"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Clarkii klovnefiskeyngel

Her kan man diskutere og udveksle erfaringer med fiskeopdræt
Brugeravatar
Flemming
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 610
Tilmeldt: fre 3. dec 2004 22:31
19
Postnummer: 4320 Lejre
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: Lejre/ Sjælland

Clarkii klovnefiskeyngel

Indlæg af Flemming »

Bedre julegave kunne jeg næsten ikke få :y :y
Mine æg er ved at klækkes her i nat. Det hele er klart til dem og jeg er rigtig spændt.
Det er mit første forsøg udi fiskeyngel og jeg har altid set frem til den dag hvor det lykkes at holde liv i nogle stykker.
Rotiferer, phytoplankton, artemia...alt er klart! - nu kommer så den svære lange periode :h
Er spændt på hvad det ender med.
Men god gave her natten til juleaften! :beer:


Hilsen
Flemming
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Clarkii klovnefiskeyngel

Indlæg af MoG »

Spændende spændende ! Det er da perfekt timing! :biggrin:


Morten
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Clarkii klovnefiskeyngel

Indlæg af charlie saltvand »

Held og lykke med det Flemming. Husk fotos!


God jul


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
JayArcher
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 42
Tilmeldt: tors 11. jan 2007 01:19
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Allerød

Re: Clarkii klovnefiskeyngel

Indlæg af JayArcher »

Held og Lykke FLemming,

Husk at få skiftet vandet en del i yngelakvariet. De der ammoniak advarsels ting man kanb købe virker ikke godt nok. Mit første kuld døde uden den gav udslag.

Mvh
Jesper


360 l + 80l sump. Kører med Ati Powercone 200 skimmer, vortech 20 pumper og IKS.
dyr200
Reactions:

Re: Clarkii klovnefiskeyngel

Indlæg af dyr200 »

Spændende Flemming og følge om det bliver til nået ;-)


Brugeravatar
Flemming
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 610
Tilmeldt: fre 3. dec 2004 22:31
19
Postnummer: 4320 Lejre
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: Lejre/ Sjælland

Re: Clarkii klovnefiskeyngel

Indlæg af Flemming »

Ja tak for kommentarerne og råd.
Klækningen kunne godt være gået lidt bedre...jeg tror kun 20% af æggende klækkede og resten blev hvide og lugtede. Så røg stenen op af baljen.
Men så kan jeg glæde mig over dem der trods alt blev til små larver. :wink:
De er i en stor sort spand, så ved ikke helt hvor mange der er...men et sted mellem 20 og 50 tror jeg.
De lever endnu her på andet døgn og bliver fodret med rotiferer. :GO


Hilsen
Flemming
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Clarkii klovnefiskeyngel

Indlæg af charlie saltvand »

Krydser ALT hvad jeg har!

Spændende....


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Clarkii klovnefiskeyngel

Indlæg af Mic4700 »

Super spændende :h


saltvandsakvarie123
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 166
Tilmeldt: tirs 30. apr 2013 13:17
10
Postnummer: 5464 Brenderup Fyn
Saltvand siden?: 2013
Geografisk sted: Brenderup 5464

Re: Clarkii klovnefiskeyngel

Indlæg af saltvandsakvarie123 »

Meget spændene


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Clarkii klovnefiskeyngel

Indlæg af Marco R »

Hej Flemming,

Tillykke med de nye små og hvordan går det med dem? :happy:


Brugeravatar
Flemming
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 610
Tilmeldt: fre 3. dec 2004 22:31
19
Postnummer: 4320 Lejre
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: Lejre/ Sjælland

Re: Clarkii klovnefiskeyngel

Indlæg af Flemming »

Marco R skrev:Hej Flemming,

Tillykke med de nye små og hvordan går det med dem? :happy:
Det går so so... :wink:
Jeg fik ca. 50 unger klækket juleaftens nat. På 10. dagen var der ca. 30-40 af dem tilbage. De begyndte metamorphorsen for nogle dage siden og det har kostet mange livet desværre.
Det er lidt svært at se hvor mange der er i en sort spand, men gætter på ca. 15-20 stykker pt. her 14 dage henne :GO
Det er jo mit første kuld, så er egentlig fint tilfreds med resultatet indtil nu. Så må jeg bare håber der ikke sker stort frafald den næste uges tid. Det skulle være den værste periode.
:beer:
Men det er sjovt at prøve.


