"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Så skete det for mig - anemone blændet

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Claus Jørgensen
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 106
Tilmeldt: tirs 21. nov 2017 19:40
6
Postnummer: 5591 Gelsted
Saltvand siden?: 2017
Geografisk sted: 5591 Gelsted

Så skete det for mig - anemone blændet

Indlæg af Claus Jørgensen »

Vågnede op idag til et rigtig trist syn,95% af mine fisk lå døde på bunden takket være en af mine anemoner valgte at begå selvmord i den ene pumpe hvilket har udslettet min besætning næsten fuldstændig..mine to klovne og nogle rejer har dog overlevet..

Der er lavet et større vandskift,pumpen er renset og anemonen er væk..det resterende liv ser ud til at ha det fint:-)

Men mit egentlige spørgsmål er nu med alt det her om min pods har overlevet,kan ikke se noget liv længere på sten hverken i akvarie eller sump..
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Så skete det for mig - anemone blændet

Indlæg af Jones »

Hej Claus. Jeg prøvede engang det samme. Det var som om alt liv var udslettet bagefter. Men andre har oplevet, at vandskift og aktivt kul har været nok til, at det meste overlevede. Jeg tror at du må se tiden an.
o_O
Claus Jørgensen
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 106
Tilmeldt: tirs 21. nov 2017 19:40
6
Postnummer: 5591 Gelsted
Saltvand siden?: 2017
Geografisk sted: 5591 Gelsted

Re: Så skete det for mig - anemone blændet

Indlæg af Claus Jørgensen »

Det er bare brænd ærgerligt når det sker,kendte risikoen ved anemoner men man håber jo altid man er en af dem der aldrig skal skille en
pumpe fuldstændig ad for at få det sidste snask ud..men sørme jo


Aktiv kul ved overløb er der også blevet sat i håb om det kan fange noget også..

Ville nogle bakteriekulture kunne hjælpe mit haltende system lidt på vej tilbage på rette spor,kom gerne med en god anbefaling til hvilken
Palaarsuaq
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 28. okt 2017 11:29
6
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2018

Re: Så skete det for mig - anemone blændet

Indlæg af Palaarsuaq »

Er der ikke noget med at man kan pakke sine cirkulationspumper ind i noget net så det ikke skulle ske. Bare til fremover, anemoner er jo flotte og sjove så det ville være ærgerligt at skulle undvære.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"