"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Søger råd: Underskab til sump - 57 cm

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 412
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Søger råd: Underskab til sump - 57 cm

Indlæg af tim_rn »

Hej

Jeg har haft All-In-One akvarie indtil nu, så hele sump-verdenen er en ny verden for mig.

I mit nye akvarie ender jeg med stor sandsynlighed med et underskab på 57 cm (gætter på nederste plade er lige under 2 cm, så reelt 55 cm op til bordpladen at gøre godt med til sump)

Er 55 cm i højde noget I tænker kommer til at fungere uden problemer eller vil der være nogle begrænsninger i forhold til sump?

Jeg kender virkelig ikke standarderne for sump og hvilke overvejelser man skal have. Men så vidt jeg kan forstå har de fleste skummere brug for en vandhøjde på en 20-25 cm. Vandet skal selvfølgelig ikke gå til kanten af glasset og der skal være plads til stop af returpumpe etc. Så vil jeg kunne vælge hvad der nu passer, hvad end det er 35 eller 30 cm i højde? Jeg tænker nemlig mit største problem vil være en skummer der kan komme ind og at der skal være plads til at rode i sumpen. Så 30 er at foretrække.

Systemet kommer til at køre med omkring 230-250 liter vand i display og sumpstørrelse er ikke afgjort, men jeg ville nok have en skab der er omtrent 75 cm langt, 45 dybt og altså 55 højt. Jeg vil egentlig bare have en sump i første omgang, hvor jeg ikke dummer mig alt for meget fordi der var noget virkelig basic som jeg ikke havde gennemtænkt. (eks. plads til at fjerne skummerkop..)
Brugeravatar
PeterSo
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 434
Tilmeldt: tors 5. jun 2014 20:21
9
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Allerød

Re: Søger råd: Underskab til sump - 57 cm

Indlæg af PeterSo »

Jeg har dette solide og flotte skab som du måske kan bruge

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=115&t=87064" onclick="window.open(this.href);return false;
Peter Søgaard, Allerød
Opstart maj 2014 - Pause fra 04.2021
tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 412
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: Søger råd: Underskab til sump - 57 cm

Indlæg af tim_rn »

Selvom de sidste cm ville hjælpe på mange af mine problemer, inkl. mit akvariespørgsmål, så har jeg stort set allerede de to skabe det skal stå på.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"