Hilsen
Flemming
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Clarkii klovnefiskeyngel

Indlæg af Marco R »

Flemming skrev:
Marco R skrev:Hej Flemming,

Tillykke med de nye små og hvordan går det med dem? :happy:
Det går so so... :wink:
Jeg fik ca. 50 unger klækket juleaftens nat. På 10. dagen var der ca. 30-40 af dem tilbage. De begyndte metamorphorsen for nogle dage siden og det har kostet mange livet desværre.
Det er lidt svært at se hvor mange der er i en sort spand, men gætter på ca. 15-20 stykker pt. her 14 dage henne :GO
Det er jo mit første kuld, så er egentlig fint tilfreds med resultatet indtil nu. Så må jeg bare håber der ikke sker stort frafald den næste uges tid. Det skulle være den værste periode.
:beer:
Men det er sjovt at prøve.
Af at det er din første gang, synes jeg, at det er flot :GO

Som du selv siger, så kan der være flere, da spanden er sort :y

Kan godt være, at det er et dumt spørgsmål, når det drejer sig om opdræt, men hvordan kan det være, at du bruger en spand og ikke et mindre glasakvarie? :happy:

Det kunne jeg godt forestille mig, og gad da bestemt godt selv at prøve det engang :)


Brugeravatar
TOSTRA
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1181
Tilmeldt: man 8. apr 2013 19:03
10
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2013

Re: Clarkii klovnefiskeyngel

Indlæg af TOSTRA »

Så vidt jeg har hørt, holder plastic bedre på varmen end glas.
Og så er der nogen der mener, at småfisk ikke skal være i en kasse(akvarie), da de svømmer ind i siderne. Det sidste tror jeg ikke rigtig på, men det første kunne sagtens være.


Brugeravatar
Flemming
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 610
Tilmeldt: fre 3. dec 2004 22:31
19
Postnummer: 4320 Lejre
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: Lejre/ Sjælland

Re: Clarkii klovnefiskeyngel

Indlæg af Flemming »

Jeg er blevet fortalt af flere opdrættere at det bedste er en rund, sort murerspand. Dels for at larverne trækker mod lyset (hvis glas) og de så ikke bruger energien på at æde i hele vandmængden, men står og banker mod glasset. Det kan man selvfølgelig klare med at mørklægge alle 4 sider i akvarieglasset, men det er nemmere med murerbaljen. Ulempen er så det er svært at se ungerne,i en sort spand med sort bund. Overvejer næste gang at lægge hvidt plastik i bunden så man bedre kan se fisk/larver og affald der skal rengøres.
Det med varmen har jeg ikke hørt før. Men har varmelegeme i spanden. Spanden er iøvrigt en 90 liters murerbalje.


Hilsen
Flemming
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Clarkii klovnefiskeyngel

Indlæg af Marco R »

Flemming skrev:Jeg er blevet fortalt af flere opdrættere at det bedste er en rund, sort murerspand. Dels for at larverne trækker mod lyset (hvis glas) og de så ikke bruger energien på at æde i hele vandmængden, men står og banker mod glasset. Det kan man selvfølgelig klare med at mørklægge alle 4 sider i akvarieglasset, men det er nemmere med murerbaljen. Ulempen er så det er svært at se ungerne,i en sort spand med sort bund. Overvejer næste gang at lægge hvidt plastik i bunden så man bedre kan se fisk/larver og affald der skal rengøres.
Det med varmen har jeg ikke hørt før. Men har varmelegeme i spanden. Spanden er iøvrigt en 90 liters murerbalje.
Okay spændende - det vidste jeg ikke :happy: Hvordan er det nemmere med en murerbalje, undskyld de mange spørgsmål? :beer:

