Jeg er langt om længe kommet igang i denne fantastisk spændende og flotte akvarieverden

Først lidt om mit setup så i har noget at vurdere ud fra:
Mit akvarie (RSM 130D) blev startet op for en uge siden med 8-10 kg døde levende sten, levende sand, samt et par håndfulde bioballs. Af teknik kører det med en modded Tunze 9002 skummer, Tunze 6025 cirkulationspumpe (som larmer a h..... til, og derfor står til udskiftning!! Har næsten prøvet alt, men den laver utrolig meget resonans og og får akvariet til at lyde som en bil i tomgang), og selvfølgelig en returpumpe som jeg ikke lige fik defeneret inden den røg i. Baggrunden er et stykke blå baggrundsfolie som er sat op indvendigt i akvariet. Det vil dog ikke rigtig sidde fast på bagvæggen, så hvis nogen har et løsningsforslag til det må i også meget gerne byde ind

Og så til det tråden egentlig drejer sig om. Valget af fisk:
Til at starte med skal jeg lige sige, bare rolig jeg har væbnet mig med tålmodighed og har ikke tænkt mig at komme noget som helst levende i før vandværdierne ligger hvor de skal!! Det er kun overvejelser og det er der jo ikke noget forkert i

Jeg har tænkt på følgende sammensætning....
Fisk:
1 ell. 2 stk. Chrysiptera Hemicyanea "Svenskerfisk"
2. stk. Amphiprion ocellaris "Klovnfisk"
2 ell. 3 stk. Pterapogon kauderni "Kardinalfisk"
+ måske
1 stk. Paracanthurus hepatus "palet kirug"
og eller
1 stk. Siganus unimaculatus "Gul kaninfisk"
Andet:
1 stk. Lysmata amboinensis "Dannebrogsreje"
1 stk. Sabellidae "Rørorm"
Jeg er klar over at det "kun" er et 130L og jeg derfor skal tænke godt og grundigt over valget af fisk så der ikke kommer for mange, for store og forkerte fisk i!!
Vil denne sammensætning kunne gå??
I hvilken rækkefølge ville i tilføje dem??
og
Hvilke koraller ville i evt. vælge?? (LPS er det der tiltaler mig mest, og klovnene skal jo have et hjem

Jeg kan tilføje at dette kun er et start akvarie og valget faldt på dette af økonomiske årsager, det er planen at jeg om et års tid, måske før vil opgradere til et sted mellem 250-500L. Derfor er valget faldet på nogle fisk, som mange måske ikke ville komme i et 130L fordi de hurtigt bliver for store, men planen er selvfølgelig at købe dem i små størrelser, fodre dem op og tage dem med over i den, til den tid, større balje.
Tak fordi i har tager jer tid til at læse denne smøre

Og på forhånd tak for hjælpen