"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Ati bubble master 250 ?

Forum for nye som gamle produkter samt beskrivelser og anmeldelser her af.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Brian »

Blæksprutten skrev:Reservedele??? jeg tror ikke den mangler noget ! den er åbenbart ikke født med en justerings del ! det virker mærkeligt. Den ligner 100% den fra saltvandsbutikken måske skulle jeg kontakte dem og hører om de har nogle erfaringer med denne skummer model!
Det ER en ATI bubble master 250 !

Hvor mange stilleskruer kan der tælles her på ATI egen hjemmeside ?

http://www.atiaquaristik.com/index.php?id=92,0,0,1,0,0
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Brian »

Fra samme ATI hjemmeside vedr vandstand :

Q: Which size does the Bubblemaster 250 have?
A: The actual sizes of the Bubblemaster 250 are:
baseplate: 38 x 24cm
Height: 53cm
Waterlevel: 20 - 25cm
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Brian »

Lidt mere info her fra siden ang skummere, masser af tråde der beskriver symtomet med at der skal dannes en indv film og det tager tid !

http://www.saltvandsforum.dk/search.php ... ummer+amok

Håber det lykkes og ellers så kom retur med skummeren hvis du mener det er noget fusk !
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
15
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Schwensen »

Brian skrev:
Blæksprutten skrev:Reservedele??? jeg tror ikke den mangler noget ! den er åbenbart ikke født med en justerings del ! det virker mærkeligt. Den ligner 100% den fra saltvandsbutikken måske skulle jeg kontakte dem og hører om de har nogle erfaringer med denne skummer model!
Det ER en ATI bubble master 250 !

Hvor mange stilleskruer kan der tælles her på ATI egen hjemmeside ?

http://www.atiaquaristik.com/index.php?id=92,0,0,1,0,0
Præcis! Og her er et billede af den nye version af bubblemaster skummeren MED en justeringsskrue:
http://www.atiaquaristik.com/index.php?abschaumer
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Brian »

Jeps men det giver jo det samme, man kan sige at den gammel model kan man blot være tvunget til at "klodse op". Min stod på 4 kaffekopper, en hurtig løsning der blev 3 års permanent :D
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Blæksprutten
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 88
Tilmeldt: tirs 21. okt 2008 16:52
15
Postnummer: 5471 Søndersø

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Blæksprutten »

@BRIAN; Jeg siger ikke det er fusk eller en kopi. Jeg kan bare ikke få den til at fungerer her ved mig. Du har selv lagt dit navn/person til som sælger. Jeg har ikke på noget tidspunkt nævnt at du var sælger, hverken her på forumet eller andrer steder. Det så jeg da ingen grund til, jeg ville bare bede om lidt hjælp/fif til at få den til at fungerer. Derfor fik du også et PB ang min tråd,så var det op til dig om du ville deltage, i PB eller tråden..
Hvis du står ved at du vil tage den retur, vil jeg takke JA.. skal på sygehuset i vejle, med min søn, imorgen, så kunne jeg evt slå et slag omkring dig og sætte den af. Er du ikke hjemme ku jeg måske stille den et sted, og du kan få mit konto nr! send mig evt PB.

Nu har jeg bøvlet med den i over en uge og den vil bare ikke som jeg vil. Har haft den ene pumpe til at kører næsten konstant men lige så snart jeg sætter begge til fyldes koppen rimeligt hurtigt. Hanen på koppe har stået åben så vandet kunne løbe fra. Har haft den til at stå på 4 kopper for at få mindre vandstand. det fungerer bare ikke...
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1560
Tilmeldt: man 22. okt 2007 19:06
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Thue »

prøv nu og dreje på røret der ved kan du justere skum højden op og ned. De første par dage kan den godt skumme meget kraftigt men så nøjes med og kører med den ene pumpe i en uge og sæt så den anden igang der efter. Det er tit at der er nogen rester af forskellige materialer i som vil få skummet til at farer til himmels, dette afhjælpes som sagt med og kører med en pumpe i ca en uge. Jeg ville prøve dette inden du gør andet for det er sku en kanon skummer har selv en magen til

Mvh Thue
Blæksprutten
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 88
Tilmeldt: tirs 21. okt 2008 16:52
15
Postnummer: 5471 Søndersø

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Blæksprutten »

kald det fusk eller hvad som helst. den vil bare ikke fungerer som den skal. nu er den taget op og pakket sammen jeg gider ikke det bøvl mere. så nu håber jeg at brian står ved sit ord på, at han vil tage den retur...
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Brian »

Det vil jeg ikke !

