"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Undervands engangskamera?

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
AndersBaun
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 400
Tilmeldt: tirs 18. dec 2007 19:12
16
Postnummer: 4220 Korsør
Geografisk sted: Korsør

Undervands engangskamera?

Indlæg af AndersBaun »

Hvad ville i anbefale jeg skal erhverve mig, hvis jeg vil have taget nogle fine undervandsbilleder på min tur snart?

Jeg "Tror" ikke jeg kommer til at dykke med flasker, men kun snorkle, så max dybden bliver nok ikke den store.

jeg har en canon ixus 960 is, som tager perfekte billeder, men syntes ikke lige jeg kan finde sådan et vandtæt kasse til det..og er de ikke dyre?

eller skal jeg bare købe nogle engangs?
Billede
Brugeravatar
AndersBaun
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 400
Tilmeldt: tirs 18. dec 2007 19:12
16
Postnummer: 4220 Korsør
Geografisk sted: Korsør

Re: Undervands engangskamera?

Indlæg af AndersBaun »

åhhh..her var det

http://www.pixmania.com/dk/dk/993736/ar ... -dc19.html

se hvad jeg sagde..mega dyrt :-) 1800,-
Billede
Benjaminkn
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1051
Tilmeldt: ons 12. sep 2007 17:29
16
Postnummer: 5320 Agedrup
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: 5320 agedrup (tæt på odense)

Re: Undervands engangskamera?

Indlæg af Benjaminkn »

Jeg har sådan en kasse til kameraet.

Det bliver du altså virkeligt glad for, det er godt nok mange penge men man har det jo også i mange år.

prøv evt. og kig lidt på gul og gratis.
fiero
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 130
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 21:12
15
Postnummer: 6230 Rødekro

Re: Undervands engangskamera?

Indlæg af fiero »

har brugt flere forskellige engang, GLEM DEM. der skal meget lys på og hvis det er små ting man tar billeder af(nok det de fleste af os herinde) er man tæt på og billedet blir ude af focus, meget sløret. = ubrugeligt.

derudover er de ikke billige og alm film fremkaldelse er heller ikke billigt længere. hvis du skal have fx 3 engangskamera+fremkaldelse på papir+CD, har du betalt ca det halve af et NYT hus. jeg ville klart købe et hus. ellers er der nogen kameraer i dag der kan klare ned til 10M dybde uden hus. find evt et brugt kamera med hus. det er klart hvad jeg gør næste gang jeg skal afsted. har prøvet at være på 2 rejser og brugt dem og har ikke fået nogen brugbar billeder med hjem nogen af gangene.
Brugeravatar
AndersBaun
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 400
Tilmeldt: tirs 18. dec 2007 19:12
16
Postnummer: 4220 Korsør
Geografisk sted: Korsør

Re: Undervands engangskamera?

Indlæg af AndersBaun »

ok...jeg har fundet et hus til 1100,- brugt 1 gang.. kunne være man skulle ryge på det så..vil jo gerne have nogle ordentlige billeder
Billede
Brugeravatar
TorbenC
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1253
Tilmeldt: søn 19. mar 2006 11:06
18
Postnummer: 6760 Ribe
Saltvand siden?: 2009

Re: Undervands engangskamera?

Indlæg af TorbenC »

fiero skrev:har brugt flere forskellige engang, GLEM DEM. der skal meget lys på og hvis det er små ting man tar billeder af(nok det de fleste af os herinde) er man tæt på og billedet blir ude af focus, meget sløret. = ubrugeligt.

derudover er de ikke billige og alm film fremkaldelse er heller ikke billigt længere. hvis du skal have fx 3 engangskamera+fremkaldelse på papir+CD, har du betalt ca det halve af et NYT hus. jeg ville klart købe et hus. ellers er der nogen kameraer i dag der kan klare ned til 10M dybde uden hus. find evt et brugt kamera med hus. det er klart hvad jeg gør næste gang jeg skal afsted. har prøvet at være på 2 rejser og brugt dem og har ikke fået nogen brugbar billeder med hjem nogen af gangene.
Du har vidst fået fremkaldt film de forkerte steder.

Jeg giver ikke mere for fremkaldelse af farvefilm hos min fotograf nu, end jeg gjorde for 10 år siden.

Men jeg vil da også stadigtvæk anbefale et digitalt med undervandshus, det giver flere mulighed.
fiero
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 130
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 21:12
15
Postnummer: 6230 Rødekro

Re: Undervands engangskamera?

