"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Portal afstemning - Vandskade ?

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Besvar

Har du haft en vandskade i forbindelse med dit akvarie ?

Ja
80
36%
Nej
145
64%
 
Afgivne stemmer: 225

Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Portal afstemning - Vandskade ?

Indlæg af Brian »

Ny portal afstemning !

Har du nogensinde haft uheld med vandet ?
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2960
Tilmeldt: lør 27. okt 2007 11:55
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Re: Portal afstemning - Vandskade ?

Indlæg af Brian C »

Ja, en gang et flækket 250 liters, et flækket 120 liters, et 144 liters hvor limningen sprang, én gang hvor et powerhead gik løs og sendte ca 50 liter vand ud over siden af akvariet, når ja klasikkeren, glemte vandslangen under vandpåfyldning og vupti, Niagara i stuen... men alle disse er sket for længe siden og med ferskvand, så det gælder ikke rigtig :wink:
mht saltvand har jeg kun oplevet ét uheld 7-9-13, det var en ekstern skummer der gik afmok om natten og sendte små 30 liter vand ud på gulvet
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
HerrO
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 444
Tilmeldt: lør 25. nov 2006 22:11
17
Postnummer: 2300 København S
Geografisk sted: Ørestaden

Re: Portal afstemning - Vandskade ?

Indlæg af HerrO »

Jeg oplevede for 5 måneder siden at min køler blev utæt i en pakning (inden i køleren). Forsikringen har indtil videre fastholdt at de ikke vil dække det da det er i deres verden en langsomt sivende skade... men 25-30L vand på under 8 timer er i min verden ikke så langsomt. Men vi kæmper med dem og har lavet en klagesag på det.

Inden skade ved mig, men underboen skulle have malet lidt loft og væg, plus udkald i weekend af VVS og låsesmed, da vi ikke var hjemme :-(
Samlet beløbt er ca. 25.000,- så den har gjort lidt av.

/HerrO
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Portal afstemning - Vandskade ?

Indlæg af Brian »

Det er vel i bund og grund vores alles marerit - hvem har ikke vågnet midt om natten og tænkt hva var det for en lyd ? Og så ligger man der og tænker over om baljen står og pisser vand ud og ender med at stå op blot for at se at alt er ok :D

Men har selv oplevet vandskade 2 gange, med en 60 liter cirka hver gang. Og begge gange var det osmose vand - mest træls da jeg boede på 2 sal og det løb ned i underboens baggang og smadrede loft mm.
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2586
Tilmeldt: man 30. apr 2007 18:02
17
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: København Ø

Re: Portal afstemning - Vandskade ?

Indlæg af Musiker »

Nej, kun et par liter når en vandslange er smuttet ud over kanten eller lignende.. Men ikke noget der ikke har kunnes reddes af et tilpas stort håndklæde 7,9,13, bank under bordet osv.. - Hverken med fersk eller saltvand- Men damned en farlig afstemning, hvis man er overtroisk
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Portal afstemning - Vandskade ?

Indlæg af christiantt »

Jeg har aldrig haft en decideret vandskade. Men som andre, så har jeg glemt at slukke for osmoseanlægget, så der lige pludselig var 3 cm vand i hele underskabet :P
Det var heldigvis tætnet med silikone og malet med noget "mod vand" maling - så der kom ikke noget ud gennem nogle sprækker.

Det værste var da jeg var ved at fylde akvariet op første gang. Der røg slangen ud som fyldte osmosevand i, og lå ca. 1 time og fyldte vand ud på gulvet = maks 15 liter. Der blev meget også taget af håndklæder, og så var der ellers bare knald på affugteren :D
Fif
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 571
Tilmeldt: lør 1. dec 2007 17:41
16
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Malmø

Re: Portal afstemning - Vandskade ?

Indlæg af Fif »

17 ud af 56 har haft vandskade ???? det er godt nok mange. men ok det er vel noget der kunne have været undgået. Gad vide hvor mange der har haft vandskade fordi selve akvariet flækked/utæt ?
Mvh fif


Billede

Mit gamle akv. som nu ejes af Helena
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=21071
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2960
Tilmeldt: lør 27. okt 2007 11:55
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Re: Portal afstemning - Vandskade ?

