- Men endte med denne løsning a'la "cykelstyr design" i al sin enkelhed:

På denne måde mødes strålen med strålerne fra Tunze langs bunden.
Der monteres haner på "styret" for at fordele flow...
Tak Flemmingflemmiov skrev:ser rigtig godt ud, håber du snart får din retur pumpe, så der kan komme gang i det hele
William Jr skrev:Et tilbageblik:
- Glæder mig at høre din mening... Hvis du ikke kan li' hva' du ser, så laver jeg det omspdiving skrev:Det ser ulækkert ud Flemming ... det er en ommer.
Steen
Tusind tak HelenaHelena skrev:Med alt det nørderi der findes i det projekt, tør jeg slet ikke tænke på hvad der sker når du begynder at komme fisk og koraller iKunne du ikke prøve at skynde dig lidt
![]()
Tak Carsten.Carsten skrev:Intersant opbygning af stenene. Er den 100% stabil??
- Den er placeret der alene for det skulpturelle udtryk og dramaet...christiantt skrev:Hvad er grunden til at du har valgt at den i midten skal stikke sådan op??
Ville det ikke være nemmere at placere koraller, hvis der ikke var sådan et hul under den??
Nej Flemming, du skal netop ikke skynde dig´du ved jo godt intet bliver godt ved at gå for hurtig fremad. Syntes bare det ville være rigtig ærgelig hvis det går galt i opstarten, nu hvor du har gjort alt til perfektionWilliam Jr skrev:Tusind tak HelenaHelena skrev:Med alt det nørderi der findes i det projekt, tør jeg slet ikke tænke på hvad der sker når du begynder at komme fisk og koraller iKunne du ikke prøve at skynde dig lidt
![]()
![]()
- Jeg går også og tripper lidt mens jeg skynder mig alt hvad jeg kan...
Den ide er ikke hel dum og hvis man samtidig vil have mulighed for at fjerne korallerne så passer de fragment sten jeg bruger også lige ned i et 10mm hulLars M skrev:Nu har du vel husket at bore en masse huller i dine levende sten, i fald der skulle knække noget af hos en anden akvarist. 10 mm. huller er fine til en stump acropora.
Smart! Men måske ikke så kønt med fragmentsten i et akvarium der ellers er opbygget som et revexzos skrev:Den ide er ikke hel dum og hvis man samtidig vil have mulighed for at fjerne korallerne så passer de fragment sten jeg bruger også lige ned i et 10mm hulLars M skrev:Nu har du vel husket at bore en masse huller i dine levende sten, i fald der skulle knække noget af hos en anden akvarist. 10 mm. huller er fine til en stump acropora.
Den bliver hurtigt dækket af koral. Så en på reefcentral som havde gjort det sådan. Skal se om jeg kan finde det igenAndersNT skrev:Smart! Men måske ikke så kønt med fragmentsten i et akvarium der ellers er opbygget som et revexzos skrev:Den ide er ikke hel dum og hvis man samtidig vil have mulighed for at fjerne korallerne så passer de fragment sten jeg bruger også lige ned i et 10mm hulLars M skrev:Nu har du vel husket at bore en masse huller i dine levende sten, i fald der skulle knække noget af hos en anden akvarist. 10 mm. huller er fine til en stump acropora.
Tusind tak Michael.Lord Mike skrev:Kanon stenopsætning, kan specielt godt lide de huller hvor fisk kan svømme igennem. Det er nogle dejlige store sten du har fået fat i, så hvis opsætningen er stabil og ikke kan falde ned så for du lige et 13 tal herfra![]()
Nej Flemming, du skal netop ikke skynde dig´du ved jo godt intet bliver godt ved at gå for hurtig fremad. Syntes bare det ville være rigtig ærgelig hvis det går galt i opstarten, nu hvor du har gjort alt til perfektionWilliam Jr skrev:Tusind tak HelenaHelena skrev:Med alt det nørderi der findes i det projekt, tør jeg slet ikke tænke på hvad der sker når du begynder at komme fisk og koraller iKunne du ikke prøve at skynde dig lidt
![]()
![]()
- Jeg går også og tripper lidt mens jeg skynder mig alt hvad jeg kan...
Lars M skrev:Nu har du vel husket at bore en masse huller i dine levende sten, i fald der skulle knække noget af hos en anden akvarist. 10 mm. huller er fine til en stump acropora.
Det er den samme. Navnet er bare skiftet i slutningen af 2003 inde på Reeflexole. skrev:den er godt nok lækker,hvad er forskel med den og naso lopezi
Tak Christianchristiantt skrev:Det er den samme. Navnet er bare skiftet i slutningen af 2003 inde på Reeflexole. skrev:den er godt nok lækker,hvad er forskel med den og naso lopezi
Tak Ole.ole. skrev:den er godt nok lækker,hvad er forskel med den og naso lopezi