"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

En stille bøn og et lille slag for De danske forhandler.

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar

hvor fortrækker jeg at handle

Afstemning sluttede lør 7. apr 2018 13:07

Udlandet
4
9%
Danske forhandler
43
91%
 
Afgivne stemmer: 47

Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1796
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 14:56
13
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

En stille bøn og et lille slag for De danske forhandler.

Indlæg af minedykker »

hejsa gutter, nu er det ikke fordi jeg vil starte en krig, dem har der været nok af her på forumet gennem tiden.

men nu sider jeg fordi jeg keder mig og kigger priser på dsr NO3+ X2 500ML fra DSR. hvad det koster her hjemme og hvad det koster i udlandet, på den side der henvises til i en tråd. der er prisen €12.95=96.50kr + forsendelse, og ved horsens der koster den 95kr og grave der koster den 110kr.

hvor vil jeg hen med det her, jo vil slå et lille slag for vi begynder at støtte vores danske forhandler, de lider under nethandlen, men når prise forskellen er så lille som den er på udlands sider og danske sider så forstår jeg det personligt ikke helt vi vil gerne have et sted at købe fisk men de forsvinder stille og roligt på den her måde når vi henviser til udlandet for at spare 1 kr på 500ml tilsætning. som tidliger jyde ved jeg godt 1 kr sparet er også 1 kr tjent. men er det besværet være ??
Steen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 389
Tilmeldt: lør 19. okt 2013 17:05
10
Postnummer: 2670 Greve
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: En stille bøn og et lille slag for De danske forhandler.

Indlæg af Steen »

Jeg fortrækker nethandel. Så slipper man for impulskøb og varerne bliver leveret til døren :beer:
Handler jeg alligevel på nettet så bliver det billigste forhandler der får ordren om det er her i landet eller udlands er lige meget for mig.
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1796
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 14:56
13
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Re: En stille bøn og et lille slag for De danske forhandler.

Indlæg af minedykker »

kender jeg skam godt halder selv ved nemlig med mad af samme årsag med indpulskøb
Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1142
Tilmeldt: tirs 5. jan 2010 18:41
14
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: En stille bøn og et lille slag for De danske forhandler.

Indlæg af trine... »

Hvad så med den frie konkurrence? Så vidt jeg ved er nethandelen den eneste sunde form konkurrence som er med til at holde priserne nede ved de fysiske forhandlere som ellers har lidt for frie hænder til at prissætte deres varer efter for godt befindende. Så at de får lidt konkurrence på nettet på et marked de ellers selv sætter baren på, kan umuligt være usundt. At folk har flere muligheder hvad angår steder at handle bredner jo både mulighederne og udvalget. Så et er at man måske selv har gode erfaringer med at handle et sted, men når man prøver at trække sin gospel hen over hovedet på andre så lugter det for mig af personlige interesser. Syns mærkelig nok aldrig man hører at Plantorama bliver candy coated på samme måde, til trods for at de da er mindst ligeså lokale.
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1796
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 14:56
13
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Re: En stille bøn og et lille slag for De danske forhandler.

Indlæg af minedykker »

Davs Trine.
som jeg starter med at skriv er det ikke en krig jeg vil start,og det kommer den her tråd slet ikke til at ende med. Er faktisk eni med dig i at folk må handle lige nøjagtig hvor de har lyst, jeg bliver personligt ikke hverken ked af eller mere glad eller har nogen personlig interesser i hvor folk handler, det er slet ikke det mit spørgsmål går på.
undre mig bare lidt hvorfor vi handler i udlandet, virker ofte til at folk tror det hele er så meget billiger og beder i udlandet, og nu faldt jeg bare over en snak og kikket priser for at se hvor meget spar man på dette produkt, og jeg kan da heller ikke li at betale for meget men i dette tilfælde er det lige under 1kr. ved skam godt man kan spare mange penge på nogen produkter og nogen ting kan man ikke få her hjemme og sådan er det.

tænker bare at vi har ikke så mange forhandler her hjemme og ved der er folk i det jyske der oplever i nord og syd at de mangler en forhandler tæt på men hvis de skal komme må vi også støtte dem der.

du ved selv at denne hobby ikke har så mange medlemmer og at folk lukker deres systemer af den en eller anden grund og for at forhandlerne kan leve og vi kan købe fisk og se dem inde vi køber dem, ja så kræver det at der er forhandler og ikke kun net butikker, lige som koraller og alt muligt andet.

men lad være med at køre det her over på at jeg vil tække noget ned over hovedet på folk og har en personlig interesse i det. ;O)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: En stille bøn og et lille slag for De danske forhandler.