Indlæg af Brian C »

Selv mange af de flækkede akvarier kunne vel have været undgået, ihvertfald for mit vedkommende
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Brugeravatar
Hobbyakvaristen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 282
Tilmeldt: ons 13. feb 2008 03:23
16
Postnummer: 9400 Nørresundby
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Portal afstemning - Vandskade ?

Indlæg af Hobbyakvaristen »

Har haft akvarier i mere end 20 år og aldrig haft en eneste vandskade
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Portal afstemning - Vandskade ?

Indlæg af Han$en »

Aldrig mere end de små selvforskyldte bøffer når man ikke bruger tænkeren, og aldrig mere end et enkelt håndklæde ikke har kunnet klare..

Har haft akvarier i 10 år uden skader, og mit 530L holdt i 6 år med konstant vand uden problemer.. Dette døde først under en flytning.

Men kan følge Brian når det kommer til lyde om natten :D
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Mhauen
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 76
Tilmeldt: fre 21. mar 2008 16:03
16
Postnummer: 5700 Svendborg

Re: Portal afstemning - Vandskade ?

Indlæg af Mhauen »

Havde et 800 liter med ferskvand... Altså lige indtil bundglasset røg.
Mvh Mads
spdiving
Reactions:

Re: Portal afstemning - Vandskade ?

Indlæg af spdiving »

Jeg blev ringet op på en skiferie hvor naboen passede mit akvarie hun sagde at akvariet var belevet utæt og de hviste ikke hvad de skulle gøre så de havde bare fyldt postevand i akvariet for at prøve at holde koraller og fisk undervand desvære døde alt pga. at der manglede salt i vandet.
Men som de sagde gulvet var jo blevet vådt og mere vand betød ikke noget så de pumpede bare mere i :crybaby:
Akvariet var et Carsten havde limet og desvære var siliconen sluppet i hjørnet ved foruden og sideuden og hele vejen fra top til bund så der var mega meget vand på gulvet.
Gulvet tog ikke skade og en gulvmand sagde at det var pga. masivt gulv.

Der skulle så lige gå 6 år før jeg fik mod på at starte op igen.

Steen
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Re: Portal afstemning - Vandskade ?

Indlæg af Brian »

Mit første uheld var en søpølse der havde lagt sig hele vejen rundt ved overløbskammen. Så stiger vandstanden i baljen og falder i sumpen = osmose pumpen starter og hælder hele osmose kammerets indhold på baljen. Det løber så over kanten pga søpølsen og ned til underboen :(

Anden gang var en slange der var hoppet af osmose anlægget, heldigvis på retursiden !
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
morten-s
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 283
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 21:13
15
Postnummer: 6200 Aabenraa
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aabenraa

Re: Portal afstemning - Vandskade ?

Indlæg af morten-s »

Ja igår valgte mit akv. så at flække fra bund til top og det gav en del vand i lejligheden og underboen fik og lidt men de var dog så flinke og komme med spande og håndklæder og vi fik en del vand samlet op men vil skyde på at der ca. er forsvundet 50 l. vand ned mellem vores gulv og deres loft. så nu skal de have nyt loft. :wc:
Mvh Morten
Project: Red sea Reefer 170
Mit gamle rsm 130 viewtopic.php?f=3&t=40904
MMartin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 962
Tilmeldt: man 20. aug 2007 16:22
16
Postnummer: 3600 Frederikssund
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: 3600 Frederikssund

Re: Portal afstemning - Vandskade ?

Indlæg af MMartin »

Jeg får helt dårlige nerver af det her emne......

Har kun prøvet et par liter på gulvet da min overløbskasse svigtede. Derefter lærte jeg hurtigt at der skal være plads til det vand fra retur kammeret i akvariet
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1797
Tilmeldt: ons 14. mar 2007 11:55
17
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense

Re: Portal afstemning - Vandskade ?