Men hvis du vælger at lægge hvidt plastik i bunden, så skal du vel lime/ fuge den fast med silikone, da der vel ellers kan lægge sig en del affald under pladen. Det ville være nemt nok i et glasakvarie, da man så bare kunne stille akvariet på den hvide plade, hvor du så har mørklagt alle 4 sider, som du skriver :happy:


Brugeravatar
Flemming
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 610
Tilmeldt: fre 3. dec 2004 22:31
19
Postnummer: 4320 Lejre
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: Lejre/ Sjælland

Re: Clarkii klovnefiskeyngel

Indlæg af Flemming »

Marco R skrev:
Flemming skrev:Jeg er blevet fortalt af flere opdrættere at det bedste er en rund, sort murerspand. Dels for at larverne trækker mod lyset (hvis glas) og de så ikke bruger energien på at æde i hele vandmængden, men står og banker mod glasset. Det kan man selvfølgelig klare med at mørklægge alle 4 sider i akvarieglasset, men det er nemmere med murerbaljen. Ulempen er så det er svært at se ungerne,i en sort spand med sort bund. Overvejer næste gang at lægge hvidt plastik i bunden så man bedre kan se fisk/larver og affald der skal rengøres.
Det med varmen har jeg ikke hørt før. Men har varmelegeme i spanden. Spanden er iøvrigt en 90 liters murerbalje.
Okay spændende - det vidste jeg ikke :happy: Hvordan er det nemmere med en murerbalje, undskyld de mange spørgsmål? :beer:

Men hvis du vælger at lægge hvidt plastik i bunden, så skal du vel lime/ fuge den fast med silikone, da der vel ellers kan lægge sig en del affald under pladen. Det ville være nemt nok i et glasakvarie, da man så bare kunne stille akvariet på den hvide plade, hvor du så har mørklagt alle 4 sider, som du skriver :happy:
Det er da kun fedt med samme interesse som mig og mine små venner her hjemme :-)
Murebaljen er jo nem at tage frem, når tiden er der og tages væk når det ikke er yngeltid. Men ellers mente jeg, at den er helt sort i sig selv, gør at man jo ikke skal til at indpakke et glasakvarie i sort plastik. Jeg mener også det skulle være en fordel at det er rundt. Det husker jeg dig ikke hvor jeg har læst det henne.
Du har helt ret mht til den hvide plade og skidt samler. Jeg må gennemtænke tanken lidt bedre. Lige nu har jeg bare sat et hvidt kaffekrus (tomt selvfølgeligt 8) i bunden. Så kan jeg se om det er tid til phytoplankton og silhuetterne af fiskene bedre. Men ikke en super løsning :wink:


Hilsen
Flemming
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Clarkii klovnefiskeyngel

Indlæg af Marco R »

Flemming skrev:
Marco R skrev:
Flemming skrev:Jeg er blevet fortalt af flere opdrættere at det bedste er en rund, sort murerspand. Dels for at larverne trækker mod lyset (hvis glas) og de så ikke bruger energien på at æde i hele vandmængden, men står og banker mod glasset. Det kan man selvfølgelig klare med at mørklægge alle 4 sider i akvarieglasset, men det er nemmere med murerbaljen. Ulempen er så det er svært at se ungerne,i en sort spand med sort bund. Overvejer næste gang at lægge hvidt plastik i bunden så man bedre kan se fisk/larver og affald der skal rengøres.
Det med varmen har jeg ikke hørt før. Men har varmelegeme i spanden. Spanden er iøvrigt en 90 liters murerbalje.
Okay spændende - det vidste jeg ikke :happy: Hvordan er det nemmere med en murerbalje, undskyld de mange spørgsmål? :beer:

Men hvis du vælger at lægge hvidt plastik i bunden, så skal du vel lime/ fuge den fast med silikone, da der vel ellers kan lægge sig en del affald under pladen. Det ville være nemt nok i et glasakvarie, da man så bare kunne stille akvariet på den hvide plade, hvor du så har mørklagt alle 4 sider, som du skriver :happy:
Det er da kun fedt med samme interesse som mig og mine små venner her hjemme :-)
Murebaljen er jo nem at tage frem, når tiden er der og tages væk når det ikke er yngeltid. Men ellers mente jeg, at den er helt sort i sig selv, gør at man jo ikke skal til at indpakke et glasakvarie i sort plastik. Jeg mener også det skulle være en fordel at det er rundt. Det husker jeg dig ikke hvor jeg har læst det henne.
Du har helt ret mht til den hvide plade og skidt samler. Jeg må gennemtænke tanken lidt bedre. Lige nu har jeg bare sat et hvidt kaffekrus (tomt selvfølgeligt 8) i bunden. Så kan jeg se om det er tid til phytoplankton og silhuetterne af fiskene bedre. Men ikke en super løsning :wink:
Jeg synes, at det er rigtig spændende, og det er jo altid fascinerende, når ens fisk yngler, og man prøver alt for, at disse små unger overlever, og bare det at se deres udvikling fra unger til metamorphorsen :happy:

Ja okay det kan jeg godt se, hvad du mener med. Men en møbulhund kunne bruges til et eller to akvarier, som så nemt kunne rulles frem og tilbage, når det var :happy: Men hvis det er en fordel, at det er rundt, så kan jeg godt forstå, at du har valgt at bruge murerbaljen.
Men det kunne da nemt løses ved, at pladen passede i diameter og så give den en tyk silikonepølse hele vejen rundt, og så bare trykke den fast, og hvis man vil være sikker så fuge efter langs kanten. Så er det løst, vil jeg sige :)

Nej det er det ikke, ellers er det en lille murerbalje i hvert fald :hehe: Ej spøg til side :beer:


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Clarkii klovnefiskeyngel

Indlæg af Carsten »

Jeg har også læst det med de runde beholdere. Mener at kunne huske at grunden til de blev anbefalet, var at hverken unger eller foder kunne samle sig i hjørnerne.
Et stykke hvidt plexiglas i bunden, som er fæstnet med en silicone kant hele vejen rundt på oversiden, vil forhindre at dødt foder kan lægge sig der og at hvis plexiglasset løsner sig fra bunden, bliver det holdt på plads af fugen.


Brugeravatar
Flemming
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 610
Tilmeldt: fre 3. dec 2004 22:31
19
Postnummer: 4320 Lejre
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: Lejre/ Sjælland

Re: Clarkii klovnefiskeyngel

Indlæg af Flemming »

Her på dag 16-17 stykker er jeg nede på 3 unger. hmmm... ikke noget stort avlsapparat jeg har gang i her :-)
Men mon ikke det bliver bedre med øvelsen. Så næste gang ...!! :-)
Nu skal jeg bare have æg igen. Så hvis nogen i nærheden får æg og ikke selv vil al det bøvl...så er jeg frisk igen.


Hilsen
Flemming
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Clarkii klovnefiskeyngel

Indlæg af Jones »

Hej Flemming, har du lyst til at lave en form for "step by step guide" til opdræt af klovnefisk? Man kan læse mange ting på google men jeg synes, at det er rart at have det fra en pålidelig kilde og samtidig kunne kontakte personen hvis man måtte have et spørgsmål. Sagen er den at jeg er ved at opsætte et 54 L opdrætsakvarie, der skal huse et par klovnefisk. At få klovnene til at lægge æg er ikke min største bekymring, men mere det med rotifer kultur og phytoplankton. Jeg ved godt at du kun har 3 overlevende unger, men selv en enkelt unge vil jeg kalde succes.


o_O
Brugeravatar
Flemming
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 610
Tilmeldt: fre 3. dec 2004 22:31
19
Postnummer: 4320 Lejre
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: Lejre/ Sjælland

Re: Clarkii klovnefiskeyngel

Indlæg af Flemming »

Hej Jones...
de sidste 3 døde så også igår! øv altså...lige ved 3 ugers mærket.
Helt ærligt Jones, så er jeg ikke den rette til en guide. Dette var mit første forsøg og det lykkes ikke!...men jeg vil da give opfordringen videre til de der har haft succes. For det er der mange der har efterhånden. :-)


Hilsen
Flemming
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Clarkii klovnefiskeyngel

Indlæg af MoG »

Det var da kedeligt Flemming, at det ikke gik! :( Men det lyder som om Du har mod på at prøve igen! :biggrin:

Synes da at have læst et par tråde herinde , om nogen der har haft en ganske stor succes med klovn-opdræt ...

