"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Reefer ato slange stopper til

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Kraede
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 375
Tilmeldt: man 9. apr 2007 09:48
17
Postnummer: 7190 Billund
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Billund

Reefer ato slange stopper til

Indlæg af Kraede »

Slangen eller måske nærmere flyde kontakten i min Reefer stopper til. Har andre dette problem? Hvordan rengør i flydekontakten for at vandet Lan løbe frit?
Brugeravatar
Fat_Donnie
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 534
Tilmeldt: tors 10. mar 2011 01:40
13
Postnummer: 2605 Brøndby
Saltvand siden?: 2011

Re: Reefer ato slange stopper til

Indlæg af Fat_Donnie »

Pust i den??:)
Red Sea Reefer 350L, ATI Sunpower Dimmcomp 6x39W, Jebao RW8 Propeller Pump, Nyos Viper 3.0 Return Pump, Coral Box D700 Skimmer, Grotech Tech 3.0 Dosing Pump - Decocean Bailing.
Brugeravatar
Kraede
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 375
Tilmeldt: man 9. apr 2007 09:48
17
Postnummer: 7190 Billund
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Billund

Re: Reefer ato slange stopper til

Indlæg af Kraede »

Jeg har pustet i den og det holder en uges tid... så det er ikke en holdbart i længden.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Reefer ato slange stopper til

Indlæg af Carsten »

Hvor stopper den til? Og hvilken slange bruger du?
Brugeravatar
Kraede
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 375
Tilmeldt: man 9. apr 2007 09:48
17
Postnummer: 7190 Billund
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Billund

Re: Reefer ato slange stopper til

Indlæg af Kraede »

Den stopper til i "flydekontakten", jeg bruger en blød sort slange der fulgte med til reeferen.
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Reefer ato slange stopper ti

Indlæg af Mic4700 »

Det er flyderen der kalker til , kendt problem på Reefer serien , køb dig en Tunze ato , det har vi andre gjort. :GO
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Reefer ato slange stopper ti

Indlæg af Carsten »

Mic4700 skrev:Det er flyderen der kalker til , kendt problem på Reefer serien , køb dig en Tunze ato , det har vi andre gjort. :GO
Kan kun give dig ret. Den er dyr, men meget driftsikker
Brugeravatar
joekill
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1165
Tilmeldt: fre 10. mar 2006 12:52
18
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1994
Geografisk sted: 4600

Re: Reefer ato slange stopper ti

Indlæg af joekill »

Mic4700 skrev:Det er flyderen der kalker til , kendt problem på Reefer serien , køb dig en Tunze ato , det har vi andre gjort. :GO
jeg har nu ikke valgt Tunze, men Aqua Medic Aqua Niveau 2-switches, den har virket i 10 år :)
:whistle: 200x60x60 = 720L
Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1142
Tilmeldt: tirs 5. jan 2010 18:41
14
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: Reefer ato slange stopper til

Indlæg af trine... »

De billige noname fra aquafair er fine til prisen og er efter min erfaring bestemt anbefalelsesværdige. Gå efter modellen med 2 flyde kontakter.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Reefer ato slange stopper til

Indlæg af Carsten »

trine... skrev:De billige noname fra aquafair er fine til prisen og er efter min erfaring bestemt anbefalelsesværdige. Gå efter modellen med 2 flyde kontakter.
Jeg har haft 2 af dem, men synes ikke de er ok.
Oplevede også at pumpen gik i stykker, og det er ikke muligt at købe en løs pumpe.
Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1142
Tilmeldt: tirs 5. jan 2010 18:41
14
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: Reefer ato slange stopper til

Indlæg af trine... »

Min erfaring er ihvert fald god med disse indtil videre. De har nu holdt i tre år uden at skabe sig overhovedet. Den har oveni købet ved et par lejligheder kørt tør i kortere perioder uden problemer efterfølgende. Så thumbs up herfra. Enten har jeg fået den eneste gode ellers har du fået to mandagsmodeller ??? Min er ihvert fald pålidelig. Så til prisen er jeg positivt overrasket.
Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 271
Tilmeldt: man 3. apr 2017 21:47
7
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2017

Re: Reefer ato slange stopper til

Indlæg af kalmar »

En tanke.