Indlæg af leifkrarup »

2 uheld. Et med mit 530 l ....pludselig en morgen fossede vandet ud fra bunden...kunne ikke se hvor da det havde aluramme. Akv. havde jeg købt for 30 år siden...det havde stået tomt i garagen siden 1984. Da jeg hentede det frem for at genoptage saltvandshobbyen i 2007 skar jeg den gamle silikone op og limede på ny. Det gik også fint i 9 måneder så slap limningen et sted.....åbenbart har jeg ikke været omhyggelig nok!! Heldigvis lå rummet det stod i over en krybekælder så vandet løb blot ned under fodpanelet som gabte lidt, og ned i krybekælderen hvorfra det forsvandt ned i undergrunden....ingen skade.
Andet uheld...denne sommer blev jeg ringet op af mit akvarietilsyn, mens jeg kørte rundt i Toscana....der løb vand fra akvariet og der lugtede brændt i huset. Det viste sig at en slange fra returpumpen som jeg havde samlet af 2 stykker var utæt i samlingen. Vandet dryppede så fra slangen og løb igen under panelet, men denne gang stod akv. i stuen over kælderen og vandet trængte ind i en stikkontakt på væggen i kælderen. Denne kortsluttede selvf. og alt el i huset slukkede. Heldigvis var der kun løbet ca. 30 liter ud og en elektrikernabo blev tilkaldt og strømmen blev reetableret. Jeg viste at samlingen ikke var lavet ordentligt...men hvad fa´en! nu havde det jo holdt i 6 måneder og vi havde jo travlt med at pakke til ferien (ingen skader eller tab).....Igen manglende omhyggelighed!......lektien må vel være at de uheld jeg har haft har jeg selv bedt om! Så for fremtiden hedder det "med livrem og seler " herfra....jeg må vel for pokker kunne lære det!!!
KUN EN TÅBE FRYGTER IKKE SIT AKVARIUM
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Lasse
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 565
Tilmeldt: søn 20. jan 2008 15:27
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Alslev (Varde/Esbjerg)

Re: Portal afstemning - Vandskade ?

Indlæg af Lasse »

Det med lydende om natten kan jeg sagtens følge :shock: og næsten 1/3 har haft uheld :BA, og jeg vil op og have et større akvarie :rolleyes: Kæresten skal vist ikke se denne tråd.

Jeg har stemt nej til uheld, men har dog lavet en mindre brøler.

Efter en weekend på sjælland, kom vi hjem hvor der var lidt vand og en del tørret salt på gulvet! Jeg troede at bunden var knækket, da vandet kom fra plastikbakken som et redsea har under bunden :shock:

Inden vi tog afsted havde jeg sat en filterpose med rowaphos bag mit akvarie, og ville lige hænge det lidt højere så der var mere gennemstrømning i det, så jeg satte toppen af posen i klemme mellem akvariekanten og låget ved el teknikken på mit RSM (dumt)! Filterposen fungerede som hævert og vandet løb langs alle 230V stikkene og ned på gulvet. Heldigvis kom der ikke vand i stikkene, og der var kun løbet 3-4 liter ud på gulvet. Det værste var faktisk at jeg overvejede om der kunne opstå en hævereffekt, men droppede tanken.
112L display, 54L sump

RSM130 Februar 2008 - August 2020.
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: søn 29. jan 2006 20:08
18
Postnummer: 3760 Gudhjem
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Bornholm

Re: Portal afstemning - Vandskade ?

Indlæg af Johnny »

efter jordskælvet blev mit 420l aquastebil utæt i en limning, limede det om for 2 år siden så det holdt altså ikke! nu har jeg så fået en dybere balje som jeg har ønsket mig længe så der er ikke noget der er skidt uden det er godt for noget
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2052
Tilmeldt: tirs 29. aug 2006 08:24
17
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Re: Portal afstemning - Vandskade ?

Indlæg af Stefan »

Jeg synes godt nok også, at det er skræmmende mange, som det er gået galt for!

Jeg har (knock on wood) heldigvis aldrig oplevet nogen vandskade. Skal vist lige have snakket med forsikringen, hvordan jeg er dækket ind, hvis uheldet skulle være ude. Det kunne nok hurtigt blive en dyr fornøjelse, når man bor på 4. sal.
Brugeravatar
Munthe
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 973
Tilmeldt: søn 19. jun 2005 12:14
18
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 1979
Geografisk sted: Hvidovre/Thailand

Re: Portal afstemning - Vandskade ?

Indlæg af Munthe »

7-9-13 Nej jeg har ikke haft vandskade.
Mit ferskakvarium 877 liter weisglas i front sump 2x112 liter.
Brugeravatar
Brun Rasmussen
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 60
Tilmeldt: fre 4. jan 2008 14:26
16
Postnummer: 8310 Tranbjerg Jylland
Geografisk sted: Århus

Re: Portal afstemning - Vandskade ?

