"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Forsøg på opdræt af klovnfisk

Her kan man diskutere og udveksle erfaringer med fiskeopdræt
Brugeravatar
Sarah R
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 305
Tilmeldt: lør 26. aug 2006 20:11
17
Postnummer: 5700 Svendborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Tåsinge

Forsøg på opdræt af klovnfisk

Indlæg af Sarah R »

Hej
Så er jeg gået igang med opdræt af mine Snow onyx igen.
Som en del af jer nok ved, har jeg prøvet at opfodre larverne fra mit klovnfiskpar for nogle år siden. Nu er jeg så igang igen.
For en måned siden mistede jeg samtlige fisk pga. en defekt cirkulationspumpe, som sendte 230 v ud vandet. Alt døde øjeblikkeligt, og jeg har nu kæmpet med at få det op at køre igen. Jeg var så "heldig" at de de to akvarier der var koblet på det store, ikke blev påvirket af strømmen, og derfor overlevede mit avlspar plus et par sorte klovnfisk, som jeg har gående i sumpen. Alt andet døde, plus en god portion af mine koraller, og jeg har efterfølgende kæmpet med for høj nitrat og phosphat, som også påvirkede korallerne meget. Uheldet skete om natten, og det var først om morgenen at jeg lagde mærke til at strømmen var gået i hele huset, så udover at den kortsluttede pumpe slog alt ihjel, stod akvarierne også uden strøm i nogle timer.
Det var rigtig hårdt at samle de døde fisk op, når jeg havde haft dem i så mange år.
Nu er det hele op at køre igen, men akvariet ser dog utrolig tomt ud.
Da mine snow onyx lægger æg jævnligt, tænkte jeg at forsøge igen med opdræt. Udover dem har jeg også et par sorte Darwin klovnfisk som også lægger æg jævnligt, og dem har jeg også tænkt at forsøge mig med.
Men for at spare jer for ventetiden med alt det kedelige omkring rotifer- og phytoplankton dyrkning har jeg nogle friske billeder af tre kuld som i dag fylder hhv. 24 dage, 13 dage og 12 dage. Der er kun to fra det første kuld, da jeg slet ikke havde fået mine rotifer op ad køre, så det var kun de to der kunne klare den sparsome fordring. Men det sjove ved netop de to er, at begge par havde lagt æg samtidig, og æggene klækkede samtidig. Jeg samlede derfor larverne ind fra begge par om aftenen. Den ene overlevende er fra de sorte, og den anden er fra mine Snow onyx. Jeg synes personligt at den lille chokolade brune er helt vildt skøn!
De andre klovnfisk er kun fra snow onyx forældrene og de har den vane at klække over to nætter, derfor er der lige ét døgn mellem dem, og de går også i hver sin beholder.
I alt vil jeg skyde på at der er mellem 100-150 stk. Så det er jeg super glad for, at så mange har klaret den.
Nogle er ved at få stribe 2 mens den chokoladebrune har fået sin tredje stribe.
De spiser alle kun nyklækkede artemia, og nægter at røre flagefoder. Det håber jeg snart de kommer til, for det gør det hele meget lettere.
De er super hurtige og derfor er billederne ikke voldsomt skarpe, men jeg arbejder på sagen.
Vedhæftede filer
kovnfisk.jpg
20180624_105114-1 (trukket).jpg
20180624_104924.jpg
20180624_104849-1 (trukket).jpg
20180624_104602-1 (trukket).jpg
20180618_150642.jpg


MvH
Sarah R
588 liters balje med 410 liters sump
dyr200
Reactions:

Re: Forsøg på opdræt af klovnfisk

Indlæg af dyr200 »

Hvad sagde forsikring til dette sarah


Brugeravatar
Sarah R
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 305
Tilmeldt: lør 26. aug 2006 20:11
17
Postnummer: 5700 Svendborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Tåsinge

Re: Forsøg på opdræt af klovnfisk

Indlæg af Sarah R »

Forsikringen dækker ikke levende dyr fik jeg at vide. De dækkede hellerikke elektrikeren der kom ud om søndagen. Der var en selvrisiko på 2000 kr, så pumpen var også bare til skraldespanden. Så der røg 20.000 kr ud af luften.


