"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

RedSeaMax

Forum for nye som gamle produkter samt beskrivelser og anmeldelser her af.
Besvar

Hvor godt ser du RedSeaMax på en skala fra 1-5 stjerner?

1 stjerne
7
13%
2 stjerner
4
7%
3 stjerner
14
25%
4 stjerner
18
32%
5 stjerner
13
23%
 
Afgivne stemmer: 56

Brugeravatar
Andreas S
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 685
Tilmeldt: søn 11. feb 2007 20:42
17
Postnummer: 2600 Glostrup
Geografisk sted: 2600 Glostrup

RedSeaMax

Indlæg af Andreas S »

Hej..

Lad os få nogle anmeldelser af RedSeaMax på bordet.. Der er godt og vel gået et år siden det kunne købes på nettet.. Akvariet blev årets produkt 2006.. Mange har postet akvarietråde med akvariet.. en del er blevet solgt videre..

Min anmeldelse
Jeg har selv haft dette akvarie. Jeg var en af de første der fik det og havde det kørende i godt 5 måneder. Jeg syntes det var et rigtig flot akvarie i sig selv og smart, den første af slagsen. Jeg fik enorm meget erfaring på baggrund af dette, men opdagede også nogle kritikpunkter..

Lys - 110 watt, det var desværre ikk nok til at holde de fede SPS, men LPS rækkede det til, som jeg også nød godt af..

Cirkulation - Jeg savnede en del mere cirkulation, sølle 1000 l/t var det originale.. Jeg har i flere tråde om akvariet set at der var tilføjet en pumpe i kampen mod cyano.. Også placeringen af pumperne kunne jeg ikke helt se ideen i, i min verden ser jeg det mere logisk at placere dem i bunden for at "skubbe" alle affaldstoffer op mod overfladen - tilmed ville dette også løse et andet STORT problem, nemlig tendensen til bobler, mere om det senere..

Varmen - Jeg havde store problemer med varmen, jeg måtte åbne foderlåget og skummerlåget og sætte en gulvventilator op foran vandoverfladen for at kunne holde temperaturen nede..

Tilføjelse af teknik - Da akvariet er så komplet, så synes det var lidt irriterende at man ikke rigtig kunne tilføje noget teknik andet end pumper eller skifte noget ud, jeg ønskede rigtig meget at modificere en HQI, men måtte erkende at det ikke kunne lade sig gøre..

Hvis jeg skal give en bedømmelse af det.. Så vil det får 4 stjerner ud af 5 stjerner.. Jeg tror det gik lidt for hurtigt med at realisere det, istedet for lige at gennemtænke det fuldstændig.. Men behandling af ledninger, udseende og den nemme tilgang til tingene er helt i top, hvilket gør det til et perfekt begynderakvarie..

Nogle andre kritikpunkter, som jeg ikk har været ude for, men har hørt om, det har været blæserne og uret.. Problemet var blæserne var vist kun tilfældet for de første modeller, hvilket også er en af grundene til mit udsagn om at det ikk blev helt gennemtænkt nok..

Kom endelig med jeres anmeldelser af det, da det nok vil hjælpe en del nybegyndere med overvejelsen..

Jeg har også lavet en afstemning som i meget gerne må bidrage til.. :D

Sådan så mit akvarie lige inden jeg besluttede at sælge det:
Brugeravatar
AndersBaun
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 400
Tilmeldt: tirs 18. dec 2007 19:12
16
Postnummer: 4220 Korsør
Geografisk sted: Korsør

Indlæg af AndersBaun »

støj støj støj

har haft mit i sølle 2 uger, og er godt træt af støj.. både fra skummeren og blæseren.

Dog bliver der tilsendt nogle nye blæsere "As we speak", men for satan den skummer larmer.

ellers er jeg godt tilfreds med det.. vil dog lige have det i lidt længere tid, før den endelig afgørelse kommer.
Billede
Brugeravatar
exzos
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1717
Tilmeldt: fre 15. jun 2007 14:18
16
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af exzos »

Synes ikke skummeren larmer så meget på mit, dog er det blæserne som man mest kan høre, men er ved at få nye.
Det er muligt at opgradere til HQI med en ny hood, se nanocustoms.com

Men helt enig i at de lorte pumper er ringe. Min vandstand er over pumperne og med skummeren slukket spytter de stadig luftbobler ud. Meget sært, men jeg skifter dem ud med nogle kraftigere lidt senere.

