"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Innovative Marine 20 fusion... koral billeder

Forum for Akvarier 0 -> 100 Liter
tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 411
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: Innovative Marine 20 fusion... Så kom der fisk

Indlæg af tim_rn »

Nu har jeg 30-udgaven af det. Hvad skulle fordelen da være med mere flow gennem sumpen? Jeg bruger også spin stream nozzles og er nu ganske glad for dem. Har også overvejet at droppe det, men det er af andre grunde.

Der er vel ikke en fordel i højere flow uanset? Her er der vel bare behov for en passende mængde i forhold til skummer og evt refugium. Nu kan jeg se der ikke benyttes skummer i denne opsætning, så det handler vel bare om at få flow igennem refugiet og resten af filtermaterialerne.

Og så har jeg hørt ganske få andre sige at spin stream nozzles larmer. Jeg kan ikke høre det mindste af mine. Jeg har forsøgt at slukke alt andet lyd udover retur og stikke øret helt hen til dem. Jeg kan virkelig ikke høre dem.


mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 286
Tilmeldt: lør 23. maj 2015 19:38
8
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2014
Kontakt:

Re: Innovative Marine 20 fusion... Så kom der fisk

Indlæg af mathias6200 »

Tænker også at de absolut ikke skader, men mine larmer desværre en del :(


Innovative Marine 20 fusion

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 286
Tilmeldt: lør 23. maj 2015 19:38
8
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2014
Kontakt:

Re: Innovative Marine 20 fusion... Så kom der fisk

Indlæg af mathias6200 »

Hej alle

Så er der en lille Update efter 16 uger.
Baljen har haft to gange 1 uges mørklægning, en frivillig og en ufrivillig. Fredag den 13. Kostede mig lige min Ai prime, men den er nu erstattet med en radion 15 generation 4. Så nu skulle der være nok med lys.
Mine to jebao pumper er blevet erstattet med en mp10, som giver meget bedre flow i hele baljen, selvom den er nede på 30%. Er virkelig imponeret over forskellen :)
Fiske har det godt og der er blevet tilføjet lidt snegle lg en Dannebroreje.
Jeg har sat en enkel acan i for at se om den trives, indtil min lampe gik i stykker, havde den det rigtig godt, nu veninder den sig lige til det nye og kraftigere lys.
Nu får baljen lige 6 uger til at vende sig til det nye lys og hvis acan stadig har det godt, ser vi på nogle nye koraller .
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Innovative Marine 20 fusion

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Innovative Marine 20 fusion... Så kom der fisk

Indlæg af Carsten »

Ser det akvarie ikke lidt sterilt ud??


mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 286
Tilmeldt: lør 23. maj 2015 19:38
8
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2014
Kontakt:

Re: Innovative Marine 20 fusion... Så kom der fisk

Indlæg af mathias6200 »

Jov har lige haft lyset slukket i en uge, mens min radion blev sendt ... skulle gerne snart komme lidt farver osv igen :)


Innovative Marine 20 fusion

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 286
Tilmeldt: lør 23. maj 2015 19:38
8
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2014
Kontakt:

Re: Innovative Marine 20 fusion... Så kom der fisk

Indlæg af mathias6200 »

Hej alle

Jeg har fået bygget lidt om i akvariet. Min mp10 er kommet om bag stensætningen hvor den med forskellige programmer give flow lige over bundlaget. Umiddelbart giver det rigtig god flow. Der er nu 4 fisk i 2 sorte klovne og 2 damsel. Der var forsøg med koraller, sps og nogle lps døde desværre mens jeg var på ferie, mine candycan er de eneste der er tilbage og de er helt trukket sammen . Men min musling stortrives indtil nu :)
Jeg ville jo egentlig ikke måle så meget, men fandt lige en po4 test igår, som viste 0.
Jeg bruger stadig zeovit som control af næring og fodre hver anden dag med 1/4 cube frost. Nu havde de desværre ikke nogen test til nitrat, men kunne det tænkes jeg ikke har nok næring pga zeovit ? Og jeg faktisk sulter mine lps ?


Innovative Marine 20 fusion

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Innovative Marine 20 fusion... Lille udfordring med næri

Indlæg af christiantt »

Zeovit kører jo efter at blive lav nærings baljer. Så jeg ville fjerne det igen for at give noget til LPSerne. Ved baljer med mange koraller i, skal der jo ofte tilsættes nitrat for at fodre korallerne.
Der er i hvert fald nogle af de store flotte baljer på forum hvor folk gør det :)


mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 286
Tilmeldt: lør 23. maj 2015 19:38
8
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2014
Kontakt:

Re: Innovative Marine 20 fusion... Lille udfordring med næri

Indlæg af mathias6200 »

Jeg har også sat en skummer til igen og den trækker alligevel en smule ud, så der må jo være noget i vandet . Jeg fodre dagligt igen nu og ser om det hjælper.
Jeg tilføjer jo egentlig næring til korallerne med zeofood, så der burde være noget at tage af.
Har også skruet min radion 15 ned på 30% og stillet dem længere ud af lyset, så tænker heller ikke lyset er for kraftig.
Hvad kan det være musling trives men koraller ikke gøre ?