MvH
Sarah R
588 liters balje med 410 liters sump
dyr200
Reactions:

Re: Forsøg på opdræt af klovnfisk

Indlæg af dyr200 »

okay underligt jeg fik nemlig for tryg forsikring en gang hvor jeg havde strømsvigt


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Forsøg på opdræt af klovnfisk

Indlæg af crazy seahorse »

Sarah R skrev:Forsikringen dækker ikke levende dyr fik jeg at vide. De dækkede hellerikke elektrikeren der kom ud om søndagen. Der var en selvrisiko på 2000 kr, så pumpen var også bare til skraldespanden. Så der røg 20.000 kr ud af luften.
Spændende med dit opdrætsprojekt. Flot at du holder ved trods dit uheld.

Forsikringer er noget underligt noget. Kommer du, eller andre, ved et uheld til at slukke for din fryser lige efter du har fået en halv gris + en kvart ko hjem, så dækker de - også indholdet. Sker det samme med akvariet, så dækker de ikke. Jeg har svært ved at se logikken.
Godt nok er grisen og koen ikke levende ting, men alligevel.
Måske har det med måden man anmelder det på at gøre. Fisk og koraller KAN jo kaldes diverse følgeskader, hvilket det jo er.
De kan langt bedre forholde sig til døde ting tror jeg.
Jeg har for år tilbage fået dækket en del pumper, prober og andet grej, der gik til ved noget strøm halløj. Det hænger måske sammen med at de ved, at fejlstrøm får styringer mv til at stå af.
Forstår ikke det med elektrikeren, den burde de da dække. Du ved i princippet ikke hvad der er galt og det kunne jo være alvorligt.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Forsøg på opdræt af klovnfisk

Indlæg af Carsten »

Flot at du er kommet op på hesten igen!! Og har mod på at prøve igen.
Af de unger vi kan se på billederne. Er der nogle som bliver som forældrene?
Eller er det endnu for tidligt at se?


Brugeravatar
Sarah R
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 305
Tilmeldt: lør 26. aug 2006 20:11
17
Postnummer: 5700 Svendborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Tåsinge

Re: Forsøg på opdræt af klovnfisk

Indlæg af Sarah R »

Carsten skrev:Flot at du er kommet op på hesten igen!! Og har mod på at prøve igen.
Af de unger vi kan se på billederne. Er der nogle som bliver som forældrene?
Eller er det endnu for tidligt at se?
Det er for tidligt at kunne se. Det er først når de begynder at få deres anden stribe, at det hvide felt breder sig og enten bliver meget stort, eller normal. Men jeg har en teori om, at de unger med bred hvid stribe på hovedet bliver som forældrene.


MvH
Sarah R
588 liters balje med 410 liters sump
Brugeravatar
Sarah R
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 305
Tilmeldt: lør 26. aug 2006 20:11
17
Postnummer: 5700 Svendborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Tåsinge

Re: Forsøg på opdræt af klovnfisk

Indlæg af Sarah R »

Nu har jeg fået taget nogle billeder som forhåbentlig er bedre end de forrige :)
Rigtig god eftermiddag til jer :GO
Vedhæftede filer
IMGP5301.JPG
IMGP5285.JPG
IMGP5279.JPG
IMGP5272.JPG
IMGP5266.JPG
IMGP5255.JPG
IMGP5254.JPG
IMGP5249.JPG
IMGP5247.JPG
IMGP5226.JPG
IMGP5201.JPG
IMGP5200.JPG


MvH
Sarah R
588 liters balje med 410 liters sump
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Forsøg på opdræt af klovnfisk

Indlæg af Nicki Henriksen »

Sys da godt man kan se på enkelte af dem a de får efter forældrene.

Super godt arbejde :)


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Forsøg på opdræt af klovnfisk

Indlæg af charlie saltvand »

Kanon flot !!!!! Fedt at følge :-)


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Forsøg på opdræt af klovnfisk

Indlæg af nielsk »

Fedt, hvor er du bare dygtig! Kan du ikke vise hvordan dine opdrætsbaljer står og hvordan dine rutiner er.