Indlæg af fiero »

TorbenC skrev: Du har vidst fået fremkaldt film de forkerte steder.

Jeg giver ikke mere for fremkaldelse af farvefilm hos min fotograf nu, end jeg gjorde for 10 år siden.

Men jeg vil da også stadigtvæk anbefale et digitalt med undervandshus, det giver flere mulighed.
nej det er sikkert det samme, jeg er bare forundret over hvad det koster....(plejer at få fremkaldt i USA på ferie=BILLIGT) men derfor er kvaliteten af billederne elendige alligevel. og det er ikke pga fremkaldelsen, da der var nogen billeder imellem der var taget over vand og de var meget gode. men alt fra ca 1 meters afstand og tættere på blir ubrugeligt. så hvis man tar billeder af fx en anemone på 5cm Ø kan man ikke se den hvis man tar dem tæt på pga focus og tar man det fra 1-1½meters afstand er det kun en prik, men billedet er skarpt. blot min oplevelse af dem.

men uanset koster de vel stadig fra ca en 100kr/stk og op? så hvis man vil tage 90billeder er det 300+ fremkaldelse for at se om de overhovedet dur. så er det sku noget nemmere med et camera+hus. så kan man da sortere billederne fra inden de skal fremkaldes.
Rune B Jensen
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
Indlæg: 36
Tilmeldt: lør 22. nov 2008 17:05
15
Postnummer: 8900 Randers

Re: Undervands engangskamera?

Indlæg af Rune B Jensen »

halløj jeg har et olympus 1030 sw det er vandtæt helt ned til 10mtr og stødsikkert. har filmet og taget billeder med det masser af gange undervand og det er helt perfekt. og når man er færdig med at bruge det så skyller du det bare under hanen og tørrer det af. det kan du sagtens bruge på din ferie. og jeg tror nok der er kommet en storebror til det men det må du lige selv tjekke.
mvh rune b jensen
Brugeravatar
AndersBaun
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 400
Tilmeldt: tirs 18. dec 2007 19:12
16
Postnummer: 4220 Korsør
Geografisk sted: Korsør

Re: Undervands engangskamera?

Indlæg af AndersBaun »

jeg har købt et vandtæt hus til mit canon ixus 960 IS nu, så skal der sgu tages billeder om 3 uger :-)
Billede
spdiving
Reactions:

Re: Undervands engangskamera?

Indlæg af spdiving »

Det bliver du rigtig glad for lige det kamera du har er ude mærket til undervands billeder. Har selv brugt samme model på 38 meter i Thailand.
Det enste er at farverne de forsvinder jo længer ned du kommer men det ved du jo som dykker.
På lavt vand fra 0-6 meter får du de bedste billeder med kameraet og her er der også lys nok og farverne de er fine.

Havde du ikke fået undervandshus havde jeg lige et link.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=706794

Steen
Brugeravatar
AndersBaun
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 400
Tilmeldt: tirs 18. dec 2007 19:12
16
Postnummer: 4220 Korsør
Geografisk sted: Korsør

Re: Undervands engangskamera?

Indlæg af AndersBaun »

lyder godt..skal nok huske at ligge nogle biller op, når jeg kommer hjem .-)
Billede
Brugeravatar
T.B.P.
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 101
Tilmeldt: søn 13. apr 2008 19:17
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 1983

Re: Undervands engangskamera?

Indlæg af T.B.P. »

Bare pas på, at det at finde motiver ikke overskygger selve dyk-oplevelsen, det sker nemli' ofte og det er ikke det værd.
Tag hellere "bare" en masse billeder uden at være kritisk, køb evt. et flash kort med stor og hurtig hukommelse, så får du et bedre dyk og garanteret flere gode billeder. Pas på med at bruge flash, det gir' ofte "havsne". Men hvis du kun skal snorkle bliver det nok ikke et stort problem. - Nyd dykket og tænk over hvad du ser, vær ukritisk og knips løs på alt uden at det går udover selve dykket!!!
Tony Petersen.
Benjaminkn
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1051
Tilmeldt: ons 12. sep 2007 17:29
16
Postnummer: 5320 Agedrup
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: 5320 agedrup (tæt på odense)

Re: Undervands engangskamera?

Indlæg af Benjaminkn »

kan ikke være mere enig med T.B.P.

