Tunze LARM nu med custom silences side 3
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
Re: Tunze LARM.
Jeg tror nu ikke det er et generelt problem for hverken Vortech eller Tunze, for jeg har lige anskaffet mig to stk. vortech og de siger ikke meget, heller ikke ved fuldt skrald
mine 6105'ere er der godt nok heller ikke meget larm i, så at de to produkter skulle være noget L*** den kan jeg ikke erklærer mig enig i
at de heller ikke er driftsikre, den kan jeg heller ikke erklære mig enig i, alle de Tunze jeg har haft indtil nu har kørt upåklageligt
eneste grundt til at jeg skifter over til vortech er for at prøve noget nyt, og så kan jeg spare en smule strøm ved at gøre det, da jeg kan reducere antallet af pumper
Ja, jeg ved godt at vi forhandler dem der hvor jeg arbejder, men nu har jeg brugt Tunze længe før det blev aktuelt, og jeg ved osse at ikke er mange reklamationer vi får i forhold til antal solgte pumper
mine 6105'ere er der godt nok heller ikke meget larm i, så at de to produkter skulle være noget L*** den kan jeg ikke erklærer mig enig i
at de heller ikke er driftsikre, den kan jeg heller ikke erklære mig enig i, alle de Tunze jeg har haft indtil nu har kørt upåklageligt
eneste grundt til at jeg skifter over til vortech er for at prøve noget nyt, og så kan jeg spare en smule strøm ved at gøre det, da jeg kan reducere antallet af pumper
Ja, jeg ved godt at vi forhandler dem der hvor jeg arbejder, men nu har jeg brugt Tunze længe før det blev aktuelt, og jeg ved osse at ikke er mange reklamationer vi får i forhold til antal solgte pumper
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Alle de gamle Tunzer jeg har haft har heller ikke været et problem. Kun de nye 6105 og 6205 jeg har nu.
Steen
Steen
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
- Det er nødt til at være forbundet til et generelt problem siden at der af Tunzes hånd, efterfølgende udvikles en resonans dæmpende magnetholder til de her anførte typer!!
Jeg ser det forbundet til 1-10 Volt versionerne, da eks. 6125 som er pendant til 6105 er ikke hørbar!
- Desuden er det af Tunze forsøgt med en anden "lus" til 6105, dette sammen med ændring af str. på propels diam.
Tankevækkende er det at GHL kan mindske denne HMMM hmmm HMMM hmmm lyd som frembringes ved brug sammen Tunzes Controller. Et problem GHL løste før Tunze kom med deres nye controller.
- Det havde været rigtig fikst af Tunze at forbedre deres nye controller på dette felt, før erstatningen af den gamle. Enkelt ved at kigge GHL over skulderen...
- Så med den energi der bruges på at nedbringe deres støj, så jo. Så er der et generelt problem!!
Jeg ser det forbundet til 1-10 Volt versionerne, da eks. 6125 som er pendant til 6105 er ikke hørbar!
- Desuden er det af Tunze forsøgt med en anden "lus" til 6105, dette sammen med ændring af str. på propels diam.
Tankevækkende er det at GHL kan mindske denne HMMM hmmm HMMM hmmm lyd som frembringes ved brug sammen Tunzes Controller. Et problem GHL løste før Tunze kom med deres nye controller.
- Det havde været rigtig fikst af Tunze at forbedre deres nye controller på dette felt, før erstatningen af den gamle. Enkelt ved at kigge GHL over skulderen...
- Så med den energi der bruges på at nedbringe deres støj, så jo. Så er der et generelt problem!!
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)

hmm.....Fint GHL gider gøre noget når nu Tunze ikke kan.
Min ene 6205 fik skiftet strømforsyningen for et par mdr. siden og har lige opdaet et den røde lampe der sider på strømforsyningen den er begyndt at blinke gør jere også dette ??
Den anden 6205 jeg har der siden en anden slags strømforsyning hvor lampen er grøn og lyser konstandt lige som de gør på mine 6105 pumper.
Steen
Min ene 6205 fik skiftet strømforsyningen for et par mdr. siden og har lige opdaet et den røde lampe der sider på strømforsyningen den er begyndt at blinke gør jere også dette ??
Den anden 6205 jeg har der siden en anden slags strømforsyning hvor lampen er grøn og lyser konstandt lige som de gør på mine 6105 pumper.
Steen
Fandt lige ud af at den blinker når den er overbelastede. Så nu må den bare afsted til reb...FUCK noget lort samme pumpe skal laves igen den er under 5 mdr. gammel.
Vil lige sige den er ny rensede. Så det er ikke pga. skidt.
Steen
Vil lige sige den er ny rensede. Så det er ikke pga. skidt.
Steen
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
det kunne også være for at tilfredsstille en gruppe mennesker med meget sarte ørerWilliam Jr skrev:- Det er nødt til at være forbundet til et generelt problem siden at der af Tunzes hånd, efterfølgende udvikles en resonans dæmpende magnetholder til de her anførte typer!!

