"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

luft bobler i mit fluval ?

Forum om saltvand i Fluval Edge, ombygninger og lys m..
Besvar
roneld1974
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 167
Tilmeldt: tors 13. jul 2017 15:26
6
Postnummer: 3050 Humlebæk
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: humlebæk

luft bobler i mit fluval ?

Indlæg af roneld1974 »

hej alle - jeg er i gang med en opstart af et 23.l. har aktiv kul - filter vat & keramiske rør i filteret - men bliver drillet af luft bobler. er der nogen cow boy trix for at undgå dem ?
hilsen jan.
Senest rettet af roneld1974 fre 22. sep 2017 04:04, rettet i alt 1 gang.


roneld1974
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 167
Tilmeldt: tors 13. jul 2017 15:26
6
Postnummer: 3050 Humlebæk
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: humlebæk

Re: luft bobler i mit fluval ?

Indlæg af roneld1974 »

har fået løst problemet
hilsen jan.


Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: luft bobler i mit fluval ?

Indlæg af MoG »

roneld1974 skrev:har fået løst problemet
hilsen jan.
Hvorfor ikke skrive løsningen, så andre evt kunne få glæde af det? I stedet for at bede om at få slettet tråden? :)


Morten
roneld1974
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 167
Tilmeldt: tors 13. jul 2017 15:26
6
Postnummer: 3050 Humlebæk
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: humlebæk

Re: må slettes

Indlæg af roneld1974 »

hej morten
jeg troede at jeg var den eneste som havde problemet da jeg ikke fik nogen tilbage meldinger
men jeg gjore det at jeg satte min cirkulations pumpe til at blæse op mod luft boblerne så de blev i overfladen.
hilsen jan.


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: må slettes

Indlæg af crazy seahorse »

roneld1974 skrev:hej morten
jeg troede at jeg var den eneste som havde problemet da jeg ikke fik nogen tilbage meldinger
men jeg gjore det at jeg satte min cirkulations pumpe til at blæse op mod luft boblerne så de blev i overfladen.
hilsen jan.
Tro mig Jan. Ingen, eller kun meget få, problemer i saltvand er man ene om. De fleste af de mærkelige ting vi oplever, har andre haft inde på livet.
Derfor er vidensdeling så vigtig, fordi vi derved hjælper hinanden.
At der ikke kommer tilbagemeldinger har sikkert ikke noget med dig at gøre, men er måske mere et udtryk for, at folk ikke har en umiddelbar løsning.
Problemer omkring setup, er meget individuelle. De afhænger af en lang række af faktorer der kan være svære at gennemskue, når man ikke står foran akvariet.

Et råd jeg plejer at give nye er, at prøve at komme ud og se nogle akvarier. Man får mange idéer og tips til praktiske løsninger ved at se, hvordan andre har sat deres op.
Nu ser det ud som om du har været med i hobbyen længe, men er forholdsvis ny på SF ud fra antallet af indlæg at dømme.
Men derfor kan der alligevel godt være hjælp at hente ad den vej.
Godt du fandt en løsning.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
roneld1974
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 167
Tilmeldt: tors 13. jul 2017 15:26
6
Postnummer: 3050 Humlebæk
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: humlebæk

Re: luft bobler i mit fluval ?

Indlæg af roneld1974 »

tak erik for info
har været meget på forumet tilbage da thomas startede klovn fisken - men det er vel tilbage i 2000. da havde jeg et 900 l. har ellers haft et 1500 l. & et 600 l.
men det er meget svære med mit 23 l. men dejligt med lidt udfordringer der er jo kommet så meget ny teknik siden jeg startede i 74.
hilsen jan.


Besvar

Tilbage til "Fluval Edge"