Måske nogen af dem kunne byde ind med lidt råd? Dog er nogle af de tråde jeg har læst, lidt halv gamle, så det vides ikke om de er aktive på forum ... Ellers burde det jo være til at finde dem frem!:-)


Morten
Steen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 389
Tilmeldt: lør 19. okt 2013 17:05
10
Postnummer: 2670 Greve
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Clarkii klovnefiskeyngel

Indlæg af Steen »

Surt. Men når. Født de går igang med at lægge æg så klæger de ca hver 14 dag. Så bare rolig der kommer flere forsøg frem over.

Jeg brugte et 50l til mine med 3 mørke sider. Lampen over dem fik ND 9 filter så lyset var meget svagt.
Får de for meget lys svømmer de på hovedet og opføre sig som at de er på stoffer. Nok derfor de anbefaler en sort spand.
Det største problem er vandværdierne at holde dem nede med små vandskifte og uden at stresse de små fisk.


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Clarkii klovnefiskeyngel

Indlæg af Marco R »

Hej Flemming,

Det jeg ked af at høre :(

Super positivt at du ikke har givet op :GO

Glæder mig til at følge med i næste kuld, når du får dette :happy:


Brugeravatar
Flemming
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 610
Tilmeldt: fre 3. dec 2004 22:31
19
Postnummer: 4320 Lejre
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: Lejre/ Sjælland

Re: Clarkii klovnefiskeyngel

Indlæg af Flemming »

Nej da! har overhovedet ikke givet op. Jeg glæder mig til jeg får muligheden igen. Så hvis nogen har æg i nærheden er jeg den glade aftager :-)
Jeg er på igen når muligheden byder sig.


Hilsen
Flemming
saltvandsakvarie123
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 166
Tilmeldt: tirs 30. apr 2013 13:17
10
Postnummer: 5464 Brenderup Fyn
Saltvand siden?: 2013
Geografisk sted: Brenderup 5464

Re: Clarkii klovnefiskeyngel

Indlæg af saltvandsakvarie123 »

Ærgerligt at de døde :G
Men næste gang...


Brugeravatar
Flemming
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 610
Tilmeldt: fre 3. dec 2004 22:31
19
Postnummer: 4320 Lejre
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: Lejre/ Sjælland

Re: ocellaris klovnefiskeyngel

Indlæg af Flemming »

Jeg er oppe på hesten igen! :-)
Mine ocellaris klovne lagde æg idag. Det har jeg ventet på i 6 måneder.
Gad godt at vide om min tilførsel i går af vitaminer og et ordentlig skud næring triggede deres æglægnings lyst.


Hilsen
Flemming
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Clarkii klovnefiskeyngel

Indlæg af charlie saltvand »

Hejsa Flemming, super spændende, følger tæt med her, som du jo ved har jeg loge opdaget Clarki yngel i min balje :-) , for første gang. Hvis der er mere end 20 får du dem ud.

Held og lykke med de nye små!!!!


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: ocellaris klovnefiskeyngel

Indlæg af Marco R »

Flemming skrev:Jeg er oppe på hesten igen! :-)
Mine ocellaris klovne lagde æg idag. Det har jeg ventet på i 6 måneder.
Gad godt at vide om min tilførsel i går af vitaminer og et ordentlig skud næring triggede deres æglægnings lyst.
Tillykke med det og så krydser jeg alt, hvad der krydses kan for, at det går rigtig godt denne gang :happy:


niko9260
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 350
Tilmeldt: tirs 12. feb 2013 21:42
11
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

Re: Clarkii klovnefiskeyngel

Indlæg af niko9260 »

Bliver meget spændende og høre hvordan det kommer til og gå denne gang


mit shallow reef. 224 ltr +170 ltr sump LUKKET NED.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=60292" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvh Nikolaj
Besvar

Tilbage til "Opdræt (fisk)"