"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Blæser i RSM 130/130D

Forum katagori for Red Sea Max akvarie serien.
Besvar
Brugeravatar
JanMadsen
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 172
Tilmeldt: man 30. aug 2004 13:20
19
Postnummer: 6710 Esbjerg V
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Esbjerg

Blæser i RSM 130/130D

Indlæg af JanMadsen »

Hejsa,

Jeg er blevet den "heldige" ejer af et RMS 130D, men jeg er ved at flippe ud over de blæser. Er der nogen som har prøvet at tage blæserne helt fra......smelter låget eller hvad kan jeg forvente? Hvis det bare er temperaturen som stiger, så ville jeg evt. sætte en køler på.
Mvh Jan
Brugeravatar
gitman67
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
Indlæg: 35
Tilmeldt: man 12. jan 2009 16:28
15
Postnummer: 5700 Svendborg

Re: Blæser i RSM 130/130D

Indlæg af gitman67 »

Hej
så vidt jeg ved er det "bare" temperaturen som jo også er ret væsentlig...en køler mener jeg koster flere tusinde, men hvis penge ikke er spørgsmålet må man kunne det. Er selv ejer af et RSM 130 og har lige modtaget nye blæsere fra RSM i Frankrig som skulle være lydløse...har endnu ikke fået dem i, så vi må se.
Held og lykkke
Up-comming saltvandsnørd....
1 fisk er godt, 2 fisk er dobbelt så godt !
rysken
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 106
Tilmeldt: søn 1. mar 2009 21:21
15
Postnummer: 9670 Løgstør
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Løgstør

Re: Blæser i RSM 130/130D

Indlæg af rysken »

Får du så ikke bare et problem med at køleren skal køre hele tiden. Har ikke selv køler men mener at de også larmer lidt.

min plan med mit rsm 130 er at skifte blæserne ud med nogle mere lydløse og evt. sætte en styring på dem.

se her: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 5&start=15
rysken
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 106
Tilmeldt: søn 1. mar 2009 21:21
15
Postnummer: 9670 Løgstør
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Løgstør

Re: Blæser i RSM 130/130D

Indlæg af rysken »

gitman67 skrev:Hej
så vidt jeg ved er det "bare" temperaturen som jo også er ret væsentlig...en køler mener jeg koster flere tusinde, men hvis penge ikke er spørgsmålet må man kunne det. Er selv ejer af et RSM 130 og har lige modtaget nye blæsere fra RSM i Frankrig som skulle være lydløse...har endnu ikke fået dem i, så vi må se.
Held og lykkke
Ja, Gitman67, vi venter spændt på om det hjælper med nye blæsere :h

vh
Rysken
Brugeravatar
JanMadsen
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 172
Tilmeldt: man 30. aug 2004 13:20
19
Postnummer: 6710 Esbjerg V
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Blæser i RSM 130/130D

Indlæg af JanMadsen »

gitman67 skrev:Hej
så vidt jeg ved er det "bare" temperaturen som jo også er ret væsentlig...en køler mener jeg koster flere tusinde, men hvis penge ikke er spørgsmålet må man kunne det. Er selv ejer af et RSM 130 og har lige modtaget nye blæsere fra RSM i Frankrig som skulle være lydløse...har endnu ikke fået dem i, så vi må se.
Held og lykkke

Det er selvfølgelig rigtigt at køleren koster et par tusinde, men jeg går udfra at eftersom det er den nye model, at RSM i Frankrig allerede har sat deres mest lydløse blæser i....men ser frem til hører når du har fået monteret dem :)
Mvh Jan
Brugeravatar
JanMadsen
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 172
Tilmeldt: man 30. aug 2004 13:20
19
Postnummer: 6710 Esbjerg V
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Blæser i RSM 130/130D

Indlæg af JanMadsen »

rysken skrev:Får du så ikke bare et problem med at køleren skal køre hele tiden. Har ikke selv køler men mener at de også larmer lidt.

min plan med mit rsm 130 er at skifte blæserne ud med nogle mere lydløse og evt. sætte en styring på dem.

se her: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 5&start=15
Køleren er bestemt heller ikke lydløs, men den jeg har set på er mere lydløs end blæserne. Det med at sætte styring på lyder som en god idé - jeg så et billede af en som havde gjort det, men jeg er ikke den store haj med ledninger..... :)
Mvh Jan
Brugeravatar
gitman67
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
Indlæg: 35
Tilmeldt: man 12. jan 2009 16:28
15
Postnummer: 5700 Svendborg

Re: Blæser i RSM 130/130D

Indlæg af gitman67 »

Ja ja jeg skal nok få de blæsere ind skal bare lige tage mig sammen teknin er ikke lige min stærke side heller ikke selv om der kun er en rød og en sort ledning!!!
Smil
Gitte
Up-comming saltvandsnørd....
1 fisk er godt, 2 fisk er dobbelt så godt !
Brugeravatar
JanMadsen
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 172
Tilmeldt: man 30. aug 2004 13:20
19
Postnummer: 6710 Esbjerg V
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Blæser i RSM 130/130D

Indlæg af JanMadsen »

Er den blæser som sidder (følger med) bag i "lampen" magen til dem som sidder på siden af lampen ?
Mvh Jan
TLKBH
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 63
Tilmeldt: søn 15. mar 2009 20:45
15
Postnummer: Ikke angivet

Re: Blæser i RSM 130/130D

Indlæg af TLKBH »

Jeg har prøvet at skifte blæserne, se mere i denne tråd (den handler om skummerlarm, men vi har også skrevet en del om blæsere):
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php? ... 5&start=15

Nu vi taler om larm, er der så nogen der har skiftet til Tunze 9002 eller lignende i 130d??
Brugeravatar
kenneth145
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 770
Tilmeldt: søn 15. mar 2009 20:51
15
Postnummer: 4400 Kalundborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: kalundborg

Re: Blæser i RSM 130/130D

Indlæg af kenneth145 »

jeg har ikke, endnu men jeg har lige fået en 9002 med posten og regner med at sætte den i i weekenden. dog i den gamle model red sea max. har ogsåfået nye blæsere fra red sea max de ser anderledes ud end dem der sidder i så jeg håber de er mere stille.
Mvh. Kenneth boserup

nu med 500 l saltvand..
TLKBH
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 63
Tilmeldt: søn 15. mar 2009 20:45
15
Postnummer: Ikke angivet

Re: Blæser i RSM 130/130D

Indlæg af TLKBH »

Hej Kenneth - Kan du lokkes til at give en melding på støjniveauet, når du har installeret Tunze?? :)
Puh, den gamle model er godt nok også temmelig larmende. Undrer mig dog over, at de kalder den nye model "støjsvag" - det synes jeg er en tilsnigelse...

Vh Thomas
RSM 130d - Opstart 14. marts 2009
Tunze 9002 skummer
Brugeravatar
kenneth145
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 770
Tilmeldt: søn 15. mar 2009 20:51
15
Postnummer: 4400 Kalundborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: kalundborg

Re: Blæser i RSM 130/130D

Indlæg af kenneth145 »

Hej thomas ja selvfølgelig. jeg skal nok melde tilbage både mht. til de nye blæsere og med tunze skummeren. og så også med red sea max skummeren med den nye pumpe de har sendt til mig den skulle larme mindre. jeg har lige fået den tilsendt fra dem. En ting kan man sige om red sea max.. der er heeelt vild god service. service
Mvh. Kenneth boserup

nu med 500 l saltvand..
Besvar

Tilbage til "Red Sea Max"