Indlæg af Brun Rasmussen »

Min bror og jeg smadrede det samme 55l to gange :pout:
Mor blev lidt sur :shout:
jim
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 297
Tilmeldt: søn 26. okt 2008 12:09
15
Postnummer: 4640 Fakse
Saltvand siden?: 2008

Re: Portal afstemning - Vandskade ?

Indlæg af jim »

jeg har haft et uheld for ca 2 mdr siden, mit 530l valgte at flække hele bunden så jeg fik meget travlt med at tømme vand af igen, jeg klarede den nu uden en vandskade men det er da surt, jeg er mega nervøs for det skal ske igen,(og det er min kone også).


mvh jim
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2638
Tilmeldt: ons 10. maj 2006 13:39
17
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Re: Portal afstemning - Vandskade ?

Indlæg af Olsen »

Har snakket med vores forsikring inden vi fik sat akvariet op og dækker hvis akvariet "springer i luften" med et brag, men ikke hvis vandet siver ud over en længere tidsperiode. Tror det har noget med agtpågivenhed at gøre.
jim
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 297
Tilmeldt: søn 26. okt 2008 12:09
15
Postnummer: 4640 Fakse
Saltvand siden?: 2008

Re: Portal afstemning - Vandskade ?

Indlæg af jim »

min forsikring dækkede kun følgeskaderne dvs div døde fisk osv men ikke selve akvariet så jeg er tilbage i mit percula 90 (GAB) ha ha. sådan er livet når jeg kommer til lidt flere penge prøver jeg nok igen.
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1633
Tilmeldt: ons 10. sep 2008 13:15
15
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Re: Portal afstemning - Vandskade ?

Indlæg af Ryom »

Det må vi desværre sige ja til efter igår! Under flytning af vores dragefisk til en anden balje dryppede der lidt vand ned under kogepladen den klarede dog skærene men vores indbygnings ovn stod ikke mål til saltvand så det var så lige 12000 ud af lommen!!! :G
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2744
Tilmeldt: tirs 23. maj 2006 13:21
17
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1989
Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
Kontakt:

Re: Portal afstemning - Vandskade ?

Indlæg af Lars S »

Ryom skrev:Det må vi desværre sige ja til efter igår! Under flytning af vores dragefisk til en anden balje dryppede der lidt vand ned under kogepladen den klarede dog skærene men vores indbygnings ovn stod ikke mål til saltvand så det var så lige 12000 ud af lommen!!! :G
:G Forsikringen :GO
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1633
Tilmeldt: ons 10. sep 2008 13:15
15
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Re: Portal afstemning - Vandskade ?

Indlæg af Ryom »

Lars S skrev:
Ryom skrev:Det må vi desværre sige ja til efter igår! Under flytning af vores dragefisk til en anden balje dryppede der lidt vand ned under kogepladen den klarede dog skærene men vores indbygnings ovn stod ikke mål til saltvand så det var så lige 12000 ud af lommen!!! :G
:G Forsikringen :GO

Er bange for at forsikringen ikke dækker når man selv er skyld i at saltvandet løber ned i apparatet. Men så må man vel til at være lidt kreativ...... gode råd ønskes :pray:
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1633
Tilmeldt: ons 10. sep 2008 13:15
15
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Re: Portal afstemning - Vandskade ?

Indlæg af Ryom »

Ryom skrev:
Lars S skrev:
Ryom skrev:Det må vi desværre sige ja til efter igår! Under flytning af vores dragefisk til en anden balje dryppede der lidt vand ned under kogepladen den klarede dog skærene men vores indbygnings ovn stod ikke mål til saltvand så det var så lige 12000 ud af lommen!!! :G
:G Forsikringen :GO

Er bange for at forsikringen ikke dækker når man selv er skyld i at saltvandet løber ned i apparatet. Men så må man vel til at være lidt kreativ...... gode råd ønskes :pray:
Og som om det ikke er nok. Så har vi lige konstateret flatworms her til aften :devilish: er det rigtigt at en scooterblenny skulle kunne tage dem? :sneaky2:
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2744
Tilmeldt: tirs 23. maj 2006 13:21
17
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1989
Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
Kontakt:

Re: Portal afstemning - Vandskade ?

Indlæg af Lars S »

Jeg er ved at tegne forsikring også på fisk koraller mm. om de tager sådan noget ved jeg ikke.
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
Besvar

Tilbage til "Forum generelt"