"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Fodre med levende Zooplankton projekt. Søger æg til opdræt:)

Forum til snak om foder til fisk og koraller
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: Fodre med levende Zooplankton, men hvor meget ?

Indlæg af S1m0n »

Fandt lige for sjov mine gamle lava lamper frem i kælderen da jeg kom i tanke om jeg havde en af de helt store som var tømt for indhold. For den er da yderst perfekt til at dyrke phytoplankton i, netop da der jo sidder lys lige nedenunder flasken. Pæren er skiftet ud med en 10w LED som lyser med 1055 lumen. Primært for at undgå varme da en alm pære varmer vandet ret kraftigt i flasken.
Og så pynter den jo gevaldigt i mit lille hygge sted i kælderen :)

Sku det forresten være nogle der har et æglæggende klovne par eller anden fisk for den sags skyld og det var muligt at modtage æggene derfra for at forsøge at opdrætte dem, vil jeg meget gerne dette. Som tak Ku du evt få nogle af ungerne hvis det lykkedes mig:) høre meget gerne fra dig hvis det ka lade sig gøre :)

[attachment=0]IMG_1250.JPG[/attachment]
Vedhæftede filer
IMG_1250.JPG


Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Fodre med levende Zooplankton, men hvor meget ?

Indlæg af Marco R »

S1m0n skrev:Fandt lige for sjov mine gamle lava lamper frem i kælderen da jeg kom i tanke om jeg havde en af de helt store som var tømt for indhold. For den er da yderst perfekt til at dyrke phytoplankton i, netop da der jo sidder lys lige nedenunder flasken. Pæren er skiftet ud med en 10w LED som lyser med 1055 lumen. Primært for at undgå varme da en alm pære varmer vandet ret kraftigt i flasken.
Og så pynter den jo gevaldigt i mit lille hygge sted i kælderen :)

Sku det forresten være nogle der har et æglæggende klovne par eller anden fisk for den sags skyld og det var muligt at modtage æggene derfra for at forsøge at opdrætte dem, vil jeg meget gerne dette. Som tak Ku du evt få nogle af ungerne hvis det lykkedes mig:) høre meget gerne fra dig hvis det ka lade sig gøre :)
IMG_1250.JPG
Hej Simon,

Det er da genialt :W

De er nu fede de lava lamper :happy:


Emils Far
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 236
Tilmeldt: tors 21. okt 2010 16:25
13
Postnummer: 9320 Hjallerup
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: NORDJYLLAND

Re: Fodre med levende Zooplankton projekt. Søger æg til opdr

Indlæg af Emils Far »

Hvad med anden søheste som tit laver unger, kunne det være noget?


Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Fodre med levende Zooplankton projekt. Søger æg til opdr

Indlæg af Anden »

Jeg må lige indskyde mine søheste laver små søheste og ik klovnfisk unger og der er lidt langt til Nordjylland.


Billede
Emils Far
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 236
Tilmeldt: tors 21. okt 2010 16:25
13
Postnummer: 9320 Hjallerup
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: NORDJYLLAND

Re: Fodre med levende Zooplankton projekt. Søger æg til opdr

Indlæg af Emils Far »

Haha anden du er sjov! Det med turen fra Sjælland til Nordjylland kan der nok findes en løsning på...


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Fodre med levende Zooplankton projekt. Søger æg til opdr

Indlæg af Carsten »

Men Anden har en pointe. De små heste er ret sarte og skal have foder med det samme for overleve


Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: Fodre med levende Zooplankton projekt. Søger æg til opdr

Indlæg af S1m0n »

Mange tak for tilbuddet ellers. Men jeg er nok mere interesseret i klovne :)


Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Fodre med levende Zooplankton projekt. Søger æg til opdr

Indlæg af Anden »

Men klovne er desvære samme problem der er for langt til Nordjylland og mine klovne ligge æg i akvariet og de ligger dem gerne på sten under koraller og jeg kan derfor ik "høste" og de æg ved jeg ik hvem der har lagt og jeg holde blandet ocelaris så der er en misbar og en extrem black misbar der kan være den ene forældre,


Billede
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Zooplankton projekt - Søger klovne æg til opdræt:)

Indlæg af S1m0n »

Lige en video af hvordan det går med mit zooplankton projekt.
Populationen er ret intens efterhånden :)

https://www.youtube.com/watch?v=mzx1Suu ... e=youtu.be
[video][/video]


Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Fodre med levende Zooplankton projekt. Søger æg til opdr

Indlæg af Jones »

Det der må jeg også have gang i om halvandet års tid. :D Så skal der laves lightning maroons. Det ser godt ud Simon !


o_O
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: Fodre med levende Zooplankton projekt. Søger æg til opdr

Indlæg af S1m0n »

Jones skrev:Det der må jeg også have gang i om halvandet års tid. :D Så skal der laves lightning maroons. Det ser godt ud Simon !
Takker. Og jeg ka kun anbefale at kaste sig ud i det hvis det har ens interesse. Det er utroligt spændene på mange områder jeg ikke selv havde forestillet mig. Og sætter man sig lige lidt ind i tingene omkring "forurening" af culturene osv, så er det os ret så simpelt:) jeg har intet crash eller noget haft overhovedet. Og nu er det alligevel noget kun tid siden det blev startet op:)
Dig dummede jeg mig i mandags da jeg ville tømme beholderen med phytoplankton for at rengøre tingene. Troede jeg havde lavet et par flasker klar til at starte det op igen. Men ups. Det glemte jeg. Så jeg hældte det hele ud uden at ha noget at starte det op med igen:) men ny starter cultur er bestilt :)


Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Fodre med levende Zooplankton projekt. Søger æg til opdr

Indlæg af ttkthomsen »

Hvor koldt kan man have sådanne kulturer skal det være stue temp eller kunne det være et garage projekt hvor det er væsentlig koldere ?


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Fodre med levende Zooplankton projekt. Søger æg til opdr

Indlæg af crazy seahorse »

S1m0n skrev:
Jones skrev:Det der må jeg også have gang i om halvandet års tid. :D Så skal der laves lightning maroons. Det ser godt ud Simon !
Takker. Og jeg ka kun anbefale at kaste sig ud i det hvis det har ens interesse. Det er utroligt spændene på mange områder jeg ikke selv havde forestillet mig. Og sætter man sig lige lidt ind i tingene omkring "forurening" af culturene osv, så er det os ret så simpelt:) jeg har intet crash eller noget haft overhovedet. Og nu er det alligevel noget kun tid siden det blev startet op:)
Dig dummede jeg mig i mandags da jeg ville tømme beholderen med phytoplankton for at rengøre tingene. Troede jeg havde lavet et par flasker klar til at starte det op igen. Men ups. Det glemte jeg. Så jeg hældte det hele ud uden at ha noget at starte det op med igen:) men ny starter cultur er bestilt :)
Jeg synes at det er rigtig spændende, at både du og Johan er kommet godt i gang med at holde disse kulturer i gang.
Det er rigtigt at det er et kæmpe arbejde med rengøring, fodring osv osv.
Kendte en der ville lave et større opdrætsprojekt med forskellige klovne og fridmannier. Han havde fået fingre i en del avlspar, også nogle der havde lagt æg flere gange.
Da han var klar, både rotifer- og plankton kulturerne kørte, så stoppede fiskene kollektivt med at lægge æg.
Han peb også over den tid der gik med kulturerne. "Jeg bruger lige så lang tid på det foder, som jeg bruger på mit rev og avlsdyrene".
Men det er et spændende projekt i begge har gang i.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Foder til fisk og koraller"