Hvis vi nu forestiller os en helt fuld 1½ sodavandsflaske, uden prop og så vender vi den på hovedet med tuden lige ned under vandoverfladen i sumpen.
Pga. "vakum" vil vandet ikke løbe ud, men når vandstanden falder til under tuden, vil der løbe luft op igennem denne som dermed bliver byttet ud med vand som løber ud af flasken, lige indtil tuden kommer under vand igen.

Hvis vi nu istedet forestiller os at der var en slange på enden af flasken og det var enden på denne som vi vendte lige ned under vandoverfladen, ville det samme så ske, forudsat at slangen har en fornuftig diameter der tillader dette.

Man vil så ikke kunne bruge åben vandtank, men hvis man brugte en lukket, som f.eks. en dunk med en slange, kunne man så ikke droppe flydeventilen og så blot sætte slange enden lige ned under vandoverfladen og dermed have en billig, driftsikker og analog osmolator?

Ville egentlig selv have prøve dette på mit Reefer hvor jeg ikke havde fået flydeventilen med til, men så fik jeg et godt tilbud på en tunze osmolator som nu kører istedet.
Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Reefer ato slange stopper til

Indlæg af Carsten »

trine... skrev:Min erfaring er ihvert fald god med disse indtil videre. De har nu holdt i tre år uden at skabe sig overhovedet. Den har oveni købet ved et par lejligheder kørt tør i kortere perioder uden problemer efterfølgende. Så thumbs up herfra. Enten har jeg fået den eneste gode ellers har du fået to mandagsmodeller ??? Min er ihvert fald pålidelig. Så til prisen er jeg positivt overrasket.
Det der gik galt med mine billige osmolatorer var på den første, at flydekontakten blev defekt.
Ny blev indkøbt. Efter noget tid (omkring 1 år) så stod pumpen af. Det er godt nok muligt at
købe en tilsvarende pumpe billigt på Ebay, men så skal man ud i at skifte stikkene. Og det gad jeg ikke.
Så reolen blev lukket ned
Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 271
Tilmeldt: man 3. apr 2017 21:47
7
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2017

Re: Reefer ato slange stopper til

Indlæg af kalmar »

Slet ingen der har prøvet at lave en 'ikke elektronisk' løsning, måske endda uden flydeventil?
Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1633
Tilmeldt: ons 10. sep 2008 13:15
15
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Re: Reefer ato slange stopper til

Indlæg af Ryom »

Den er lige her. Burde jo fungere udemærket i små systemer.

http://www.fish-street.com/Dosing%20Res ... liquid_box" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 271
Tilmeldt: man 3. apr 2017 21:47
7
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2017

Re: Reefer ato slange stopper til

Indlæg af kalmar »

Præcis! Men der er vel ikke noget i vejen for også at bruge dette større systemer, så skal den bare ikke stå på glaskanten som denne tank. Derudover kræver det naturligvis at hele vandmassen skal placeres højere oppe end sumpen.
Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Reefer ato slange stopper til

Indlæg af Carsten »

kalmar skrev:Præcis! Men der er vel ikke noget i vejen for også at bruge dette større systemer, så skal den bare ikke stå på glaskanten som denne tank. Derudover kræver det naturligvis at hele vandmassen skal placeres højere oppe end sumpen.
Og så er det lige det bliver besværligt.
Større akvarier, har et tilsvarende større forbrug. Og hvis den ikke skal fyldes hverdag eller hver anden. Så kommer det til at fylde en del, og plads er normalt ikke det der er mest af under akvariet og over sumpen
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Reefer ato slange stopper til

Indlæg af Han$en »

Jeg har en Pacific Sun Sentry..

I modsætning til utroligt mange utilfredse kunder, har min ikke været andet end klippe stabil, pålidelig og præcis.. :Peace:
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"