hvis det virkelig var et generelt problem, så kunne jeg forestille mig at de lavede en gratis ombytning af holderen, ligesom de gjorde med rotoren og den lille "lus"
og da det ikke er ret mange jeg hører brokke sig over larmen, tvivler jeg på det er et generelt problem, især set i forhold til mængde af solgte pumper
men nok om det, for vi bliver ikke enige...
Mvh. Brian
Brian der kan vi godt blive enige. Men jeg syndes nu ikke jeg er sart med larm. Men det her overgår desvære alt.
Nå så kommer jeg igen hjem fra Martin cichlidecentret.dk som en rigtig glad mand.
Pumpen er lavet.
Men det bedste er at manden fandt i en lille rodepose med nogle Tunze silencer-halter 3060.460 som jeg lige fik et par stykker af for lige at gå hjem og lime dem på mine holder.
Jeg må sige det har godt nok hjulpet og nu køre pumperne på fuld skrald uden resonans.
Lige et par billeder.
Nå så kommer jeg igen hjem fra Martin cichlidecentret.dk som en rigtig glad mand.
Pumpen er lavet.
Men det bedste er at manden fandt i en lille rodepose med nogle Tunze silencer-halter 3060.460 som jeg lige fik et par stykker af for lige at gå hjem og lime dem på mine holder.
Jeg må sige det har godt nok hjulpet og nu køre pumperne på fuld skrald uden resonans.
Lige et par billeder.
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Kontakt:
Er du venlig at forstå at dette er et forum for erfarings deling, desuden at kunne dele meninger og holdninger. Uden at være lig med at føre til en fælles retningslinje. Endsige enighed...Brian C skrev:det kunne også være for at tilfredsstille en gruppe mennesker med meget sarte ørerWilliam Jr skrev:- Det er nødt til at være forbundet til et generelt problem siden at der af Tunzes hånd, efterfølgende udvikles en resonans dæmpende magnetholder til de her anførte typer!!
eller til folk med specielle monteringsforhold, tyndt glas etc. etc.
hvis det virkelig var et generelt problem, så kunne jeg forestille mig at de lavede en gratis ombytning af holderen, ligesom de gjorde med rotoren og den lille "lus"
og da det ikke er ret mange jeg hører brokke sig over larmen, tvivler jeg på det er et generelt problem, især set i forhold til mængde af solgte pumper
Jeg fastholder min erfaring med deres produkter, med som du ved mange forsøg!
- Dette uanset hvad du måtte mene om Tunzes intentioner med at erstatte lus og rotor. Så er det forbundet til samme årsag i deres forsøg på løsning af et problem, ligesom deres seneste påfund!!
Samme topic på RC af idag: http://reefcentral.com/forums/showthrea ... 766&page=8
Og det sarte ører eller ej... Mine erfaringer, og her omtalte problemer kan ikke ses som enkeltstående. Så havde Tunze enkelt ikke søgt det rettet!
Med den fornødne respekt, så er dette min mening!
- Slut herfra...
/Flemming,

-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8981 Spentrup
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Gassum, Randers
Re: Tunze LARM nu med custom silences side 3
Jeg er NØD til skaffe sådanne to dæmpere til mine 6105er, kan ikke holde larmen ud mere.
Synes at det er meget ringe at man fra Tunze side sætter sådan noget i handlen, man betaler en formue fordi man vil have noget der virker og så skal man bag efter med lim tuben og modificere sin dyrt indkøbte pumpe fordi man også skal kunne være i huset samtidig.
Og så glemte jeg lige at nævne at den ene gik i stykker efter 4 dage, lidt skuffende
Synes at det er meget ringe at man fra Tunze side sætter sådan noget i handlen, man betaler en formue fordi man vil have noget der virker og så skal man bag efter med lim tuben og modificere sin dyrt indkøbte pumpe fordi man også skal kunne være i huset samtidig.
Og så glemte jeg lige at nævne at den ene gik i stykker efter 4 dage, lidt skuffende
Min 430Liter tank: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=30588 Nu med 900Liter Tank
Du skal have fat i en Tunze silencer-halter 3060.460 (Det er den gamele model) pris 85 kr.
Der sider et limet beslag på som du skal skære af brug en hoppy kniv. Så kommer den til at se ud som på billedet.
Den limer du så mellem magnet og holder. Jeg brugte tangit lim. Lod den tøre i 1 time og monterede den så på pumpen og fik fred i huset.
Steen
Der sider et limet beslag på som du skal skære af brug en hoppy kniv. Så kommer den til at se ud som på billedet.
Den limer du så mellem magnet og holder. Jeg brugte tangit lim. Lod den tøre i 1 time og monterede den så på pumpen og fik fred i huset.
Steen
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8981 Spentrup
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Gassum, Randers
spdiving skrev:Du skal have fat i en Tunze silencer-halter 3060.460 (Det er den gamele model) pris 85 kr.
