AM
To: Jeff Merten
Subject: RE: Product Support

Hi Jeff.

Thank you very much for your reply.

It is not only the variation in sound level that is bothering me. When I run the pump in feeding mode I’m still able to hear a sound from the dry part is this also the case with other pumps?

I’m aware that a variation or acceleration of the speed in the pump will generate different vibrations in sound, but I’m not 100% sure if the pump also should be hearable when running in feeding mode?

Thank you for your reply.

Kind regards
Kasper Lisby

From: Jeff Merten
Sent: 11. oktober 2010 16:04
To:
Subject: RE: Product Support

Kasper,

It sounds like the variation in sound level is bothering you from this pump. I’d recommend trying to run the pump in night mode when you are home or at a more constant speed. Our pumps are not dead silent since they have external motors.

If you think this is abnormally loud and you have done all you can with placement, alignment, and spacing, I would then compare it with another MP40 to see if it is normal or not.

Jeff Merten
Customer Service
Ecotech Marine
610.954.8480 ext 106

Want your tank featured on our facebook page? E-mail us with a description of your setup and pictures to display your work of art!

From: noreply@ecotechmarine.com []
Sent: Monday, October 11, 2010 6:13 AM
To: ecotechservice
Subject: Product Support

Your Name

Kasper Dam Lisby

Your Email Address

Type of Inquiry


Product Support

Select the problem(s) which best describes the nature of your customer support inquiry:

* Noisy Pump

Pump Serial Number

?????????

Address

Brøndsalle 8

C! ity



Horsens

State/Province



Jylland

Zip Code



DK-8700

Phone Number



(454)027-6547

Website



http://kdlfoto.dk

Please provide any specifics that you think may be appropriate to helps us serve you better:



Dear Ecotech Marine
I just bought a new Vortech MP 40 W ES from my petstore. It really made a big noice to start up with, but my pet supplier shiftet the wetside and noice was lowered.
But still I think the noice from the pump is to load. When I'm in the opposite room, the Vortech still outlouds my skimmer (Tunze Doc 9010) & my return pump (tunze silence 1073.04). Running in reefcrest mode approximately 80-90% of full power I would like to now how much noice you expect the Vortech to make. I've had heard all from deadsilence to very noicy.
I can support you with my serial number if you need this for further investigation.
I'm happy about the flow the Vortech is generating and also the fact, that the motor part is placed outside the tank - but the noice is really bothering me :-( Thank you very much for your reply.
Kind regards
Kasper Dam Lisby
Brøndsalle 8
DK-8700 Horsens
Denmark
+4540276547
kdlfoto.dk
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Vortech MP 40 W ES

Indlæg af Bingocaller »

Nogen der har en video med lyd så vi kan høre hvor meget larm vi snakker om?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"