"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Nyt akvarie 115x115x70 (decocean)

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
bmh
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 362
Tilmeldt: man 31. mar 2014 11:15
10
Postnummer: 4270 Høng
Saltvand siden?: 2014

Nyt akvarie 115x115x70 (decocean)

Indlæg af bmh »

Hej
Går nu spændt som en lille dreng og venter på denne for mig pænt store balje som lige er bestilt host Carsten ( 3x opti glas og sort bag. M overfløb i midt. Og komplet m sump og bord) + Carsten’s berømte service.
Jeg har nu et 548 l m hvor man dog kan se at det ikke er nyt mere , har haft det i snart nogle år m bla. Fiskebestand og blødkoraller ( det eneste jeg har kunne holde liv i) . Men jeg har bestemt at jeg nu vil starte et helt nyt op i lidt større str op og gi mig god tid m inkørning ( regner m 1/2 år + )
Vil delvis bruge ls og enkelte koraller og fisk fra det gl som vil blive afviklet/ sat i baljen over tid først .
Der bliver fisk- blødkoraller- ls til salg når jeg begynder at tømme det lille i efteråret . Bl a mandarinfisk ( vil ikke sætte den i ny balje ) har haft den i flere år og dukker altid op Best som jeg tror den er væk .
Men vil senere lave en liste over hvad der skal ud ,
Jeg har udstyr hvor der også kommer lidt til salg bl a 2 årig hybrid lampe m 4 g rør 3 g led . Akvarie m alt osv
Skummeren stryger over til det nye
Har planer om 2 maxspect lamper over har en helt ny rd returpumpe og ligge også så det bliver godt udstyr .
Men er i tvivl om hvor meget sand jeg skal komme i -10 cm ? Der er jo højden til det (70)
Jeg har det gl akvarie i sumpen et af rummene fyldt m sand ca 15 cm og det har været i ca 1 1/2 år til at bruge ( masser af liv )
Men foreløbig vil jeg gå og glæde mig til den ankommer og nogle vil nok sige dumt m så stor balje til en lille bolig på 58 m2 ( 2 v) andelsbolig . Den vil dominere min lille stue og sikkert sluge min opmærksomhed fra tv hehe.
Og nej jeg har ingen fruentimmer , derfor kan jeg gå amok uden nogen indblanding .
Men vil nok gerne be om lidt flyttehjælp til d tit når det ankommer da både Carsten og jeg ikke har rygge spm i ungdommen mere . Der vil dog være koldt til ganen evt rabat på noget i det gl ved interesse.
Har desværre ikke så stor en omgangskreds.
Men nok om det nu og forøvrigt bordet til det nye bliver i sort.
Tar imod alle slags gode råd m.m
Vedhæftede filer
81CFEBA0-6B41-42D6-A7FB-8B7DC94A5D66.jpeg


dyr200
Reactions:

Re: Nyt akvarie 115x115x70 (decocean)

Indlæg af dyr200 »

Jeg tror jeg havde valgt det i hvidt nu lejligheden ikke er større så virker sort meget voldsomt


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Nyt akvarie 115x115x70 (decocean)

Indlæg af Tykki »

Totalt i orden der! Du kan evt flytte dit indhold over i den nye balje. Det er pænt sejlivet dyr du har. Spørg Carsten til råds . Han ved presis hvordan. Glæder mig til at følge dit nye kar. Hvor fanden ligger Høng? Vh Dan


bmh
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 362
Tilmeldt: man 31. mar 2014 11:15
10
Postnummer: 4270 Høng
Saltvand siden?: 2014

Re: Nyt akvarie 115x115x70 (decocean)

Indlæg af bmh »

Nede omkring Slagelse v tissø . Havde jeg en kone havde hun kommet inde v Carsten hver den 1 og taget resterne af lønnen. Har tænkt mig at bruge carstens viden så godt som jeg kan


bmh
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 362
Tilmeldt: man 31. mar 2014 11:15
10
Postnummer: 4270 Høng
Saltvand siden?: 2014

Re: Nyt akvarie 115x115x70 (decocean)

Indlæg af bmh »

De siger ellers sort slanker hehe


Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"