Indlæg af Carsten »

Jeg har tidligere købt en del i Tyskland, men efter at vores lokale forhandlere har fået markant større sortiment af varer på hylderne. Køber jeg hvis det er muligt lokalt. Og især elektronik, der bedre reklamations regler i DK end DE. Jeg forstår så ment godt at folk vælger at købe på nettet. Der er ikke mange butikker der har lige det som vi bruger. Og skal man køre hele vejen fra f.eks Ålborg til Horsens for at hente en ting, så er det jo meget lettere at få det hjem ved 4-5 klik med musen på en computerskærm. Ligeledes er fragten ofte billigere fra udlandet en lokalt i landet, selvom det er de samme mennesker der slæber af sted med pakken.
Plantorama, er efter min opfattelse ikke en dyrehandel/akvariebutik, men et havecenter med en dyreafdeling. Ligesom en tankstation aldrig bliver en resturant, uanset hvor mange pølser og burgere de hælder over disken
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1796
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 14:56
13
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Re: En stille bøn og et lille slag for De danske forhandler.

Indlæg af minedykker »

Carsten skrev:Jeg har tidligere købt en del i Tyskland, men efter at vores lokale forhandlere har fået markant større sortiment af varer på hylderne. Køber jeg hvis det er muligt lokalt. Og især elektronik, der bedre reklamations regler i DK end DE. Jeg forstår så ment godt at folk vælger at købe på nettet. Der er ikke mange butikker der har lige det som vi bruger. Og skal man køre hele vejen fra f.eks Ålborg til Horsens for at hente en ting, så er det jo meget lettere at få det hjem ved 4-5 klik med musen på en computerskærm. Ligeledes er fragten ofte billigere fra udlandet en lokalt i landet, selvom det er de samme mennesker der slæber af sted med pakken.
Plantorama, er efter min opfattelse ikke en dyrehandel/akvariebutik, men et havecenter med en dyreafdeling. Ligesom en tankstation aldrig bliver en resturant, uanset hvor mange pølser og burgere de hælder over disken
100% eni
mchr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 519
Tilmeldt: tirs 13. dec 2011 11:54
12
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

Re: En stille bøn og et lille slag for De danske forhandler.

Indlæg af mchr »

for et par år siden var det meste nethandel i udlandet for mig, men efter det faktisk er muligt at få præcis den model af præcis den ting jeg har brug for så handler jeg i danmark.
Det der engang i mellem får mig til at handle i udlandet er dog at man tit venter forgæves på ting som står til at være på lager, men i virkeligheden er skaffevarer - oftest er de stumper jeg mangler, noget jeg mangler nu, og ikke om 3 uger.
på det punkt er der stor forskel på de danske og f.eks tyske/engelske webshops.

men som sagt, jeg tøffer for det meste til horsens, eller bestiller tingene ved danske webshops over nettet.
Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1142
Tilmeldt: tirs 5. jan 2010 18:41
14
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: En stille bøn og et lille slag for De danske forhandler.

Indlæg af trine... »

Jeg forstår slet ikke hvor du så vil hen med den her debat Søren.. Først og fremmest er alle de danske forhandlere jo ligeledes repræsenteret under fanen nethandel, så deres udbud kommer vel lige så meget i betragtning hos det givne kundesegment hvis ellers deres priser er konkurrencedygtige. Det hele handler om tilpasning til nye konkurrencevilkår, men dette er jo samme vilkår for alle da nethandel efterhånden er et gammelt fænomen.
Så selvom man er en fysisk butik og måske konkurrerer på nogle lidt andre vilkår, så har man jo stadig kunder på nettet og er dermed med til at høste fordelene af selvsamme.
Der er jo adskillige andre og bedre muligheder for at profilere sig selv som fysisk butik ift ren webshop. Så at forhandlerne piver, som de iøvrigt plejer, er en tand for hyklerisk til min smag når de netop selv bestemmer hvordan de ønsker at køre lige præcis deres forretning, og stadig godt kan bruge termen nethandel positivt når det gavner dem selv.
Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1142
Tilmeldt: tirs 5. jan 2010 18:41
14
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: En stille bøn og et lille slag for De danske forhandler.

