skadet anemone-Heteractis sp.
-
- Copepod
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 2010
skadet anemone-Heteractis sp.
hey jeg skriver fordi min anemone besluttede sig for en tur ind i vores cirkulationspumpe og derfor blevet revet godt op. en stykke af den har vi smidt ud, og er der en del af den tilbage som virker levende og hvor munden og hovede delen af kroppen er intagt. det jeg tænker på er om anemonen kan komme sig efter at have revet et stykke af sin side?? vi har lagt den i et net så den ikke bliver kastet rundt i akvariet men er der mere vi kan gøre for at sikre dens overlevelse???
syntes elv den ser ret frisk ud på billedet...
venlige hilsner Lone
syntes elv den ser ret frisk ud på billedet...
venlige hilsner Lone
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 8800 Viborg
Re: skadet anemone-Heteractis sp.
Det er også hvad jeg har hørt, så længe de ikke er helt blended, så skal de nok klare den.
Efter hvad jeg har læst, ville det nok hjælpe hvis den fik lov at tumle lidt rundt. Det er ikke sikkert den bryder sig om det net den ligger i, og hvis den ikke får mulighed for at sætte sig et sted den kan li', så kan den vist godt gå til. Jeg ville ikke slukke for powerheads og så videre, da strømmen i vandet jo vil ændre sig når de bliver tændt og så kan den finde på at tumle rundt igen.
Igen, ikke personlig erfaring, bare noget jeg har læst
Det i eventuelt kunne gøre ved jeres powerheads er at smide bunden af en 1½ liters flaske rundt om det, og så skære lidt huller i den, det gjorde jeg selv da jeg lige fik min (var ikke vild med at sidde som barnepige til kl. 3 om natten og passe på den
).
Sådan her: http://www.napalm.dk/wp-content/uploads ... 5x1024.jpg
Jeg skar bunden af de 4 "ben" den har. Det virkede perfekt, men er dog ganske afskyeligt at se på, har fjernet mit igen da jeg blev træt af det og min anemone har siddet det samme sted i 3-4 uger.
Den skal nok komme på vandretur igen, men så må jeg tage det til den tid.
Efter hvad jeg har læst, ville det nok hjælpe hvis den fik lov at tumle lidt rundt. Det er ikke sikkert den bryder sig om det net den ligger i, og hvis den ikke får mulighed for at sætte sig et sted den kan li', så kan den vist godt gå til. Jeg ville ikke slukke for powerheads og så videre, da strømmen i vandet jo vil ændre sig når de bliver tændt og så kan den finde på at tumle rundt igen.
Igen, ikke personlig erfaring, bare noget jeg har læst

Det i eventuelt kunne gøre ved jeres powerheads er at smide bunden af en 1½ liters flaske rundt om det, og så skære lidt huller i den, det gjorde jeg selv da jeg lige fik min (var ikke vild med at sidde som barnepige til kl. 3 om natten og passe på den

Sådan her: http://www.napalm.dk/wp-content/uploads ... 5x1024.jpg
Jeg skar bunden af de 4 "ben" den har. Det virkede perfekt, men er dog ganske afskyeligt at se på, har fjernet mit igen da jeg blev træt af det og min anemone har siddet det samme sted i 3-4 uger.
Den skal nok komme på vandretur igen, men så må jeg tage det til den tid.
-
- Copepod
- Reactions:
- 14
det lyder so´m en rigtig god ide, var også lidt nervøs for om den kunne lide nettet : )
tror jeg vil prøve sodavands flaske trikses, hvordan satte du cola flaske fast om pumpen???
tror jeg vil prøve sodavands flaske trikses, hvordan satte du cola flaske fast om pumpen???
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 14
Hvis du kigger på billedet, så sidder der en elastik, hehe. Var lige den eneste måde jeg kunne gøre det.
-
- Copepod
- Reactions:
- 14
øv fik lavet et rigtig godt skjold men den dumme anemone var skravlet derop igen i nat, tror den var lidt selvmord orienteret, for nu er den da helt død : (
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 14
De følger jo desværre strømmen, så de vil jo ende i nærheden af ens powerhead før eller siden hvis de slipper deres greb