"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Harpiks granulat filter medie i akvarie

Forum for nye som gamle produkter samt beskrivelser og anmeldelser her af.
Besvar
Claus Jørgensen
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 103
Tilmeldt: tirs 21. nov 2017 19:40
6
Postnummer: 5591 Gelsted
Saltvand siden?: 2017
Geografisk sted: 5591 Gelsted

Harpiks granulat filter medie i akvarie

Indlæg af Claus Jørgensen »

Eftersom jeg har omkring 25kg granulat til DI flasker stående fra min tid som selvstændig tænkte jeg på om man kan bruge det til filtering af vandet i akvariet

Men syntes ikke at kunne finde noget indlæg der viser hvilken virkning det vil give i et saltvandsakvarie både på godt og skidt..

Er der nogen der har forsøgt sig med det og hvad har i i så fald haft at oplevelser i den forbindelse


Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
14
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Harpiks granulat filter medie i akvarie

Indlæg af Schwensen »

Det er ikke smart at komme det i vandet, men du kan bestemt bruge det til dit osmoseanlæg.


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3686
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Harpiks granulat filter medie i akvarie

Indlæg af charlie saltvand »

Jeg TROR; at hvis du smider det i et filter, som DT vand køre igennem, så vil du hive BÅDE uønsket, men også gavnlige sporstoffer ud af vandet. Jeg vil sige det er NO-GO.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
14
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: Harpiks granulat filter medie i akvarie

Indlæg af Schwensen »

charlie saltvand skrev:Jeg TROR; at hvis du smider det i et filter, som DT vand køre igennem, så vil du hive BÅDE uønsket, men også gavnlige sporstoffer ud af vandet. Jeg vil sige det er NO-GO.
:GO Enig!


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Harpiks granulat filter medie i akvarie

Indlæg af PoulD »

charlie saltvand skrev:Jeg TROR; at hvis du smider det i et filter, som DT vand køre igennem, så vil du hive BÅDE uønsket, men også gavnlige sporstoffer ud af vandet. Jeg vil sige det er NO-GO.
Ike noget med TROR her. Ikke kun sporstoffer men sandelig da også major elements som f.eks. Ca og Mg og ikke mindst NaCl vil blive fjernet. Resultat = demineraliseret vand.

Meeen, når vandet indeholder ca. 35.000 ppm TDS vil selv et 25L DI filter blive mættet relativt hurtigt. Dyr spøg :wink: Først ofre penge på akvariesalt og derefter ofre 25L DI medie på at fjerne det hele igen. Derudover vil det naturligvis også være lig med farvel til alt levende i baljen som ikke kan trives i ferskvand.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Produktgennemgang"