"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

placering af koraller

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Tarding
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 196
Tilmeldt: lør 6. feb 2010 21:18
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2010

placering af koraller

Indlæg af Tarding »

Hej hej,

Er der nogen steder hvor man kan gøre sig klog på placering af koraller? ift. lys osv.

De bedste hilsner

Emil


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: placering af koraller

Indlæg af Tykki »

Lps kræver somregl ikke lige så meget lys som sps, men bliver sgu lidt i tvivl om det er en gammel skrøne. Jeg har acropora tricolore stående 45 cm under vand. Der er møgbeskidt dækglas på, og kun 200 w t 5 over. Den pisker der ud af i vækst. Dan


Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: placering af koraller

Indlæg af Mikas »

Jeg plejer bare at bruge google .. der er næsten altid nogle der har skrevet noget om par styrke og hvilken zone de har placeret dem i .
Men det kræver selvfølgelig at man kender navnet :)
Kender dog ikke rigtig noget leksikon osv..
Ellers hvis det er nogle a de lidt mere specielle så har Erik skrevet nogle fine tråde under koraller om us koraller som han kalder dem. Det står også en masse om hans erfaringer med placeringer


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: placering af koraller

Indlæg af Carsten »

Da jeg for nogle år siden fik en Par måler, forsøgte jeg ved at besøge et par akvarister, som ved hvad det handler om og som har/havde store flotte akvarier. formålet var at se om der kunne laves en liste med hvilke koraller der trives under så og så meget par. Hos de 3 som jeg besøgte, som alle havde akvarierne under Led lys. Var værdierne så forskellige, at det ikke gav nogen mening med par målinger. Husker ikke længere de forskelige tal. F.eks. så stod der SPS koraller på bunden af et meget højt akvarie, og de voksede som betalt for det, men Par værdien svingede fra omkring 50-60 til et par hundrede.

Efter den oplevelse, blev jeg enig med mig selv om bare at sætte korallen et sted og se om den trives, hvis ikke så finder jeg et andet sted


Mås
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 4
Tilmeldt: lør 3. jun 2017 17:17
6
Postnummer: 8544 Mørke
Saltvand siden?: 2017

Re: placering af koraller

Indlæg af Mås »

http://www.liveaquaria.com" onclick="window.open(this.href);return false; synes denne side fortæller lidt om det hele:-)


Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"