"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Tynd sandspiser

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Mikaeldk
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 115
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:57
11
Postnummer: 2200 København N
Saltvand siden?: 1993

Tynd sandspiser

Indlæg af Mikaeldk »

Hej

Jeg har et 250 liter RSM saltvandsakvarie der kører upåklageligt.

I begyndelsen af 2016 købte jeg en sandspiser Goby det straks efter ankomst begyndte at endevende al sabd/grus i akvariet over de næste mange måneder. Det trængte og det var jo godt at den fik masser af næring. Efter sommeren begyndte den at spise noget af det frostfoder de andre fisk spiser. Det gør den fortsat men de sidste uger synes jeg at dens krop ser ualmindelig tynd ud. Den virker stadig aktiv og igang med gruset men den ser ikke rask ud fysisk.

Kan den mangle mad? Kan man købe foder der evt kan stiles direkte til den så den får det?

Mikael
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Tynd sandspiser

Indlæg af Jones »

pellets, som synker ned på bunden. Det spiste min gamle sandspiser. Og også min LSD fisk.

Ved ikke om det vil virke, men det er da et forsøg værd.
o_O
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Tynd sandspiser

Indlæg af Carsten »

Sandspisere er for de flestes vedkommende en kort fornøjelse. Omkring 100% sulter ihjel. Det kan tage mange måneder før det sker, men det sker.
Dem der får fiskene til at spise udsætter det blot noget tid. Det virker som om at der ikke er den rigtige næring i det foder de tager.
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Tynd sandspiser

Indlæg af Jones »

Jeg har lige haft en, som havde gået i et akvarie i flere år. Jeg købte så akvariet med indhold, solgte akvariet og fisken videre. Men pointen er, at det godt kan lade sig gøre.

Min gamle sandspiser havde heller ikke vægtproblemer. Den hoppede dog på gulvet og døde fordi jeg ikke havde net over akvariet.
o_O
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"