Indlæg af trine... »

Desuden burde det i en så udpræget niche med så lidt konkurrence og et så lille udbud rent fysisk, være muligt at drive en profitabel forretning, nethandel til trods!
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: En stille bøn og et lille slag for De danske forhandler.

Indlæg af PoulD »

trine... skrev:Desuden burde det i en så udpræget niche med så lidt konkurrence og et så lille udbud rent fysisk, være muligt at drive en profitabel forretning, nethandel til trods!
Det kan da vel nok være en udfordring, at drive en profitabel fysisk butik, hvis alle køber hos netbutikker i stedet, fordi netbutikkerne kan sælge lidt billigere.

Jeg tror jeg forstår hvad Søren mener og er i så fald meget enig. Folk må selvfølgelig fuldstændig om hvor de handler, men det er hykleri, eller mangel på kognitiv formåen, hvis man køber sine varer via internettet hos en gigantisk internetbutik i Hamborg , og så bagefter er ked af, at legetøjsbutikken, boghandleren, lampeforretningen, radioforhandleren, tøjbutikkerne, dykkerbutikken og samtlige andre specialbutikker i hele ens lokalområde er lukket og slukket og erstattet af 16 pizzeriaer og 2 shawarmabarer.

Når man går ned i en dansk fotoforretning og får en times gratis rådgivning fra en dygtig fagmand om forskellige ekstremt kostbare linser til sit kamera og derefter går hjem og køber det hele i en tysk netbutik, som ikke giver rådgivning men til gengæld har en anelse lavere priser, så er det da indlysende, at den danske butik ikke kan overleve på sigt.

Naturligvis skal man da ikke købe en vare et sted hvor den er væsentligt dyrere, men hvis varen kun er nogle få kr dyrere, er det da værd at reflektere bare et par sekunder over, at et køb i en lokal butik som holder en eller flere danskere i arbejde og som betaler moms til den danske stat og skat både til ens egen kommune og den danske stat, samt husleje, strøm, varme og vand til andre i Danmark, måske på den lange bane bedre kan svare sig, end at støtte Tyskland og man så nogle år senere må ærgre sig grøn over, at det ikke længere er muligt at se eller røre en vare fysisk inden køb, eller få råd og vejledning, og at man skal betale mere i skat fordi den danske butiksejer og hans ansatte røg på offentlig forsørgelse, da butikken måtte dreje nøglen.

Personlig handler jeg helst så lokalt som overhovedet muligt og jeg får ligefrem stærke smerter i ringmusklen hvis jeg skal betale bare 20 kr. i moms til den tyske stat.

Edit: der var et 'ikke' for meget
Senest rettet af PoulD tors 8. mar 2018 20:15, rettet i alt 1 gang.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: En stille bøn og et lille slag for De danske forhandler.

Indlæg af PederP »

Er også mest til de danske forhandlere. Eneste ting der af og til får mig til at vælge tysk, er hvis man kun kan få sendt til pakkeshop hos det danske alternativ.
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1796
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 14:56
13
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Re: En stille bøn og et lille slag for De danske forhandler.

Indlæg af minedykker »

PoulD skrev:
trine... skrev:Desuden burde det i en så udpræget niche med så lidt konkurrence og et så lille udbud rent fysisk, være muligt at drive en profitabel forretning, nethandel til trods!
Det kan da vel nok være en udfordring, at drive en profitabel fysisk butik, hvis alle køber hos netbutikker i stedet, fordi netbutikkerne kan sælge lidt billigere.

Jeg tror jeg forstår hvad Søren mener og er i så fald meget enig. Folk må selvfølgelig fuldstændig om hvor de handler, men det er hykleri, eller mangel på kognitiv formåen, hvis man køber sine varer via internettet hos en gigantisk internetbutik i Hamborg , og så bagefter er ked af, at legetøjsbutikken, boghandleren, lampeforretningen, radioforhandleren, tøjbutikkerne, dykkerbutikken og samtlige andre specialbutikker i hele ens lokalområde er lukket og slukket og erstattet af 16 pizzeriaer og 2 shawarmabarer.

