Ja Steen, du så jo dette forleden så du giver mig nok ret i at det ser lidt spøjst ud.spdiving skrev:Lord Mike skrev:Disse er desværre ikke til salg
ØV.
Steen
Baby-koraller på forunderlig vis.
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Re: Baby-koraller på forunderlig vis.
hehe...Ja da ... Men det gør ikke koralen mindre intersant .. hehe
Jeg har ingen ide om hvad oversagen er til at den har delt sig på den måde den har gjort og venter lige så spændt som dig på en muglig forklaring.
Steen
Jeg har ingen ide om hvad oversagen er til at den har delt sig på den måde den har gjort og venter lige så spændt som dig på en muglig forklaring.
Steen
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
ja mon ikke der er nogle "Acan-nørder" såsom Peder som kan svare på om dette er ganske normalt (hvad det med stor sansynlighed er).spdiving skrev:hehe...Ja da ... Men det gør ikke koralen mindre intersant .. hehe
Steen
- peder
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 1974
- Geografisk sted: 8961 Allingåbro
Jow jeg har en rød og en rainbow som "snotter" babyer, hvorimod de andre "butter" men hvad der er "normalt" er sku' svært og sige, tror at underlaget spiller ind, dem der har fast underlag (sten) butter' mens de andre der sidder på sand snotter!!, men sjovt ser det ud.
(har forøvrigt oplevet det samme med Blastomussa)
(har forøvrigt oplevet det samme med Blastomussa)
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
- DennisBS
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 2007
Hvor gør i af "alle" de acan baby'er i skriver i får...Jeg kan ikk rigtigt finde dem i salgstrådene.. 

viewtopic.php?t=6596 (mit første nano)
viewtopic.php?f=91&t=30685 (nuværende nano)
http://magicreef.dk/index.php?cat=10008
- peder
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 1974
- Geografisk sted: 8961 Allingåbro
DennisBS skrev:Hvor gør i af "alle" de acan baby'er i skriver i får...Jeg kan ikk rigtigt finde dem i salgstrådene..
Dem bytter vi da' med andre Acan nørder!

Mvh. Peder
- DennisBS
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 2007
arh... så behold den til den er lidt større, så vil jeg godt købe den for 250.. 

viewtopic.php?t=6596 (mit første nano)
- joekill
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1994
- Geografisk sted: 4600

- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Har prøvet det med en bobblekoral, den smed et lille flig skelet med nogle dråber væv af og til.
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Det er skam slet ikke nødvendig at lave en salgs tråd på disse koraller, da jeg tror jeg havde fået de første 10 PBér omkring salg af denne lille stump. Dog er og kommer den ikke til salg som også skrevet tidligere i trådenDennisBS skrev:Hvor gør i af "alle" de acan baby'er i skriver i får...Jeg kan ikk rigtigt finde dem i salgstrådene..

Peder tak for svar og jeg har også kun haft samme oplevelse som det du beskriver

Jeg har også som jer andre prøvet denne form for formering på mange andre typer koraller, jeg havde dog ikke set det på acan. Men her i dag da jeg kom hjem havde moderkorallen sluppet sin lille baby helt så den er nu taget op og står i fragmentakvariet i et lille glas (der er faktisk 4 hoveder på den).
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fyn

RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
- skod
- Dragefisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9440 Aabybro
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Birkelse, Aabybro
- Kontakt:
Tillykke med afkommet. Et lille spørgsmål, hvorfor i et glas?
Mvh. Gert Skjølstrup
Læs mere på min blok: http://www.gteck.dk/#home
Læs mere på min blok: http://www.gteck.dk/#home
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Pga at stykket ville flyve rundt i akvariet da der er kraftig strømskod skrev:Tillykke med afkommet. Et lille spørgsmål, hvorfor i et glas?

-
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 6000 Kolding
Vi må starte en acan klub, til bytning af fragmenter 

- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Ja det vil da være med fordel at kunne bytte indbyrdes da det efter min mening er fuldstændig latterlig at en så almindelig koral som acan skal koste det som de nu koster, uanset hvor de så end kommer fra.Lohse skrev:Vi må starte en acan klub, til bytning af fragmenter
-
- Foxface
- Reactions:
- 15
Michael vi er helt enige i at priserne er ikke andet end det rene pop i forhold til hvor almindelig korallen er. Uanset hvilken en af acan typerne det er. Dog tror jeg to ting spiller ind i forhold til disse og det er den ekstreme farvevariation og mønster der kan være i disse.
Jeg må især sige at folk med meget kraftigt lys (HQI) aldrig ville få det samme ud af dem som folk der er villige til det mere blå lys for at fremhæve farverne (undertegnet er en af disse). Et par af dem jeg har er ikk voldsomt spændende under kraftigt lys, men så snart lyset er blåt så dukker der farver og mønstre frem som var umulige at se under normal belysning og så kommer de virkelig til deres ret. Men taget i betragtnin af at forhandlerne vil have 500+ for 6-10 hoveder for en basis 2 farvet (typisk rød/hvid) er latterligt. Jeg er ikke efter nogle af forhandlerne herhjemme for jeg ved hvad mange af deres kostpriser er og de er også til grin. Men når nu man høre om folk der vil give 2000+ kr. fo en 4-8 farvet acan med 15+ hoveder (igen er jeg nok en af disse) så tror man straks at man kan skumme fløden og tag røven på de mindre vidende.
En 2 farvet acan er IKKE pengene værd!
Tre til fire farver, muligvis.
Fem plus farver er, i min verden, 100% pengene værd.
Men ok hvad fanden skal forhandlerne gøre?, hverken Thomas, Joachim eller Carsten kan jo garantere dem selv eller os andre at dem de får hjem er "multi-colour". Og selvom Moby sikkert kan finde niget hos DeJong, så vil jeg aldrig bruge den mængde penge uden at se skidtet først.
Men nå, det er også et lille sidespor...
Michael, du siger bare til, er vel oppe på en 8-9 acans efterhånden.
Jeg må især sige at folk med meget kraftigt lys (HQI) aldrig ville få det samme ud af dem som folk der er villige til det mere blå lys for at fremhæve farverne (undertegnet er en af disse). Et par af dem jeg har er ikk voldsomt spændende under kraftigt lys, men så snart lyset er blåt så dukker der farver og mønstre frem som var umulige at se under normal belysning og så kommer de virkelig til deres ret. Men taget i betragtnin af at forhandlerne vil have 500+ for 6-10 hoveder for en basis 2 farvet (typisk rød/hvid) er latterligt. Jeg er ikke efter nogle af forhandlerne herhjemme for jeg ved hvad mange af deres kostpriser er og de er også til grin. Men når nu man høre om folk der vil give 2000+ kr. fo en 4-8 farvet acan med 15+ hoveder (igen er jeg nok en af disse) så tror man straks at man kan skumme fløden og tag røven på de mindre vidende.
En 2 farvet acan er IKKE pengene værd!
Tre til fire farver, muligvis.
Fem plus farver er, i min verden, 100% pengene værd.
Men ok hvad fanden skal forhandlerne gøre?, hverken Thomas, Joachim eller Carsten kan jo garantere dem selv eller os andre at dem de får hjem er "multi-colour". Og selvom Moby sikkert kan finde niget hos DeJong, så vil jeg aldrig bruge den mængde penge uden at se skidtet først.
Men nå, det er også et lille sidespor...
Michael, du siger bare til, er vel oppe på en 8-9 acans efterhånden.
- mathiaskehlet
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 3520 Farum
- Geografisk sted: Farum
Lohse! er der ikke noget du har glemt!!! pics af din arcan og blå scolymia!! 

-
- Foxface
- Reactions:
- 15
Nej har ikke glmt det, venter bre til jeg selv er bare en smule tilfreds med baljen 
Får alle de koraller som står hos Brian C hjem i den ommende uge, så må vi se på det. Skal også lige låne et DSLR med hjem fra butikken til nogle ordentlig billeder

Får alle de koraller som står hos Brian C hjem i den ommende uge, så må vi se på det. Skal også lige låne et DSLR med hjem fra butikken til nogle ordentlig billeder

- mathiaskehlet
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 3520 Farum
- Geografisk sted: Farum
Super!!! Glæder mig til at se den blå under noget bedere lys. Den så lidt tam ud i koraløen hos carstenLohse skrev:Nej har ikke glmt det, venter bre til jeg selv er bare en smule tilfreds med baljen
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Lohse en ting som også sætter prisen er uden tvivl det at nogle koraller i peroder nærmest går hen og bliver moderne og kørt op til at være det som bare skal haves. Dette så vi bla. ved både yuma og florida skiver som på tidspunkter kostede omkring kr. 500,- stk.
Det kommer naturligvis også an på hvor mange farver den enkelte koral har. Her har jeg det bare sådan at det ikke er antallet af farver, men mere hvilken farver de har. Farver er jo også noget underligt noget da man alt afhængig af hvilket lys man har over akvariet kan få mange unaturlige farver frem på korallerne bare kig på mange af de amerikanske akvarier. Her ser en del af dem ud til at være på syre eller det der er være....
Det er skam heller ikke forhandlerne jeg er efter vedr. de høje priser, derimod er er det eksportørene som mere eller mindre skummer fløden på disse "moderne" koraller.
Ja vi må snart have fat i drimlen og få byttet indbyrdes
Men nu kan jeg jo så forstå at du har været herover en tur igår (lørdag) du skulle da have været en tur forbi her, det må så blive en anden gang 
Det kommer naturligvis også an på hvor mange farver den enkelte koral har. Her har jeg det bare sådan at det ikke er antallet af farver, men mere hvilken farver de har. Farver er jo også noget underligt noget da man alt afhængig af hvilket lys man har over akvariet kan få mange unaturlige farver frem på korallerne bare kig på mange af de amerikanske akvarier. Her ser en del af dem ud til at være på syre eller det der er være....
Det er skam heller ikke forhandlerne jeg er efter vedr. de høje priser, derimod er er det eksportørene som mere eller mindre skummer fløden på disse "moderne" koraller.
Ja vi må snart have fat i drimlen og få byttet indbyrdes

-
- Foxface
- Reactions:
- 15
Ja men det var desværre kun et kort visit, var kun ovre i forbindelse med med produkt lancering på Hilton. Men kan du ikke sende mig en pb med dit mobil nummer så ringer/skriver jeg næste gang jeg er på øen 

- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
PB afsentLohse skrev:Ja men det var desværre kun et kort visit, var kun ovre i forbindelse med med produkt lancering på Hilton. Men kan du ikke sende mig en pb med dit mobil nummer så ringer/skriver jeg næste gang jeg er på øen