Alt i alt synes jeg det er et skide flot akvarie og lyset er jeg os rigtig glad for.
Brugeravatar
Andreas S
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 685
Tilmeldt: søn 11. feb 2007 20:42
17
Postnummer: 2600 Glostrup
Geografisk sted: 2600 Glostrup

Indlæg af Andreas S »

spændende link..

men de armaturer koster sgu mere end hele akvariet.. :shock:
Anden

Saltvandspausen er startet
Brugeravatar
exzos
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1717
Tilmeldt: fre 15. jun 2007 14:18
16
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af exzos »

Ja helt billige er de ikke. Har du prøvet og have SPS under standard lyset? Synes og ha læst om nogle på reefcentral som har haft god fremgang med dem
Brugeravatar
Andreas S
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 685
Tilmeldt: søn 11. feb 2007 20:42
17
Postnummer: 2600 Glostrup
Geografisk sted: 2600 Glostrup

Indlæg af Andreas S »

Jeg har haft de 2 der er på billedet.. en acropora og en montipora, montiporaen levede okay.. acroporaen døde langsomt desværre..
Anden

Saltvandspausen er startet
Brugeravatar
exzos
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1717
Tilmeldt: fre 15. jun 2007 14:18
16
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af exzos »

Noget som undrer mig er hvorfor der ikke er et hul i skummerkoppen så evt. luft kan komme ud? Det er der da i de fleste skummere men ikke i denne..
Brugeravatar
JJ
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 821
Tilmeldt: fre 22. dec 2006 21:21
17
Postnummer: 2730 Herlev
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af JJ »

Jeg synes hver anden tråd der kommer op herinde om RSM, omhandler støj eller varme.

Efter alt det jeg har læst herinde om det akvarie, ville jeg da aldrig anbefale nogen købe lortet...

Bevares... Det er nemt. Men det er bare ikke godt nok efter min mening!
576 lt. Mixed reef - 110 lt. sump
Giesemann Stellar 4x80 watt + 2 stk. Hydra 52 HD
Skimz leopard sl203 skummer
Octo Calreact 140 kalkreaktor med Kamoer doseringspumpe
2 stk. vortech mp40 & Ecotech vectra
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: søn 29. jan 2006 20:08
18
Postnummer: 3760 Gudhjem
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Bornholm

Indlæg af Johnny »

kan kun sige en ting køb noget i otenlig størrelse fra starten jeg kørte kun med mit 250l i ca 6 mdr og så blev jeg bidt og opg til 520l hvis man ikke har plads eller råd så lad vær en brugt balje med brugt udstyr kan man altid få pengene hjem igen ikke med med små nano ydermer kan de være svære af holdt for nb da folk har en tendens til af af hælde for mange dyr og have for lidt sten ris til egen røv og udermer har de droblemermed for varmt vand fraråder redsea nano hvis ikke man har rimilig styr på det men det er bare min mening og den kan der ikke rokkes ved :vio:
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Indlæg af Lord Mike »

Johnny skrev:men det er bare min mening og den kan der ikke rokkes ved :vio:
Johnny hvis det er din generale holdning, tjaa så bliver du da aldrig klogere :wink:
RedSea
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 936
Tilmeldt: søn 14. okt 2007 16:56
16
Postnummer: 2791 Dragør
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Dragør, Amager

Indlæg af RedSea »

har været rigtig godt tilfreds med mit, fik ny hood med lownoise blæsere, det hjalp en del. Min temperatur ligger på ca. 25,5 til 26,5 grad fra morgen til aften. Skummer støjen kan reduceres kraftigt ved at forlænge luftslangen ned i underskabet og sætte f.eks standard brændstof filter til en bil på. Har 2 SPS som lever i bedste velgående og vokser temmelig kraftigt. Den ene, en Hystrix flyttede jeg lidt ned grundet mine latterlige eremitkrebs ikke kunne lade den være i fred og efter den blev flyttet voksede den endnu hurtigere. Så synes lyset er helt OK. Kunne selvfølgelig godt bruge spillet i vandet fra HQI'en men overlever nok.
Omkring boblerne i vandet kan de elimineres til ingenting hvis man har tålmodighed med at justere luftindsugningen til skummeren. Jeg har INGEN bobler i vandet, medmindre jeg glemmer at fylde vand på ;-) Der fordamper vel omkring en liter i døgnet vil jeg tro.
Jeg har tilføjet en 500 l/t bag stenene og har dermed absolut intet detrius liggende ved ruden, alt lægger sig lige bag ved stensætningen og er lige til at suge op med en slange.

Mht dekoration synes jeg det er rimelig nemt at lave nogle fede sten kombinationer grundet den relativt gode dybde.

Jeg har givet det 4 ud af de 5 stjerner. Grunden til at den sidste stjerne ikke er givet er nok lidt for meget resonans, selvom det har aftaget meget efter at pumper osv har fået lov til at køre nogle måneder.

Konklusion : Super godt begynder akvarie som man kan bruge til at finde ud af om saltvands verdenen er noget for en. Jeg har skiftet til 325liter efter under 2 måneder da jeg er blevet helt opslugt af denne spændende verden. Men er sikker på at en lidt mindre entuiastisk person sagtens kan finde sig tilrette med de 130 liter, akvariet giver ihvertfald et flot stemning i stuen.
... intet vand i stuen for tiden ...
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4677
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Anders månsson »

jeg har givet det 4 ud af fem stjerner! Mit problem er støjen fra skummeren og for lidt cirkulation. Jeg har proppet en koralia 2 ned extra, så må jeg se på skummer støjen hen af vejen...