Den skummer fejler intet, og så er den sag ikke længere ! Jeg skriver ikke mere i denne sag, jeg har læst og skrevet nok !

Den SKAL virke og det gør den også ! Brugt af mange og har selv brugt den i 3 år, jeg har ikke solgt en fejlbehæftet vare, case closed !
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af StarF »

Blæksprutten skrev:kald det fusk eller hvad som helst. den vil bare ikke fungerer som den skal. nu er den taget op og pakket sammen jeg gider ikke det bøvl mere. så nu håber jeg at brian står ved sit ord på, at han vil tage den retur...
En fejl 40 er da næppe sælges skyld.
Blæksprutten
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 88
Tilmeldt: tirs 21. okt 2008 16:52
15
Postnummer: 5471 Søndersø

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Blæksprutten »

OKAY... Hvorfor skriver du så noget du ikke mener,og vil stå ved ??? Jeg forlangte ikke du tog den retur du skriver det selv! Hele 2 gange...
Ellers kan du fa**me komme forbi med den og få dine penge retur det andet her gider jeg ikke ligge navn til ![/quote]

Håber det lykkes og ellers så kom retur med skummeren hvis du mener det er noget fusk ![/quote]

Jeg siger ja tak til at retunere den til dig... det vil du så ikke afligevel... Skrev du det bare for det skulle lyde fint og flot, her på forumet ? jeg mener det er dig selv der har kørt det her helt i op i skyerne.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Brian »

Sæt den til, sæt laaget paa skraa saa den kan bruse af og lad den koere i 2-4 dage. den skal nok arte sig ! Det er udelukkende fordi den blev afkalket inden salg, saa den skal bare brakes in, jeg har haft saltvand i 9 arr og set det et utal af gange.

Serioest du snyder dig selv for en fantastisk skummer.
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Blæksprutten
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 88
Tilmeldt: tirs 21. okt 2008 16:52
15
Postnummer: 5471 Søndersø

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Blæksprutten »

Det er fint nok brian ! Har bøvlet med den i ca 10 dage hvor den ene pumpe har kørt næsten hele tiden. Det fungerer bare ikke her...

Du tilbyder mig 2 gange i dine indlæg at tage S.. Retur, det siger jeg ja tak til. Men så har du lige pludselig ombestemt dig, (kan det passe) Af alle her på forumet troede jeg du var ham, man havde størst tillid til og der stod ved sit ord. der har jeg måske misforstået noget ?
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af StarF »

Hvorfor skal man tage noget tilbage, der ikke er i stykker?
Blæksprutten
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 88
Tilmeldt: tirs 21. okt 2008 16:52
15
Postnummer: 5471 Søndersø

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Blæksprutten »

Fordi sælger selv tilbyder det hele 2 gange.. DERFOR (ellers nomaltvis ikke).
ulk
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 4
Tilmeldt: søn 28. mar 2010 19:31
14
Postnummer: 7100 Vejle
Saltvand siden?: 2009

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af ulk »

Brian dog.... når du skriver at du kan tage den retur, synes jeg det er noget mærkeligt noget du trække følehornene tilbage. vis dog at du er en mand med Nosser og røv i bukserne og stå ved dit ord.. ellers ska du da ikke skrive sådan noet.... hvor blev troværdigheden af ???
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Brian »

Brian skrev:Jeg har kørt med den skummer i 3 år - hold med det snak om fusk og kopi ! Ellers kan du fa**me komme forbi med den og få dine penge retur det andet her gider jeg ikke ligge navn til !
Jeg refererer til at handlen kan gå retur hvis skummeren var noget fusk eller en kopi !