Steen
Yep jeg har lige fået svar fra chiclidecenteret, de har ikke flere men det Lød som om at Martin viste hvad jeg talte om. De vil nok få nogle hjem efter påske.... jeg glæder mig meget.
Min 430Liter tank: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=30588 Nu med 900Liter Tank
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Jeg havde egentlig tænkt mig at svare på denne her menWilliam Jr skrev:Er du venlig at forstå at dette er et forum for erfarings deling, desuden at kunne dele meninger og holdninger. Uden at være lig med at føre til en fælles retningslinje. Endsige enighed...Brian C skrev:det kunne også være for at tilfredsstille en gruppe mennesker med meget sarte ørerWilliam Jr skrev:- Det er nødt til at være forbundet til et generelt problem siden at der af Tunzes hånd, efterfølgende udvikles en resonans dæmpende magnetholder til de her anførte typer!!
eller til folk med specielle monteringsforhold, tyndt glas etc. etc.
Jeg fastholder min erfaring med deres produkter, med som du ved mange forsøg!
- Dette uanset hvad du måtte mene om Tunzes intentioner med at erstatte lus og rotor. Så er det forbundet til samme årsag i deres forsøg på løsning af et problem, ligesom deres seneste påfund!!
Samme topic på RC af idag: http://reefcentral.com/forums/showthrea ... 766&page=8
Og det sarte ører eller ej... Mine erfaringer, og her omtalte problemer kan ikke ses som enkeltstående. Så havde Tunze enkelt ikke søgt det rettet!
Med den fornødne respekt, så er dette min mening!
- Slut herfra...
Jeg har repekt for andres erfaringer, lige såvel som du bør have det for mine erfaringer,
jeg har efterhånden haft mine længe så lidt erfaring burde jeg have som forbruger af dem
desuden har jeg efterhånden snakket med nogle stykker omkring at de skulle larme
der findes mandags modeller inden for alt
men med det svar du kom med der kommer vi ikke længere så slut herfra osse
godt du er kommet frem til en løsning på dit problem Steen

Mvh. Brian
Tak Brian.
Det sjove er at de udvikler en lydløs holder til deres "mandags modeler" istedet for at man kan få byttet sin pumpe til en ikke "mandags model"
Jeg syndes nu også at de lige er frække nok og forlanger 50 eur for en holder. For at rede deres ejene "mandags modeler"
Steen
Det sjove er at de udvikler en lydløs holder til deres "mandags modeler" istedet for at man kan få byttet sin pumpe til en ikke "mandags model"
Jeg syndes nu også at de lige er frække nok og forlanger 50 eur for en holder. For at rede deres ejene "mandags modeler"
Steen
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Kontakt:
@BrianC
- Jeg respekterer skam dig... Men der figurerer mange enkelt stående tilfælde, syntes du ikke?? Ligesom at det er mange Mandags modeller, som lander hos samme bruger m.fl.
Supplerende til dette er det undertegnede som har solgt den af laursen omtalte pumpe, i ny uåbnet embalage. Jeg har tillige solgt ham den anden også som står af kun een måned gammel, efter fire dage hos ham!
Jeg har som sælger selvfølgelig lovet fuld support på dette problem...
Vores manglende enighed ligger beroende andetsteds, som farver sagligheden i en ellers af Steen god tråd!
- Lad os blive enige om at begrave øksen og at jeg for fremtiden ikke kommenterer på nogle af dine poster. Ligesom at jeg ser mig frabedt det samme... Om ikke, så i særdeleshed i min byggetråd. Ligesom at jeg holder mig fra din!
På forhånd tak.
Lad mig slutteligt give undskyldning til Steen for denne farvning af holdning i debatten, ligesom at jeg undskylder for sidens brugere!
Venligst, Flemming.
- Jeg respekterer skam dig... Men der figurerer mange enkelt stående tilfælde, syntes du ikke?? Ligesom at det er mange Mandags modeller, som lander hos samme bruger m.fl.
Supplerende til dette er det undertegnede som har solgt den af laursen omtalte pumpe, i ny uåbnet embalage. Jeg har tillige solgt ham den anden også som står af kun een måned gammel, efter fire dage hos ham!
Jeg har som sælger selvfølgelig lovet fuld support på dette problem...
Vores manglende enighed ligger beroende andetsteds, som farver sagligheden i en ellers af Steen god tråd!
- Lad os blive enige om at begrave øksen og at jeg for fremtiden ikke kommenterer på nogle af dine poster. Ligesom at jeg ser mig frabedt det samme... Om ikke, så i særdeleshed i min byggetråd. Ligesom at jeg holder mig fra din!
På forhånd tak.
Lad mig slutteligt give undskyldning til Steen for denne farvning af holdning i debatten, ligesom at jeg undskylder for sidens brugere!
Venligst, Flemming.
/Flemming,