Når man går ned i en dansk fotoforretning og får en times gratis rådgivning fra en dygtig fagmand om forskellige ekstremt kostbare linser til sit kamera og derefter går hjem og køber det hele i en tysk netbutik, som ikke giver rådgivning men til gengæld har en anelse lavere priser, så er det da indlysende, at den danske butik ikke kan overleve på sigt.

Naturligvis skal man da ikke købe en vare et sted hvor den er væsentligt dyrere, men hvis varen kun er nogle få kr dyrere, er det da værd at reflektere bare et par sekunder over, at et køb i en lokal butik som holder en eller flere danskere i arbejde og som betaler moms til den danske stat og skat både til ens egen kommune og den danske stat, samt husleje, strøm, varme og vand til andre i Danmark, måske på den lange bane bedre kan svare sig, end at støtte Tyskland og man så nogle år senere må ærgre sig grøn over, at det ikke længere er muligt at se eller røre en vare fysisk inden køb, eller få råd og vejledning, og at man skal betale mere i skat fordi den danske butiksejer og hans ansatte røg på offentlig forsørgelse, da butikken måtte dreje nøglen.

Personlig handler jeg helst så lokalt som overhovedet muligt og jeg får ligefrem stærke smerter i ringmusklen hvis jeg skal betale bare 20 kr. i moms til den tyske stat.

Edit: der var et 'ikke' for meget
Tak for hjælpen det er lige nøjagtig det jeg mener med mit spørgsmål.
Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1142
Tilmeldt: tirs 5. jan 2010 18:41
14
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: En stille bøn og et lille slag for De danske forhandler.

Indlæg af trine... »

Er sådan set enig i din betragtning hvis man taler erhverv generelt set Poul, dog er her tale om et marked, ihvert fald på Sjælland,hvor der praktisk talt kun er tre fysiske butikker, så her bør disse jo helt klart have en fordel ift bla reklamationer,samt ift de kunder som hellere vil se hvad de køber i levende live så at sige. Sidstnævnte bør jo være grund nok i sig selv til at sidde på størstedelen af koralsalget, hvis man ellers formår at tage nogle interessante nok specimenter hjem samt at prissætte dem fornuftigt nok. Det vil der efter min bedste overbevisning altid være kunder til selvom indkøbstrenden skifter, og nogle folk hellere vil sværge til at handle i blinde eller WYSIWYG over nettet.
Så det handler måske lidt mere om at se sine fortrin som fysisk butik og spille nuanceret på dem istedet for primært at satse på et marked hvor konkurrencen er alt for stram og avancen derved er det samme.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: En stille bøn og et lille slag for De danske forhandler.

Indlæg af Lord Mike »

Vil da gerne vide hvilke butikker der de sidste 10-15 år på Sjælland er lukket pga Nethandel? Set herfra er der flere butikker end da jeg startede med saltvand.

Ved ikke hvad der er sket med forhandlere vest for Storebælt .
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: En stille bøn og et lille slag for De danske forhandler.

Indlæg af Han$en »

Umiddelbart køber jeg som oftest alle tørvarer på nettet - Enten inden- eller udenrigs. Laveste pris vinder salget.

Men levende samt foder køber jeg i de lokale fysiske butikker. Jeg vil gerne se hvad jeg køber med egne øjne, og gerne observere at specielt fisk virker sunde og raske.

En sjælden gang mænger jeg mig lige med en koral eller to i en andens kasse fra Tyskland.
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: En stille bøn og et lille slag for De danske forhandler.

Indlæg af PoulD »

Problematikken er den samme for alle typer af specialforretninger og mine betragtninger var helt generelle. Men hvad enten vi taler RC-hobby butikker eller saltvandsbutikker, så tror jeg da også du har ret i, Trine, at der godt kan overleve nogle ganske få butikker koncentreret omkring storbyerne. Jeg tror dog ikke det er noget der er ret mange penge i.