Jeg tog lige omkring 600 billeder under vand på 1 uge i egypten :)

så er det jo bare at slette når du kommer hjem.
Brugeravatar
AndersBaun
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 400
Tilmeldt: tirs 18. dec 2007 19:12
16
Postnummer: 4220 Korsør
Geografisk sted: Korsør

Re: Undervands engangskamera?

Indlæg af AndersBaun »

he he ja det kan der være noget om...:-)

fandt ud af, det er sgu ikke særligt billigt at få "open water padi" dernede.. de vil have omkring 2500,-, og så skal du selv købe bøgerne.

Jeg kan få det i vores lokale dykkerklub til 3000,- og det er med bøger og alt. (selvfølgeligt er det nok mer spændene at tage det i 24 grader varmt vand i rødehavet, end i 2 grader koldt vand fra storebælt :-P
Billede
spdiving
Reactions:

Re: Undervands engangskamera?

Indlæg af spdiving »

En ivrig undervandsfotograf kan dykke på et frimærke .. Disse mensker få mange gange set masser af de mindste dyr som vi andre ikke lægger mærke til pga. vi bare svømmer på en lang line.

Nyd dine dyk og vi håber du får skudt nogle fede billeder.

Steen
Benjaminkn
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1051
Tilmeldt: ons 12. sep 2007 17:29
16
Postnummer: 5320 Agedrup
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: 5320 agedrup (tæt på odense)

Re: Undervands engangskamera?

Indlæg af Benjaminkn »

tag det i danmark, hvis du ikke er den skarpeste til engelsk :)
jeg overvejede også at tage det i spanien, men det er jo vigtigt at man får alt med.
spdiving
Reactions:

Re: Undervands engangskamera?

Indlæg af spdiving »

Ville helt klart vælge at tage det der nede.

Vandet i DK er pisse koldt og der er intet at se på i forhold til der nede.

Steen
Benjaminkn
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1051
Tilmeldt: ons 12. sep 2007 17:29
16
Postnummer: 5320 Agedrup
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: 5320 agedrup (tæt på odense)

Re: Undervands engangskamera?

Indlæg af Benjaminkn »

har du dykket under lillebæltsbroen? :)

ihvertfald fantastisk sted og at dykke :)
spdiving
Reactions:

Re: Undervands engangskamera?

Indlæg af spdiving »

Jeg har masser af dyk i storebældt hvor jeg var på dybde prøve på 50m.
Men jeg har ikke dykket ved lillebældtsbroen . Men til genglæd har næsten gået hele vejen fra Sjælland til Sverige og rydet op på bunden efter de havde bygge øresundsbroen. Og der var der sgu ikke meget at kigge på.

Steen
Brugeravatar
AndersBaun
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 400
Tilmeldt: tirs 18. dec 2007 19:12
16
Postnummer: 4220 Korsør
Geografisk sted: Korsør

Re: Undervands engangskamera?

Indlæg af AndersBaun »

ja nu må vi se..kan jo være der bliver en "Special price for you" når vi ankommer :-P
Billede
spdiving
Reactions:

Re: Undervands engangskamera?

Indlæg af spdiving »

AndersBaun skrev:ja nu må vi se..kan jo være der bliver en "Special price for you" når vi ankommer :-P

Jep og han siger på Dansk billigere end Bilka :rolleyes: :rolleyes: :scream: :scream:

Steen
fiero
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 130
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 21:12
15
Postnummer: 6230 Rødekro

Re: Undervands engangskamera?

Indlæg af fiero »

viul nu også sige at jeg har været meget overrasket over hvad der alt er i lillebælt.... og så er det da bare for fedt at hænge på siden af skrænten og bare drive derudaf... men der er sku som regel mange dykkere...
Brugeravatar
AndersBaun
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 400
Tilmeldt: tirs 18. dec 2007 19:12
16
Postnummer: 4220 Korsør
Geografisk sted: Korsør

Re: Undervands engangskamera?

Indlæg af AndersBaun »

spdiving skrev:
AndersBaun skrev:ja nu må vi se..kan jo være der bliver en "Special price for you" når vi ankommer :-P

Jep og han siger på Dansk billigere end Bilka :rolleyes: :rolleyes: :scream: :scream:

Steen

det er bare SÅ grimt..hader det virkeligt...det er satme ligesom i marmaris i tyrkiet f.eks... tal engelsk og vind respekt :-P
Billede
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"