Resonans har jeg ikke noget af, mener jeg... pumperne skal være skruet godt fast i skillevæggen + ikke røre ved andet :D (ikke for at være dumsmart)


følg linket i min hilsen for at se billeder...
Brugeravatar
Klaus
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 124
Tilmeldt: søn 29. jul 2007 16:14
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Indlæg af Klaus »

Jeg mener lidt det samme som de fleste: skummeren larmer og hvis man vil bare lidt mere end et par klovnefisk skal man op i et større akvarie. Balancen i vandet har jeg problemer med, jeg har en masse grønne alger på stenene og jeg vil tro at det skyldes den ringe mængde vand og for mange fisk/bløddyr.
Men jeg har lært en masse om saltvand og selvom jeg vil købe et større når pengene er til det, er det som nybegynder et perfekt trin at tage.
Når jeg hører om oversvømmelse pga. strømsvigt eller andre katastrofer kan jeg vide at det ikke sker med RSM. Jo, strømmen kan gå men det er ikke mere end pengepungen kan klare at erstatte.
Red Sea Max
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4182
Tilmeldt: lør 18. dec 2004 17:05
19
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

exos: hvilke pumper passer ind i hullerne??? og evt nogen man kan lave gevind på så de dutter kan komme på igen
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
M.R.Rasmussen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 89
Tilmeldt: lør 8. dec 2007 18:45
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Lolland

Indlæg af M.R.Rasmussen »

mit største problem er larme fra skummer ?

jeg har selv kun forlænget slag med ca. 30 cm

eller andre forsalg

På forhand tak for hjælpen
michael26
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1688
Tilmeldt: fre 11. aug 2006 15:41
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: amager

Indlæg af michael26 »

4 stjerner med low noise blæsere, det ville havde fået 5 med bedre skummer, som ikke larmer så meget...
M.Toft
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 83
Tilmeldt: tirs 25. dec 2007 13:07
16
Postnummer: 6920 Videbæk
Geografisk sted: Videbæk

Indlæg af M.Toft »

Hvordan har I fået fat på nye blæsere, for mine larmer også. Har I selv været på handlen (evt link) eller fået nye fra Red Sea (hvordan??)
M.Toft


Billede
michael26
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1688
Tilmeldt: fre 11. aug 2006 15:41
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: amager

Indlæg af michael26 »

snak med dem, hvor du har købt det....
M.R.Rasmussen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 89
Tilmeldt: lør 8. dec 2007 18:45
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Lolland

Indlæg af M.R.Rasmussen »

men hvor fik du fat i dine low noise blæser til dit max

og måske du kunne fortælle lidt om det er svært at sætte i
Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Indlæg af Gambi »

de er ikke så svære at skifte selv. det tog mig en lille ½ time at skifte dem :)
Brugeravatar
kasper ibsø
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 735
Tilmeldt: ons 24. aug 2005 03:15
18
Postnummer: 5471 Søndersø
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af kasper ibsø »

det er nemt nok at splite låget af. men jeg vil gerne ha en xtra blæser i hullet bag på akvariet men hvor ksal man koble den til? bare i samme ledninger som de andre eller?
Nano reefer :)

Aqua Medic Yasha 36 liter SOLGT

viewtopic.php?f=91&t=42340

M.v.h Kasper
Bossen
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 59
Tilmeldt: man 30. jul 2007 16:33
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: KBH S

Indlæg af Bossen »

kasper ibsø skrev:det er nemt nok at splite låget af. men jeg vil gerne ha en xtra blæser i hullet bag på akvariet men hvor ksal man koble den til? bare i samme ledninger som de andre eller?
Hej Kaper
Du skal koble dem sammen med de andre ledninger.
På mit RSM gav det 2 grader mindre.
SørenG
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 20
Tilmeldt: lør 22. sep 2007 20:35
16
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af SørenG »

Er der nogen der har et link til blæsere der ikke larmer?
Brugeravatar
kasper ibsø
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 735
Tilmeldt: ons 24. aug 2005 03:15
18
Postnummer: 5471 Søndersø
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af kasper ibsø »

okay tak for det. nu mangler jeg bare to blæsere der ikke larmer :P link somebody?
Nano reefer :)

Aqua Medic Yasha 36 liter SOLGT

viewtopic.php?f=91&t=42340

M.v.h Kasper
M.R.Rasmussen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 89
Tilmeldt: lør 8. dec 2007 18:45
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Lolland

Indlæg af M.R.Rasmussen »

ja jeg er også lige med på en lytter med de blæser
Besvar

Tilbage til "Produktgennemgang"