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Forsøg på opdræt af klovnfisk

Indlæg af Jones »

Jeg er også meget interesseret i at se/høre mere om dit setup, samt rutiner. Jeg er SÅ frustreret over, at jeg ikke evner at få mine klovneunger til at overleve. De dør efter 5 dage. Har dog læst at fløjlsklovnelarver er mindre end ocellaris og percula. Måske det har noget at sige?


o_O
Brugeravatar
Sarah R
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 305
Tilmeldt: lør 26. aug 2006 20:11
17
Postnummer: 5700 Svendborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Tåsinge

Re: Forsøg på opdræt af klovnfisk

Indlæg af Sarah R »

nielsk skrev:Fedt, hvor er du bare dygtig! Kan du ikke vise hvordan dine opdrætsbaljer står og hvordan dine rutiner er.
Da jeg har gjort alt præcist på samme måde som sidst jeg opdrættede klovnfisk, tænker jeg at det ville være nemmest (især for mig) at henvise til min tidligere tråd om opdræt af klovnfiskene. Der står en opsummering af præcis hvad og hvordan alt er gjort :hehe: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 41&t=55026" onclick="window.open(this.href);return false;
En lille update på ungerne: Jeg har meget store problemer med at vænne dem til noget som helst, der ikke hedder artemia. De spytter alt ud igen eller ignorerer det! Men jeg må forsøge mig med diverse produkter, og så kan jeg se at der er nogle stykker, som trods deres meget store størrelse ikke har fået striber endnu. Jeg gad vide om de bliver "naked" eller om de har andre planer for aftegninger :biggrin:
Det er ihvertfald spændende at følge deres udvikling. De vokser bare så hurtigt dag for dag!
Senest rettet af Sarah R lør 27. feb 2021 13:41, rettet i alt 1 gang.


MvH
Sarah R
588 liters balje med 410 liters sump
Brugeravatar
Sarah R
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 305
Tilmeldt: lør 26. aug 2006 20:11
17
Postnummer: 5700 Svendborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Tåsinge

Re: Forsøg på opdræt af klovnfisk

Indlæg af Sarah R »

Hejsa

Det går super godt med dem alle. De spiser flagefoder nu, og vokser med lynets hast. De to fra første kuld er flyttet sammen med de lidt yngre, og de trives fint :GO
I mandags klækkede et sort kuld, men jeg var ikke hjemme, og var heldig at nogle få var blevet siddende til tirsdag, hvor jeg nåede at samle resterne ind. De er nu 5 dage og er ved at vise tegn på at gå gennem metamorfasen. De er væsentlig større end snow onyx larverne var, og jeg tænker at det enten skyldtes at forældrene er større, eller at sorte klovnfisk giver større larver.
De tog allerede artemia på dag 4, hvor de andre først startede på dag 5-6. De er også meget mindre sarte og virker generelt mere robuste i larvestadiet.
Det er min plan at flytte alle til et større akvarie sidst i næste uge, så der kan komme noget filter på og mere svømmeplads. Det bliver super rart at kunne se dem fra siden :happy:
Her kommer lidt nye billeder af dem
Vedhæftede filer
IMGP5670.JPG
IMGP5667.JPG
IMGP5666.JPG
IMGP5508.JPG
IMGP5519.JPG
IMGP5494.JPG
IMGP5501 2.JPG
IMGP5568.JPG


MvH
Sarah R
588 liters balje med 410 liters sump
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Forsøg på opdræt af klovnfisk

Indlæg af crazy seahorse »

Øj de er blevet store. De er så nuttede sådan nogle små klovne.
Godt gået.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Forsøg på opdræt af klovnfisk

Indlæg af Carsten »

Hvor er de nuttede! Hvilken størrelse har de nu??


Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Forsøg på opdræt af klovnfisk

Indlæg af Mikas »

Det er godt nok sejt Sarah ! Fedt projekt


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Forsøg på opdræt af klovnfisk

Indlæg af charlie saltvand »

:GO :y :GO :GO :K :W

RESPEKT!!!


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 271
Tilmeldt: man 3. apr 2017 21:47
6
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2017

Re: Forsøg på opdræt af klovnfisk

Indlæg af kalmar »

Wow, godt gået! :GO :beer:


Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
mchr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 519
Tilmeldt: tirs 13. dec 2011 11:54
12
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

Re: Forsøg på opdræt af klovnfisk

Indlæg af mchr »

satme godt arbejde!