Så hold nu op med det snak, masser af mennesker har set den køre her hos mig, og den skummer fejler intet.
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Brian »

Brian skrev:Håber det lykkes og ellers så kom retur med skummeren hvis du mener det er noget fusk !
Igen, HVIS DET ER NOGET FUSK, så kom retur med den !

MEN DET ER IKKE NOGET FUSK !
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Brian »

ulk skrev:Brian dog.... når du skriver at du kan tage den retur, synes jeg det er noget mærkeligt noget du trække følehornene tilbage. vis dog at du er en mand med Nosser og røv i bukserne og stå ved dit ord.. ellers ska du da ikke skrive sådan noet.... hvor blev troværdigheden af ???
Troværdighed ? Skal vi virkelig snakke om det ?

Isåfald skal du starte med at svare på dette - Hvorfor er dine "Ulk" indlæg skrevet fra samme IP adresse som Blæksprutten(en IP som kun de 2 brugere benytter) ?
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
ulk
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 4
Tilmeldt: søn 28. mar 2010 19:31
14
Postnummer: 7100 Vejle
Saltvand siden?: 2009

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af ulk »

har været flittig læser her på forumet i lang tid men har ikke været tilmeldt bruger, jeg er ingen pc. nørd. så i søndags hjalp blæksprutten med at oprette mig som bruger i forumet.(hvis det har interesse så holder jeg et par feriedage i det fynske, og vender hjem til det jyske, i morgen eller på torsdag.ku evt tage skummeren med i samme omgang). Jeg ku detsværre ikke la vær med at blande mig lidt...i jeres debat. Vi har detsværre ikke fået den til at fungerer optimalt.
Du skriver; "så kom retur med skummeren hvis DU mener det er noget fusk"
bagefter bestemmer du selv, at det er det ikke.. så er det lige meget hvad blæksprutten mener og tror. -jeg synes.. Nej, det behøves jeg vel ikke at skrive!!! håber der findes en løsning på det...
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af Brian »

ulk skrev:så er det lige meget hvad blæksprutten mener og tror. -jeg synes.. Nej, det behøves jeg vel ikke at skrive!!! håber der findes en løsning på det...
Nej det er ikke lige meget hvad i mener men jeg ved med 110% sikkerhed den skummer virker ! Af samme årsag vil jeg ikke tage den retur, jeg har solgt et helt iorden produkt der virker.

Altså det er jo ikke en rumraket ?

1) Kan pumperne snurre med strøm på ?
2) Tager de luft ind og danner bobler ?
3) Er resten af skummeren der ?

Isåfald fejler den intet - der er ikke mere i en skummer ! Hvilket saltindhold er den testet på, er der noget andet i vandet der giver denne kraftige skum effekt ?

Jeg er villig til at låne skummeren, stille den i en balje med frisk saltvand og så kan jeg lave en film der viser at den spiller som en mis efter et par dage ! Eller i kan komme forbi og se det !
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1697
Tilmeldt: tors 28. feb 2008 10:47
16
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af apfolmer »

er skummeren kommet igang ?
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2645
Tilmeldt: lør 10. jun 2006 12:42
17
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: Ati bubble master 250 ?

Indlæg af William Jr »

apfolmer skrev:er skummeren kommet igang ?

Du kender så udmærket svaret på dette spørgsmål selv, jf. en anden tråd på samme emne...

- Jeg bør ikke blande mig her, da jeg ikke er involveret... Vel, ligeså lidt involveret som øvrige parter foruden de to! (!)

Men denne skummer virker fint, og jeg så den ved selvsyn da jeg var nede hos sælger i andet ærinde. (Koraller)

Jeg ser kun alt som en kommunikations brist udi det at få denne skummer til at virke tilsigtet, dette sammen med manglende indsigt og vilje...

- Ingen grund til at lægge mere på bålet!

Fortsat god Week-End.


/Flemming.
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Besvar

Tilbage til "Produktgennemgang"