"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Nødakvarie

Forum for Akvarier 501 -> 800 Liter
Besvar
Amazonas
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 120
Tilmeldt: ons 10. jan 2018 19:46
6
Postnummer: 5500 Middelfart
Saltvand siden?: 2010

Nødakvarie

Indlæg af Amazonas »

5A1B4CCE-F614-47A3-8D45-D7716E34A18D.jpeg
2B25C80F-9E87-43F3-8976-F55CB6C38BDA.jpeg
Selvom jeg venter på opgradering af akvariet kan der da godt fyldes nyt i det der kører.
Et par kirurger og så et spændende forsøg med koraller ned til Kaiserne ... dyrt foder eller flot syn, fremtiden må vise hvad det bliver...
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Nødakvarie

Indlæg af Carsten »

Med det valg af kejserne, behøver du ikke sætte dig mere ind i emnet koraller. For det vil være totalt spild af penge at sætte koraller ned i det akvarie


Amazonas
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 120
Tilmeldt: ons 10. jan 2018 19:46
6
Postnummer: 5500 Middelfart
Saltvand siden?: 2010

Re: Nødakvarie

Indlæg af Amazonas »

Carsten skrev:Med det valg af kejserne, behøver du ikke sætte dig mere ind i emnet koraller. For det vil være totalt spild af penge at sætte koraller ned i det akvarie
Må også sige at min viden om emnet koraller er lig med 0...


Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
14
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Nødakvarie

Indlæg af Schwensen »

Jeg ville nok også spare pengene på koraller. Måske et par skiveanemoner ville være en mulighed? Har aldrig hørt, at kejsere skulle spise disse? Nogen kloge hoveder, som kan komme med svar på dette.

Men flot samling af fisk :)

EDIT:
Fandt selv lidt svar: http://www.saltwatersmarts.com/discosom ... rals-2366/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Some of the most beautiful fish in the hobby cannot be kept in reef aquariums because they eat coral. Most fish, however, do not find mushrooms appetizing. Even reef fish that are notorious corallivores, such as butterflyfish and angels, do not go out of their way to eat mushrooms. If you have a fish-only tank and miss corals, consider trying a few mushrooms."


Amazonas
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 120
Tilmeldt: ons 10. jan 2018 19:46
6
Postnummer: 5500 Middelfart
Saltvand siden?: 2010

Re: Nødakvarie

Indlæg af Amazonas »

Schwensen skrev:Jeg ville nok også spare pengene på koraller. Måske et par skiveanemoner ville være en mulighed? Har aldrig hørt, at kejsere skulle spise disse? Nogen kloge hoveder, som kan komme med svar på dette.

Men flot samling af fisk :)

EDIT:
Fandt selv lidt svar: http://www.saltwatersmarts.com/discosom ... rals-2366/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Some of the most beautiful fish in the hobby cannot be kept in reef aquariums because they eat coral. Most fish, however, do not find mushrooms appetizing. Even reef fish that are notorious corallivores, such as butterflyfish and angels, do not go out of their way to eat mushrooms. If you have a fish-only tank and miss corals, consider trying a few mushrooms."
Måske det man skal prøve...
Efter et par dages erfaring, ser det ud til at de “flade” kan stå i fred, de andre får et nip ind i mellem


Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Nødakvarie

Indlæg af Anders månsson »

Koraller som euphylia og frogspawn syntes jeg Nielsen har gode erfaringer med...


Besvar

Tilbage til "Akvarier 501 -> 800 Liter"