Brugeravatar
Steffenhn
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 850
Tilmeldt: tors 3. sep 2009 10:15
14
Postnummer: 5230 Odense M
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fyn, Odense

Re: Forsøg på opdræt af klovnfisk

Indlæg af Steffenhn »

Hvor er det sejt Sarah! Jeg fulgte også med i dit tidligere opdræt og det er virkelig spændende at følge - det bliver sjovt at se hvordan de ender med aftegninger :beer:

Fortsæt endelig med de fine billeder.


Første forsøg: 140L Cube: link
Andet forsøg: 288L Shallow reef: link
Nuværende akvarie: 206L Shallow reef: link
Brugeravatar
Sarah R
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 305
Tilmeldt: lør 26. aug 2006 20:11
17
Postnummer: 5700 Svendborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Tåsinge

Re: Forsøg på opdræt af klovnfisk

Indlæg af Sarah R »

Carsten skrev:Hvor er de nuttede! Hvilken størrelse har de nu??
Der er bare så meget gang i dem. De piler rundt i vandet og leder efter mad. Lige så snart de ser mig, svømmer de op til overfladen og tigger efter mad. De har en glubende appetit! De største er lige over 1 cm inklusiv hale, mens de mindste er 0,6 cm, og har kun lige fået deres første stribe.
De sorte er lige ved at gå gennem metamorfasen, så tænker at deres stribe bliver synlig inden for de næste 3 dage. Selvom der ikke er så mange af dem er de svære at tælle, fordi de bevæger rundt konstant. Men jeg er nået frem til at der er 12 stykker af dem.
Jeg har lagt mærke til at vandet i den ene balje bliver mere og mere sløret i løbet af dagen, og jeg ved ikke om det er noget algeopblomstring eller hvad det er. Jeg synes også at vandet lugter mere jordslået. Jeg laver større vandskift hos dem, men det bliver ved med at blive sløret, så jeg håber ikke det er skadeligt, men jeg tænker at flytte dem i et akvarium i morgen eller overmorgen. :biggrin:


MvH
Sarah R
588 liters balje med 410 liters sump
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Forsøg på opdræt af klovnfisk

Indlæg af Carsten »

Sarah R skrev:
Carsten skrev:Hvor er de nuttede! Hvilken størrelse har de nu??
Der er bare så meget gang i dem. De piler rundt i vandet og leder efter mad. Lige så snart de ser mig, svømmer de op til overfladen og tigger efter mad. De har en glubende appetit! De største er lige over 1 cm inklusiv hale, mens de mindste er 0,6 cm, og har kun lige fået deres første stribe.
De sorte er lige ved at gå gennem metamorfasen, så tænker at deres stribe bliver synlig inden for de næste 3 dage. Selvom der ikke er så mange af dem er de svære at tælle, fordi de bevæger rundt konstant. Men jeg er nået frem til at der er 12 stykker af dem.
Jeg har lagt mærke til at vandet i den ene balje bliver mere og mere sløret i løbet af dagen, og jeg ved ikke om det er noget algeopblomstring eller hvad det er. Jeg synes også at vandet lugter mere jordslået. Jeg laver større vandskift hos dem, men det bliver ved med at blive sløret, så jeg håber ikke det er skadeligt, men jeg tænker at flytte dem i et akvarium i morgen eller overmorgen. :biggrin:

Lyder det med vandet ikke mere som en bakterieopblomstring??

En anden mulighed er infusorier. Sluk alt cirkulation, og de burde de danne bånd gennem vandet. Og hvis det er infusorier, så det jo foder


Brugeravatar
Sarah R
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 305
Tilmeldt: lør 26. aug 2006 20:11
17
Postnummer: 5700 Svendborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Tåsinge

Re: Forsøg på opdræt af klovnfisk

Indlæg af Sarah R »