Innovative Marine 20 fusion

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Innovative Marine 20 fusion... Lille udfordring med næri

Indlæg af Carsten »

mathias6200 skrev:Jeg har også sat en skummer til igen og den trækker alligevel en smule ud, så der må jo være noget i vandet . Jeg fodre dagligt igen nu og ser om det hjælper.
Jeg tilføjer jo egentlig næring til korallerne med zeofood, så der burde være noget at tage af.
Har også skruet min radion 15 ned på 30% og stillet dem længere ud af lyset, så tænker heller ikke lyset er for kraftig.
Hvad kan det være musling trives men koraller ikke gøre ?

Et bud kunne være at muslingen mere levede at den næring som zoochantellerne i kappen, giver end af det der er i vandet.

Hvor korallerne især LPS nok mere har det omvendt.


mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 286
Tilmeldt: lør 23. maj 2015 19:38
8
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2014
Kontakt:

Re: Innovative Marine 20 fusion... Lille udfordring med næri

Indlæg af mathias6200 »

Carsten ville du så også mene jeg skal tage zeovit ud af systemet ?


Innovative Marine 20 fusion

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 286
Tilmeldt: lør 23. maj 2015 19:38
8
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2014
Kontakt:

Re: Innovative Marine 20 fusion... Lille udfordring med næri

Indlæg af mathias6200 »

Hej alle
Lille opdatering:

Har lavet om på stensætning og suget det meste af sandbunden op. Jeg har sat min mp 10 i fronten igen og kører mest lagoon og konstant mode. Om natten får den lige 4 timer på nutritian transport mode. I baggrunden kører det en pumpe med 1 minutters puls.
Jeg er stoppet med at dosere zoa produkter og ser om det hjælper lidt på nærings manglen.
Koraller har jeg stadig ikke gjordt det helt store i, men regner med der skal shoppes en del i september når ferien er overstået. Tænker jeg vil starte med lidt zoa :)

Ja og muslingen trives stadig rigtig godt :)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Innovative Marine 20 fusion

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 286
Tilmeldt: lør 23. maj 2015 19:38
8
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2014
Kontakt:

Re: Innovative Marine 20 fusion... nu med lightning Maroon

Indlæg af mathias6200 »

Så er der kommet et par lightning Maroons fra aqzeno i Pinneberg. Fiskene var heldigvis allerede et par ved forhandleren, så intet problem da de kom hjem i min balje. Fiskene spiser både frost, flager og granulat. For andre der vil have denne smukke variant så har de nærmest halv pris i forhold til f.eks whitecorals hvor du ikke engang er sikker på det er et par.

Akvariet er ved at regenerere sig fra en bakterie opblomstring for nogle uger, som slog alle fisk ihjel. Så der er lidt problemer med alger pt. dog går det stille og rolig tilbage .

Har nogle rasta og antivenom zoa som har været halv åbent et stykke tid, hvad kan det være? Min chaos utta lige ved siden af står bare super
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Innovative Marine 20 fusion

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 286
Tilmeldt: lør 23. maj 2015 19:38
8
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2014
Kontakt:

Re: Innovative Marine 20 fusion... nu med lightning Maroon

Indlæg af mathias6200 »

Her lidt billeder fra mine yndlingskoraller efter vandskifte igår.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Innovative Marine 20 fusion

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Innovative Marine 20 fusion... nu med lightning Maroon

Indlæg af christiantt »

Fine fisk og koraller :TH
Var du selv nede i Tyskland for at vælge fiskene??


mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 286
Tilmeldt: lør 23. maj 2015 19:38
8
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2014
Kontakt:

Re: Innovative Marine 20 fusion... nu med lightning Maroon

Indlæg af mathias6200 »

Ja de havde 7 lightnings, men dig kun et par som havde gået sammen lang tid og havde accepteret hinanden, så dem tog jeg :)
Ville ikke risikere hunnen slog hannen ihjel.
De har et fantastisk udvalg af fisk og koraller der nede, så tag altid den store pung med der ned:)
Men er godt nok blevet stoooor fan af Horsens nu hvor han har og udvidet så meget og der stadig kommer mere


Innovative Marine 20 fusion

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Akvarier 0 -> 100 Liter"