"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Anden »

Hej jeg har lige snakket med to forskellige red sea forhandlere og der er ik ventet tid på alm reefer så jeg ville lige høre om der er specielt overløb eller andet du har bestilt spicielt, hvis ikke ville jeg tage fat i ham du har købt det af og bede ham om penge tilbage og så køb hos en af de mange andre forhandlere. Når jeg bestiller akvarie hos decocean som skal skæres og samles går der jo max 3-4uger men de skal jo laves først og så til dk, et reefer skal vel bare sendes, og du skriver jo du har bestilt i november så den med juleferie er da bare en fin historie han har spist dig af med.
Super øv med sådan en start det stinker langt væk af dårlig service og en total ligeglad forhandler


Billede
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Carsten »

Mikas skrev:Jeg er temmelig sikker på at det kommer fra Tyskland.
Men alle de danske sider skriver jo også den leverings tid.
Jeg har lige spurgt om en tunze led til mit refugium . Der står 3 til 7 dage men tunze har sagt de først kan levere i marts. Så det jo sådan alle steder .
De der webshops går jo ik ind og retter alle deres leverings tider hele tiden selvom de måske burde. De skriver jo tit at varen ik er på lager og skal bestilles.
Jeg siger ikke at det ikke er dårligt . For det synes jeg da. Jeg siger bare jeg tror det er ens alle steder
Men igen, så er det forhandlerens pligt at oplyse at det ikke kan leveres før end om xx antal dage.
Og give kunden muligheden for at få pengene tilbage


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Hej Gutter. Jeg skrev til forhandleren at min tålmodighed var ved at løbe ud og han meddelte af det skulle være sendt i dag. Så jeg burde have det efter 3-5 dage. Hvis det ikke er tilfældet beder jeg om mine penge tilbage og bestiller hos Carsten/Decocean han kan skaffe det på en uge igennem hans leverandør.

Anden - det er et ganske normalt red sea reefer 350 deluxe som jeg har bestilt. Så nu håber jeg godt nok det er der i næste uge. Igen tak for alle jeres svar, en anden gang er min tålmodighed nok ikke helt så stor.


En lille update på anemonen som var en blind passage i mine levende sten. Så har den fået et lille stykke reje i dag som den straks lukkede sig sammen om.
Så der er stadig liv.
Vedhæftede filer
20180207_210225.jpg


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Endelig kom mit akvarie :) Nu har jeg så opdaget mit flise gulv er hammerne skævt.. Der er en masse små knopper som fødder. Har i nogle gode råd til at få det op i vatter ?


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Det er som om dem der har lagt gulvet har gjort det i en brandert.
Vedhæftede filer
20180213_160024.jpg


Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Hareskov »

Tillykke med din nye balje :GO :GO :GO . Hvis dit gulv er så skævt, kan du måske som alternativ finde nogle kiler i silvan, eller læg en stor plade ( mdf kan dog give sig pga vand ) under og ret den op. Ps kan benene ikke justeres individuelt ?


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Mange tak :) Det er VIRKELIG skævt. Der er åbenbart fald på gulvet så de skal måske hæves 10-15 mm i fronten. Plus alle fliserne ligger skævt.. Benene kan desværre ikke justeres..


Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Mikas »

Køb nogle justerbare fødder..
Bor nogle 6 mm huller til dem og så en kontra møtrik.
Det bliver i hvertfald pænere end en plade eller kiler
Vedhæftede filer
67286779-3112-41D8-A1B4-AEDB55AC933F.png


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Efter en lang weekend med 1000 vis af problemer. Er jeg endelig ved at være i mål. Først var der det ekstreme skæve gulv hvor jeg måtte koldse det op med 4 cm foran. Derefter en lang kamp med de nye lamper og deres indstilling som til sidst lykkedes. 2 defekte mp40 qd cirkulationspumper købt herinde brugt, solgt som i perfekt stand, som er sendt til Tyskland. Nu står jeg så med problemet med min skummer Max vandstand er under vand. Det er en ati powercone 200is. Er der nogen af jer som har et forslag til hvad man kan gøre:)
Senest rettet af Palaarsuaq man 19. feb 2018 20:34, rettet i alt 2 gange.


Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Nicki Henriksen »

Så må du hæve den :)

Hvordan har du klodset møblet op?


Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Mikas »

Sidst jeg lavede en fod til min skummer, der brugte jeg en pvc plade fra bauhaus og så 4 suge kopper som fødder fra tunze . De er vidst 3 cm høje


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Nicki Henriksen skrev:Så må du hæve den :)

Hvordan har du klodset møblet op?
Vedhæftede filer
Med sådan nogle plast klodser fra Harald Nyborg. Ja jeg må prøve at finde på et eller andet den kan stå op.. For pokker altså.
Med sådan nogle plast klodser fra Harald Nyborg. Ja jeg må prøve at finde på et eller andet den kan stå op.. For pokker altså.


Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 271
Tilmeldt: man 3. apr 2017 21:47
6
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2017

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af kalmar »

Se PB


Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Mikas skrev:Sidst jeg lavede en fod til min skummer, der brugte jeg en pvc plade fra bauhaus og så 4 suge kopper som fødder fra tunze . De er vidst 3 cm høje
Det lyder interessant. Jeg må prøve at være lidt opfindsom. Har du ikke et billede :)


Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Mic4700 »

Øvvv. Det da godt nok "træls" med alt den modgang Alexander :BA mon ikke det 1 andens tur nu. :GO


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Har i nogle råd ang stensætningen. Indtil videre ser det sådan her ud. Med levende sten og nogle døde atoll søjler. Er du gal jeg syntes det er svært. :)
Vedhæftede filer
1518989481589110616043.jpg


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Mic4700 skrev:Øvvv. Det da godt nok "træls" med alt den modgang Alexander :BA mon ikke det 1 andens tur nu. :GO
Det håber jeg Michael. :) nu mangler jeg bare en løsning på den skummer så håber jeg på at jeg ikke støder på mere.


Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Endnu et
Vedhæftede filer
15189897354671354211585.jpg


tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 411
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af tim_rn »

Ser spændende ud. Du bliver glad for de forakellige plateauer. Dem har jeg mangler hos mig. Ellers er det vel en smagssag. Jeg kan godt lide det mere luftigt. Hvilket så betyder jeg ikke kan finde nogle steder at placere koraller :D..

Fedt du er igang. Jeg havde selv et par fejl og forsinkede leverancer. Det glemmer man hurtigt når man er kommet igang og så bliver det bare lidt sjovere. Du har jo allerede udvist den tålmodighed hobbyen kræver ;)


Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Anden »

Ser super godt ud med den stensætning.


Billede
Brugeravatar
KasperT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: ons 17. okt 2012 16:53
11
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2012

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af KasperT »

Jeg synes det ser flot ud, du skal lige huske at overveje hvordan dine cirkulationspumper skal sidde, så de ikke kommer til at blæse lige ind i stenene.
Og sørge for at der ikke kommer døde zoner som er svære at komme til at rengøre.

Og så skal du måske overveje hvilke koraller du evt. vil have, hvis du kan overskue det :-)
Særligt helt oppe på toppen af dine sten, der kan de nok ikke gro ret meget før de når overfladen.
Men det kommer helt an på dine præferencer.


/Kasper

Website: Reef App
Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Mange tak. Rart med noget feedback da det jo er der første saltvandsakvarie. Ang rengøring kan jeg komme til næsten over alt med glas skraberen. Der er lige to steder ved bag glasset der ikke er plads. Men det gør vil ikke så meget? Skal man også kunne suge bunden over alt?? Jeg syntes det er lidt svært at om der er døde zoner. Andet måske inden I en af hulerne.

Jeg har kun gjort mig de overvejelser at det skal være LPS og blødkoraler. Kan man ikke få nogen som kan sidde på toppen der ikke vokser helt vildt?