Her kommer en lille opdatering med billeder :GO
Jeg skrev sidste søndag at vandet var blevet grumset og jeg tror det er alger, for det vand jeg skifter er brunligt. Men den er gået i sig selv igen i den balje som havde problemet. Tilgengæld er det kommet i den anden balje. Men jeg skifter halvdelen af vandet hver dag, så jeg håber at det også går i sig selv igen.
Jeg har fået startet et større akvarium op med lidt levende sten, noget caulerpa og tre store skumfiltre. Planen er at det lige får lov at køre i nogle dage, før de flytter derover. Jeg tænker også at koble et at mine Eheim wet/dry filtre på, for at være sikker på, at der er nok bakterier til at nedbryde al affald fra så mange fisk. Da jeg helst ikke vil have det store akvarium kørende uden filteret, har jeg bestilt et nyt filter, dog ikke med wet/dry funktion ( de er udgået :dizzy: ).
I dag opdagede jeg så, at der rent faktisk er 14 sorte klovnfisk og ikke 13! Imponerende at jeg kan tælle fejl, når der er så få fisk, men de er så hurtige, så det er svært at holde styr på det :biggrin:
De gik alle gennem metamorfasen i mandags og tirsdags og har fået deres første stribe. Nogle har endda fået deres anden stribe.
Nogle af Snow onyxerne begynder at få store hvide aftegninger, så det bliver spændende at se hvordan de udvikler sig.
Vedhæftede filer
IMGP5974.JPG
IMGP5958.JPG
IMGP5952.JPG
IMGP5931.JPG
IMGP5930.JPG
IMGP5872.JPG
IMGP5848.JPG


MvH
Sarah R
588 liters balje med 410 liters sump
Brugeravatar
Sarah R
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 305
Tilmeldt: lør 26. aug 2006 20:11
17
Postnummer: 5700 Svendborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Tåsinge

Re: Forsøg på opdræt af klovnfisk

Indlæg af Sarah R »

Hej

Så fik jeg flytte dem alle til et stort akvarium. De har alle overlevet og spiser fint.
Jeg har taget en masse billeder, så vær forberedt!
Vedhæftede filer
IMGP6228-1 (trukket) kopi.jpg
IMGP6207.JPG
IMGP6200-1 (trukket) kopi.jpg
IMGP6192-1 (trukket) kopi.jpg
IMGP6182-1 (trukket) kopi.jpg
IMGP6163-1 (trukket) kopi.jpg
IMGP6139-1 (trukket) kopi.jpg
IMGP6090.JPG
IMGP6089.JPG
IMGP6080-1 (trukket) kopi.jpg
IMGP6066-1 (trukket) kopi.jpg
IMGP6061-1 (trukket) kopi.jpg
IMGP6049-1 (trukket) kopi.jpg
IMGP6046-1 (trukket) kopi.jpg
IMGP6045.JPG
IMGP6035-1 (trukket) kopi.jpg


MvH
Sarah R
588 liters balje med 410 liters sump
Brugeravatar
Steffenhn
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 850
Tilmeldt: tors 3. sep 2009 10:15
14
Postnummer: 5230 Odense M
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fyn, Odense

Re: Forsøg på opdræt af klovnfisk

Indlæg af Steffenhn »

Hvor er det sejt og hvor er de fine! Er det nogle der kommer til salg eller skal du have fyldt din egen balje op igen? :-)


Første forsøg: 140L Cube: link
Andet forsøg: 288L Shallow reef: link
Nuværende akvarie: 206L Shallow reef: link
Brugeravatar
Sarah R
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 305
Tilmeldt: lør 26. aug 2006 20:11
17
Postnummer: 5700 Svendborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Tåsinge

Re: Forsøg på opdræt af klovnfisk

Indlæg af Sarah R »

Steffenhn skrev:Hvor er det sejt og hvor er de fine! Er det nogle der kommer til salg eller skal du have fyldt din egen balje op igen? :-)
Jeg tænker at beholde 30-40 stk. selv og resten kommer til salg :biggrin:


MvH
Sarah R
588 liters balje med 410 liters sump
mikbodsof
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 1
Tilmeldt: tirs 12. dec 2017 10:07
6
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2004

Re: Forsøg på opdræt af klovnfisk

Indlæg af mikbodsof »

Imponerende
Er fra den tid hvor bundfilter var sagen så at se det her , som var utænkeligt dengang, er bare imponerende.
Respekt herfra


Theil
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 55
Tilmeldt: man 11. mar 2013 17:33
11
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2018
Geografisk sted: Kolding

Re: Forsøg på opdræt af klovnfisk

Indlæg af Theil »

Så fedt at se at opdræt lykkedes gad godt selv at prøve engang :)


Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Forsøg på opdræt af klovnfisk

Indlæg af peder »

Du er bare så’ dygtig! :K :W :W :GO :GO


Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Besvar

Tilbage til "Opdræt (fisk)"