"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Overløbs Box Evt. Tunze 1074/2

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Patrick158
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 101
Tilmeldt: man 26. okt 2015 09:07
8
Postnummer: 8361 Hasselager
Saltvand siden?: 2015

Overløbs Box Evt. Tunze 1074/2

Indlæg af Patrick158 »

Hejsa, Jeg er kommet der til hvor jeg godt kunne tænke mig en sump på mit akvarie. Og jeg synes ikke jeg vil tømme det for at få boret huller, selvom det selvfølgelig er at fortrække. Men så har jeg kigget lidt på at man kan få nogle overløbsbokse som går over akvariet så man undgår at bore huller.

Jeg har kigget lidt på en Tunze 1074/2

Men, kravet er at de er eller kan laves næsten 100% lydløs. Da mit akvarie står 2 meter fra min seng, kan de overhovedet lade sig gøre?

Mit akvarie er et Juwel Lido 200 liter.

Håber der er en som har et godt råd, for jeg har ikke lyst til at bare at prøve hvis jeg ikke er sikker på at det virker og at det er stort set lydløs.
Nu lukket. Lido 200: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=79228" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1772
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Overløbs Box Evt. Tunze 1074/2

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Jeg har kørt med overløbsboks i begyndelsen af min rejse og har aldrig rigtig fået den helt lydløs, men det samme gælder også om du borre hul i akvariet, det vil altid larme lidt.

Men et nemt fix er at slukke for returpumpen om natten.

Det er ikke så svært at borre, og xPS korallerne klare let at stå uden vand i et par timer mens du borrer , problemet er om du vil have et overløbskammer også, for det er ret svært men muligt at lime med mindre der er 100% tørt og rent.
Patrick158
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 101
Tilmeldt: man 26. okt 2015 09:07
8
Postnummer: 8361 Hasselager
Saltvand siden?: 2015

Re: Overløbs Box Evt. Tunze 1074/2

Indlæg af Patrick158 »

Okay, Vil ikke borre huller og vil ikke slukker returpumpen om natten. Så jeg kan godt se at det kan blive lidt op af bakke.

Er bange for at glasset går i stykke hvis jeg prøve at borre i det, og så er der ikke rigtig nogle vej tilbage

Men tak for dit svar.
Nu lukket. Lido 200: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=79228" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1772
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Overløbs Box Evt. Tunze 1074/2

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Jeg syntes at borre er enormt let, men det løser ikke problemet med lydløs, jeg har tilmed en overløbsboks du kan få for bilige pemge, men det bliver ikke lydløst desværre.
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"