Det er kun få måneder siden ReefStore i Næstved gik konkurs (de hed måske kun ReefStore i nogle få måneder, men de havde da en saltvands butik inden de købte resterne af Ole) For nogle år siden var der vist også en saltvandsbutik i Helsingør. Det er da heller ikke så mange år siden Planteimporten havde en hel del i saltvand. De er ganske vist ikke lukket, men det de ikke længere sælger til saltvand er sikkert medvirkende til at andre kan overleve længere. Søren skriver jo heller ikke noget om kun Sjælland, og flere saltvandsbutikker i Jylland har da vist også været i ganske seriøse økonomiske vanskeligheder.

Jeg opfattede budskabet som en opfordring til at handle i de danske butikker, i fald der kun er ubetydelig forskel på prisen. En opfordring jeg kun og fuldt kan støtte, uanset om vi taler saltvand eller hvad som helst andet (uden det dog skal opfattes som en ubetinget støtte til den gale amerikaners import told på stål :D)
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1796
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 14:56
13
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Re: En stille bøn og et lille slag for De danske forhandler.

Indlæg af minedykker »

PoulD skrev:Problematikken er den samme for alle typer af specialforretninger og mine betragtninger var helt generelle. Men hvad enten vi taler RC-hobby butikker eller saltvandsbutikker, så tror jeg da også du har ret i, Trine, at der godt kan overleve nogle ganske få butikker koncentreret omkring storbyerne. Jeg tror dog ikke det er noget der er ret mange penge i.

Det er kun få måneder siden ReefStore i Næstved gik konkurs (de hed måske kun ReefStore i nogle få måneder, men de havde da en saltvands butik inden de købte resterne af Ole) For nogle år siden var der vist også en saltvandsbutik i Helsingør. Det er da heller ikke så mange år siden Planteimporten havde en hel del i saltvand. De er ganske vist ikke lukket, men det de ikke længere sælger til saltvand er sikkert medvirkende til at andre kan overleve længere. Søren skriver jo heller ikke noget om kun Sjælland, og flere saltvandsbutikker i Jylland har da vist også været i ganske seriøse økonomiske vanskeligheder.

Jeg opfattede budskabet som en opfordring til at handle i de danske butikker, i fald der kun er ubetydelig forskel på prisen. En opfordring jeg kun og fuldt kan støtte, uanset om vi taler saltvand eller hvad som helst andet (uden det dog skal opfattes som en ubetinget støtte til den gale amerikaners import told på stål :D)
Kan kun give dig ret snakker ikke om Sjælland kun syens jeg skrev det tydeligt at det var daske butikker hehe men ved godt der er folk på Sjælland der tror at Jylland og Fyn er udlandet fordi de skal betale for at komme der over. :T men de høre til Danmark endnu.
Og som sagt har ikke noget lidt nethandel og de danske butikker har jo den type også for at den der bor hvor der ikke er en fysisk butik også kan handle ved den.
Men oplever ind imellem at folk søger råd og vejledning i de danske butikker køber i udlandet og forventer de danske butikker skal hjælpe dem når det ikke virker. Og det synes jeg ikke er OK for at spare. Men når det er sagt må folk jo gøre som de vil men personligt ville jeg ønske at den på Fyn og Jylland fik nogen flere muligheder i form af fysisk butiker
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: En stille bøn og et lille slag for De danske forhandler.

Indlæg af peder »

Handler helt klart hos de danske forhandlere, det er altså noget nemmere hvis man skal bruge reklamations retten at kontakte sin danske forhandler end at sende en pakke retur til Kina eller Tyskland.
Syntes efterhånden at de danske forhandlere kan skaffe det meste “gøjl” man har set på udenlandske netbutikker og ikke kan leve foruden;-) syntes ikke der er noget særlig forskel på priserne hos de danske og udenlandske butikker + at komme i en fysisk butik og se og røre og glo er da’ en stor fornøjelse.
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: En stille bøn og et lille slag for De danske forhandler.

Indlæg af Anden »

Næste afstemning må være "hvor handler du henne?" For vi alle foretrækker vel danske butikker men om vi bruger dem er en helt anden sag.

Jeg ser det lidt som om folk vil have det store udvalg i butikker så de kan tage ud i butik for at finde ud af hvilken model de skal bestille over nettet.
Billede
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: En stille bøn og et lille slag for De danske forhandler.

