"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

rsm 130 kontra rsm 250

Forum katagori for Red Sea Max akvarie serien.
Besvar
rysken
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 106
Tilmeldt: søn 1. mar 2009 21:21
15
Postnummer: 9670 Løgstør
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Løgstør

rsm 130 kontra rsm 250

Indlæg af rysken »

Hej

Jeg går og overvejer at investere i et rsm 250 ver. 3. Men er meget i tvivl mht. til støj og varme. Det skal stå i stuen, så støj accepteres ikke, ok ved godt at det lydløse akvarium ikke findes, men det skal bare ikke være det gennemgående når man er i stuen.

Har selv tidligere haft et RSM 130. Men solgte det, fordi jeg ikke kunne holde støjen ud. Det var især støj fra skummer og blæserne i låget der gjorde udfaldet.

Går nu og overvejer RSM 250 ver. 3 som skulle ha fået en bedre skummer, men hva med blæserne i låget er det stadig et problem og kan man koble dem fra og så køre med en chiller i stedet for(og larmer en chiller egentlidt?)

hva med pumperne i rsm 250, er det de samme som i rsm 130?

Alt i alt vil jeg gerne høre jeres erfaringer med rsm 250 konta rsm 130 mht. støj. Gider ikke starte et rsm 250 op hvis det viser sig at larme som et rsm 130
Brugeravatar
mestermc
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 368
Tilmeldt: tors 13. sep 2007 14:56
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: rsm 130 kontra rsm 250

Indlæg af mestermc »

Nu har jeg et RSM130, med anden skummer og skal snart have andre blæsere i, og så har jeg hørt at det skulle være så godt som lydløst (som det nu bliver sådan nogle) Jeg har ingen RSM 250 erfaring, men det er vel mere at gøre op med sig selv hvad man vil have, da begge skulle efter sigende være relativ lysløse nu.
Nu med RSM130
rysken
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 106
Tilmeldt: søn 1. mar 2009 21:21
15
Postnummer: 9670 Løgstør
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Løgstør

Re: rsm 130 kontra rsm 250

Indlæg af rysken »

Hvis det skal være et RSM så blir det helt klart et rsm 250, men min erfaring med rsm 130 og larm, gør at jeg blir i tvivl om rsm 250 er ligeså larmende som rsm 130
sopdk
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
Indlæg: 16
Tilmeldt: fre 16. jan 2009 14:30
15
Postnummer: 5900 Rudkøbing

Re: rsm 130 kontra rsm 250

Indlæg af sopdk »

Man kan kun slukke for de to blæsere som er bag på akvariet,de fire andre blæsere starter sammen med lampen, støjmessigt kan der gøres meget, skifte til den nye skummerpumpe, udskifte de originale cirkulationspumper med noget bedre, så er der et par forskellige tricks med lidt filtersvamp hist og her, så med lidt endringer får man et rimeligt lydløst akvarium,det sidste man kan gøre er at skifte de seks blæsere som sidder i låget med nogle pc blæsere de kan fås så de ikke siger mere end 19 db, jeg har selv haft kørt med en køler på mit og den er absolut ikke lydløs.Jeg syntes selv at med de endringer jeg har lavet ved mit er blevet rimeligt lydløst, men et totalt lydløst akvarie tror jeg ikke man får.
Besvar

Tilbage til "Red Sea Max"