Brugeravatar
KasperT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: ons 17. okt 2012 16:53
11
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2012

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af KasperT »

Palaarsuaq skrev:Mange tak. Rart med noget feedback da det jo er der første saltvandsakvarie. Ang rengøring kan jeg komme til næsten over alt med glas skraberen. Der er lige to steder ved bag glasset der ikke er plads. Men det gør vil ikke så meget? Skal man også kunne suge bunden over alt?? Jeg syntes det er lidt svært at om der er døde zoner. Andet måske inden I en af hulerne.

Jeg har kun gjort mig de overvejelser at det skal være LPS og blødkoraler. Kan man ikke få nogen som kan sidde på toppen der ikke vokser helt vildt?
Det er mest SPS som vokser i højden.
Problemet med LPS og de bløde er måske nærmere om de bliver svitset af lyset hvis de sidder lige under lampen. Men det er nok et spørgsmål om at prøve sig frem indtil du finder noget som trives på toppen :-)

Du skal helst ikke have et sted hvor der samler sig detritus som du slet ikke kan komme til.
Man kan tage en lille pumpe i hånden eller på anden vis blæse skiddet væk hvis det ligger sig i en hule.
Det skal man så gøre løbende så det ikke ophober sig. Man undgår det nok ikke helt lige meget hvad.
Evt. kan man få nogle dyr som hjælper med at fjerne det.

Om du kan rengøre glasset er mest en syns ting, så hvis du har det fint med at der gror alger de steder så "no problem" :-)


/Kasper

Website: Reef App
Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

KasperT skrev:
Palaarsuaq skrev:Mange tak. Rart med noget feedback da det jo er der første saltvandsakvarie. Ang rengøring kan jeg komme til næsten over alt med glas skraberen. Der er lige to steder ved bag glasset der ikke er plads. Men det gør vil ikke så meget? Skal man også kunne suge bunden over alt?? Jeg syntes det er lidt svært at om der er døde zoner. Andet måske inden I en af hulerne.

Jeg har kun gjort mig de overvejelser at det skal være LPS og blødkoraler. Kan man ikke få nogen som kan sidde på toppen der ikke vokser helt vildt?
Det er mest SPS som vokser i højden.
Problemet med LPS og de bløde er måske nærmere om de bliver svitset af lyset hvis de sidder lige under lampen. Men det er nok et spørgsmål om at prøve sig frem indtil du finder noget som trives på toppen :-)

Du skal helst ikke have et sted hvor der samler sig detritus som du slet ikke kan komme til.
Man kan tage en lille pumpe i hånden eller på anden vis blæse skiddet væk hvis det ligger sig i en hule.
Det skal man så gøre løbende så det ikke ophober sig. Man undgår det nok ikke helt lige meget hvad.
Evt. kan man få nogle dyr som hjælper med at fjerne det.

Om du kan rengøre glasset er mest en syns ting, så hvis du har det fint med at der gror alger de steder så "no problem" :-)
Der er ikke andet for at jeg må høre lidt rundt omkring, hvad der kan vokse på toppen :)
Jeg må se om jeg ikke kan rokere lidt rundt. ;) Akvariet er allerede for småt.

Hvilken dyr kan det ?


Brugeravatar
KasperT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: ons 17. okt 2012 16:53
11
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2012

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af KasperT »

Det kan være fisk af forskellig slags, snegle eller fx søpølser.
Der er lidt muligheder for en hver smag :-)
Nok typisk snegle man bruger til det da de regulere deres antal efter hvor meget mad der er. Det er ret snedigt ;-)


/Kasper

Website: Reef App
Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af Palaarsuaq »

Okay fedt nok. Der er allerede en hel del snegle. Hvad det er for nogle aner jeg ikke men de sad i de levende sten.

En anden ting jeg kom til at tænke på er, skal lyset stå på en bestemt måde I starten? For at få algerne frem eller for at køre lyset ind?


Brugeravatar
KasperT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: ons 17. okt 2012 16:53
11
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2012

Re: Red sea Reefer. Nyt akvarie.

Indlæg af KasperT »

Det er der sikkert mange holdninger til, jeg sætter bare mit til at køre som om der var koraller og det hele i.
Gør ikke noget for fremme algevækst, det skal nok komme :-)


/Kasper

Website: Reef App
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"