Indlæg af Carsten »

PoulD skrev:Problematikken er den samme for alle typer af specialforretninger og mine betragtninger var helt generelle. Men hvad enten vi taler RC-hobby butikker eller saltvandsbutikker, så tror jeg da også du har ret i, Trine, at der godt kan overleve nogle ganske få butikker koncentreret omkring storbyerne. Jeg tror dog ikke det er noget der er ret mange penge i.

Det er kun få måneder siden ReefStore i Næstved gik konkurs (de hed måske kun ReefStore i nogle få måneder, men de havde da en saltvands butik inden de købte resterne af Ole) For nogle år siden var der vist også en saltvandsbutik i Helsingør. Det er da heller ikke så mange år siden Planteimporten havde en hel del i saltvand. De er ganske vist ikke lukket, men det de ikke længere sælger til saltvand er sikkert medvirkende til at andre kan overleve længere. Søren skriver jo heller ikke noget om kun Sjælland, og flere saltvandsbutikker i Jylland har da vist også været i ganske seriøse økonomiske vanskeligheder.

Jeg opfattede budskabet som en opfordring til at handle i de danske butikker, i fald der kun er ubetydelig forskel på prisen. En opfordring jeg kun og fuldt kan støtte, uanset om vi taler saltvand eller hvad som helst andet (uden det dog skal opfattes som en ubetinget støtte til den gale amerikaners import told på stål :D)
Nu nævner du specifikt 3 butikker. Reefstore, den troede alle vist nok var foranket i det nordjyske. Den blev solgt, og flyttede "i natten mulm og mørke" til Næstved, men kom da aldrig ud afstarthullerne. Var der ikke også noget med at de ikke lukkede hjemmesiden efter konkursen?
Planteimporten, stoppede med saltvand, men da kun fordi Jens ikke arbejdede der mere, og det eneste som de kunne koncurrere på var fisk og bløddyr. De få gange de fik koraller hjem, var priserne extreme og kvaliteten tilsvarende lav. Udstyr havde de ikke meget af og igen til nogle priser hvor de udkoncurrerede sig selv.
Den butik i Helsingør, varder ikke mange der kendte, men han brugte nu heller ikke ret mange, om overhovedet nogle på at fortælle at han lå der og havde saltvand.
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1796
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 14:56
13
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Re: En stille bøn og et lille slag for De danske forhandler.

Indlæg af minedykker »

om det er selvforskyldt de lukker og slukker er jo lige gyldigt, faktum er de ikke er her, og hade kun et lille udvalg, da der ikke var kunder til dem, måske fordi det til tider er mere attraktivt at handle på udlandske sider. ? uden at vide det, siger bare at når ny kommer til denne hobby og 80% dem der bruger forumet eller facebook siderne henviser til udlandet så er der bare ikke nogen fysisk butik der kan være med.
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: En stille bøn og et lille slag for De danske forhandler.

Indlæg af ole kekkonen »

Så gør folk opmærksomme på konsekvenserne,hvad andet kan man gøre?lave kampagner?belønne folk med en tshirt hvor der står support locals?det begynder At lugte af "make america great Again" toget har forlængst kørt og det er globaliseringen.
Forhandlerne køber tingen også fra tyskland nu gør man så bare selv.det er vel politikerne der må gøre noget.mindre beskatning så det bliver gunstiger At handle.fler tyskere køber bil i danmark de er billige med den sindsyge skat de ikke betaler her,de betaler jo tysk skat.
Storcenteret her har smadret de lokale det ser enda jeg i de tyske små provinser hvor jeg bor nu.en lille special butik kan udstille en prøve vare også henter de på lageret ude på nettet det vel sagens kerne
Politikerne kan vel forbyde At handle i udlandet men det er jo i ekstremerne.
Danskerne må bare finde på noget smartere og blive ved med det de er gode til bl.a. design og lave TV
Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1142
Tilmeldt: tirs 5. jan 2010 18:41
14
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: En stille bøn og et lille slag for De danske forhandler.

