"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Kessil A360W problem

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Rdamgaard77
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 16:54
7
Postnummer: 3700 Rønne
Saltvand siden?: 2016

Kessil A360W problem

Indlæg af Rdamgaard77 »

Hej,
Jeg har 2 stk. Kessil A360W E-serie Tuna Blue. Den ene fungerer upåklageligt, men på det seneste er den anden begyndt at udsende et lys, som er mere grønligt end det er blåt. Er der nogen der kender til dette problem? Lamperne har jo en begrænset levetid, så kunne det være LEDerne, der er ved at stå helt af? Lamperne er købt brugt, så jeg ved ikke med sikkerhed hvor mange timer de har kørt. Ved nogen, hvad denne fejl skyldes, og om den kan udbedres/repareres? Og hvem kan I givet fald reparere? Håber I kan hjælpe :-/ mvh Rune


wibroe33
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 102
Tilmeldt: lør 12. nov 2011 21:23
12
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2011

Re: Kessil A360W problem

Indlæg af wibroe33 »

Jeg har fuldstændig det samme problem..


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Kessil A360W problem

Indlæg af Carsten »

Nordic reef står som grossist af dem, så mon ikke det er der I skal henvende jer eller hvis I kan finde en forhandler af dem, så der


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Kessil A360W problem

Indlæg af Jones »

Kontakt nordic reef. Der er serienummer på lampen. De kan ud fra det sige hvor gammel den er. Men er det E serien, så er den altså ikke super gammel. Mit bud er, at der er en fejl på nogle af lamperne, hvis flere oplever det samme. Lækker lampe ellers. Klart min favorit på markedet.


o_O
Brugeravatar
Sarah R
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 305
Tilmeldt: lør 26. aug 2006 20:11
17
Postnummer: 5700 Svendborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Tåsinge

Re: Kessil A360W problem

Indlæg af Sarah R »

Jeg har haft præcist det samme problem. Det skyldtes at nogle af de små chippe der sidder i lampen er brændt af ( du kan ligefrem se det, hvis du holder noget lysdæmpende papir frem og kigger gennem det). Derfor får den en anden farve. Hos mig gik alle lamper i stykker, jeg kunne så kun få erstatning for to af dem, da den sidste angiveligt var for gammel ifølge garantien.
Det er ikke første gang jeg har fået returneret lamperne. Det samme skete for et par år siden. Så mere end to år holder lamperne ikke hos mig ihvertfald. Synes helt klart de er for dyre, hvis de kun holder to år.


MvH
Sarah R
588 liters balje med 410 liters sump
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Kessil A360W problem

Indlæg af PederP »

Mon ikke det er sådan med de fleste led lamper? Trods hvad producenterne selv skriver..


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Kessil A360W problem

Indlæg af Jones »

Jeg havde også en, som skulle ombyttes grundet blæserstøj. Elendig service fra Nordic reef. De reagerede først da jeg slog det op, offentligt, på deres facebook side. Inden da var der gået lang tid hvor jeg havde forsøgt på mail.

Men jeg er vild med lampernes lys!

Håber at du finder en løsning.


o_O
Rdamgaard77
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 16:54
7
Postnummer: 3700 Rønne
Saltvand siden?: 2016

Re: Kessil A360W problem

Indlæg af Rdamgaard77 »

Hej alle,

Jeg har ikke været herinde i et stykke tid, og ser derfor først alle jeres glimrende svar nu.
Jeg har i mellemtiden været i kontakt med Kessil producenten i San Fransisco, og de har sjovt nok aldrig hørt om problemet før. Men de har tilbudt mig en erstatning til 250 USD.

Men tak for info, særligt @Sarah R, jeg må lige overveje mine muligheder.

mvh
Rune


Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Kessil A360W problem

Indlæg af Anden »

Problemet med Kessil er hvis du køre uden controler og bare slukker den manuelt er den tit for varm fordi den ik når at køle af inden den slukker fordi blæser er styret af styrke knappen og står lampen på 50% eller over når du slukker uden at stille den på minimum et stykke tid inden så er den varm og blæser stopper og temp stiger lidt efter og så kan man jo næste brænde sig på den.

Mine er også ødelagt efter et par år så jeg er gået over til maxspekt celestial


Billede
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"