Indlæg af trine... »

Hvad angår at få gratis rådgivning, for så at handle et andet sted, så er det da bare alle sælgeres lod i livet. Eller sagt med andre ord en ting man oplever i stigende grad i næsten alle salgsrelaterede brancher efterhånden. Så det er bare endnu en ny trend som er med til at sætte markedet, og endnu en ting man må prøve at navigere udenom som sælger, igen et eksempel på at man er nødt til at tilpasse sig for at følge med strømmen eller blive hægtet af. Det er jo, eller burde ihvert fald være et konkurrence præget miljø som er bestemt af tidens trends og efterspørgsel samt selvfølgelig udbuddet. Iøvrigt gælder det jo generelt for al handel, og ift handel med metervarer er man her nok lidt mindre presset på konkurrence fronten alt andet lige, ihvert fald hvis vi taler levende.
Desuden er indtjening jo en relativ størrelse ift folks egen smag, så hvornår folk har det hårdt er vel en subjektiv vurdering. Men hvis Søren kender til forhandlernes privatøkonomi så skal jeg da ikke stå imellem :-)
Politikerne burde stryge momsen og finansiere det med penge fra bla deres egen fryns, dvs fratrædelsesordninger og (førtids) pensionspuljer, samt den massive overflod af penge statskassen nu uden tvivl må indeholde efter gentagne salgssucceser som bla Dong og vores allesammens børnevaccinationsprogram for blot at nævne få.. Det må sgu da have trukket et par euro i kassen for faen!
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1796
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 14:56
13
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Re: En stille bøn og et lille slag for De danske forhandler.

Indlæg af minedykker »

Trine ved godt at man ikke kan give dig even til at forstå. men det har jeg lært at leve med ;O) som sagt så er det retning du tager denne tråd slet ikke det der er lagt op til. det er også skåret ud i vådt bølgepap.
og nej kender ikke forhandlernes økonomi hvor pokke skulle jeg vide det fra???
Runjum88
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
Indlæg: 36
Tilmeldt: tirs 23. maj 2017 14:01
6
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: En stille bøn og et lille slag for De danske forhandler.

Indlæg af Runjum88 »

Syns da også man skal støtte butikkerne, det rart at have et sted at kunne komme hvis man akut har brug for noget,
Erhverv, de forhandler priser folk alligevel sælger deres koraller på forum, må da være stærk konkurrence i forhold til nethandel (har intet problem med det) men en mand der skal have sin løn. Betale for strøm forbrug, leje af sted. Have store udgifter på importe af være før de blir solgt. For så at gætte der nok ikk er mange på forum der betaler skat og moms af deres frag salg.
Så syntes jeg da bestemt lidt profit er fortjent når deres priser næsten er ens med fritids sælgerens.

Bar en tanke........ :)
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: En stille bøn og et lille slag for De danske forhandler.

Indlæg af PederP »

Alt efter hvor man bor i landet, så er det svært at nå at bruge de fysiske butikker så meget..
Og hvis man kigger på deres webshop, jamen så kan man kun vælge at få sendt til "pakkeshop", hvilket for en der bor langt ude på landet, med lange arbejdstider, gør at det ikke hænger sammen. (har prøvet med opfordringer til at ændre det..)

Der sender aquafair lige til døren, og mindst lige så hurtigt.
Såååå. Så interesserede virker de forhandlere nu ikke i at ville have mersalg. Har i hverfald ikke dårlig samvittighed ;)
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: En stille bøn og et lille slag for De danske forhandler.

Indlæg af Lord Mike »

Har selv stemt danske forhandlere, men syntes der mangler en anden valgmulighed nemlig begge, da det rent faktisk er det jeg gør.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: En stille bøn og et lille slag for De danske forhandler.

Indlæg af Carsten »

Enig med Lorden, sjældent at noget er enten hvidt eller sort
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1796
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 14:56
13
Postnummer: 2980 Kokkedal
Saltvand siden?: 2010

Re: En stille bøn og et lille slag for De danske forhandler.

Indlæg af minedykker »

det kan i have ret i hade jeg ikke tænkt over da jeg lavet afstemningen.
syens det er fedt folk sælger til hinanden men typisk er udbudet det samme, derfor er det godt med forhandler der kan få nyt hjem. og de har en masse udgifter og løn de skal holde hjemme.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"