"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Salg af fragmenter.

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Salg af fragmenter.

Indlæg af Carsten »

Nej, det er ikke en annonce der er kommet på afveje.

For år tilbage, synes jeg der var meget mere salg af fragmenter end der er i dag.
Den eneste som jævnligt har annoncer oppe er Jesper ØH.
Udvalget af koraller har mig bekendt ikke været større end det er i dag.

Så mit spørgsmål er blot, hvor fanden bliver de fragmenter af fra alle de koraller som sælges?
Er folk blevet verdensmestre i at slå dem ihjel, så der aldrig kommer noget til salg eller????
Bokelund
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 784
Tilmeldt: tirs 9. okt 2007 18:06
16
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Salg af fragmenter.

Indlæg af Bokelund »

Det er vel en kombination af flere ting.

jeg tænker at folk at fået et større netværk indbydes og måske bytter/sælger, uden om forumet.
Det kan også være, at der ikke bliver lavet ligeså mange fragmenter, af flere årsager. Derudover synes jeg også, at div. butikker er blevet bedre til at sælge fragmenter, som jo så resulterer i at store koraller ikke bliver solgt i samme antal. Det tager jo alligevel noget tid for et fragment at vokse sig stort.
Jeg tror egentlig ikke det er fordi vi alle er blevet verdensmestre i at slå koraller ihjel. Og dog, så er det jo også blevet mere propulært med "svære" og sjælne koraller.
personligt tror jeg mest på en kombination mellem netværk, et ønske om svære og langsomt voksende koraller. En sidste ting kan også være dovenskab, altså at man simpelthen sælger hele sin koloni i stedet for at fragementere.
Mit bud :)
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3730
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Salg af fragmenter.

Indlæg af charlie saltvand »

Hej Carsten.
Jeg er på linje med Borkelunds indspark. Tror det er en kombi af mange af de ting han nævner. Jeg forære og bytter ind i mellem, men jeg har ikke mulighed for en masse fragment tanke og hylder i lejligheden, så jeg går ikke hardcore efter at dyrke fragmenter. + at jeg ikke gider besværet med at have folk rendende på alle mulige og umulige tidspunkter, så ind i mellem skriver jeg fx sms til dem jeg ved er interesseret i at aftage og skriver de skal komme forbi og tage noget/ knække noget af.
Sidst men ikke mindst, så er det jeg har i baljen ikke noget særligt.

Har set dit indlæg hvor du efterspørger frags, så held og lykke med jagten og du må meget gerne komme forbi mig.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Salg af fragmenter.

Indlæg af PederP »

Sælger da lidt, giver også meget væk. Gider bare ikke passe en salgstråd, reserveringer osv. Lidt løbende via pb, lidt byt med dem jeg kender..
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Salg af fragmenter.

Indlæg af Carsten »

Selvfølgelig vil der være en masse gengangere blandt det som folk har.

Noget af det som har undret mig, er de gange jeg har søgt efter nogle fragmenter. Og har søgt efter helt almindelige koraller, f.eks Acropora der har slet ikke været nogen henvendelser. Der må være en masse som har Acropora, der ikke er af "staghorn" typen, som tynder ud fra tid til anden.
Det er helt fint at folk ikke sætter annoncer op med at de har en masse til salg. Men derfor har de jo stadig fragmenterne, eller mulighed for at lave nogen, hvis nogen vil have dem.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Salg af fragmenter.

Indlæg af Carsten »

PederP skrev:Sælger da lidt, giver også meget væk. Gider bare ikke passe en salgstråd, reserveringer osv. Lidt løbende via pb, lidt byt med dem jeg kender..
Forstår jeg godt. Det med reserveringer duer ikke, for ofte skete det at dem der reserverede, aldrig dukkede op. Så først til mølle.
Der var også rigtigt mange som kom og drak en øl eller 2 og så blot gik igen. P.... irriterende at bruge tid på det, for nogle gange havde man på fornemmelsen
af at de aldrig havde været deres hensigt at købe noget som helst
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Salg af fragmenter.

Indlæg af StarF »

Jeg ventede engang på en der skulle kigge på fragmenter. Første dag han skriver han kommer dukker han aldrig op, og melder først afbud da jeg spør hvor han bliver af.. Dagen efter var han en tæt på en time forsinket ud fra aftalt tid, og så ville han have et stykke til 25kr...
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3789
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Salg af fragmenter.

Indlæg af crazy seahorse »

Folk ringer eller skriver også her til. De fleste er "faste", der gerne spørger til hvad der er og så kommer de forbi.
Jeg har prøvet at fragge en stor koral og ikke kunne komme af med fragmenterne.
Nu har jeg et par aftaler med nogle der tager det der er og så får jeg lidt nyt retur.

Jeg magter ikke at lave en annonce. Folk må ringe eller skrive og så kan vi godt finde ud af noget.
Men, de "faste" aftager som regel det meste af det jeg laver.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Salg af fragmenter.

Indlæg af PederP »

Har egentlig aldrig haft kedelige oplevelser med salg og bytte. Folk kører nok ikke så langt ud på landet uden en god grund :)
Det er enormt hyggeligt at mødes, snakke og handle. Og der går jo tit timer med det.
Af samme grund går det bare for hårdt ud fritid, familie og planlægning, hvis man pludeselig forsøger at afvikle 5-10 besøg på en uge, skal tage/sende billeder, skrive lister osv. Så det er kun ved akut pladsmangel jeg giver lyd.

Vi kan da sagtens finde ud at et djursland besøg Carsten, hvis du tør vove dig væk fra øen.
Jesper ØH
Reactions:

Re: Salg af fragmenter.

Indlæg af Jesper ØH »

Carsten skrev:Nej, det er ikke en annonce der er kommet på afveje.

For år tilbage, synes jeg der var meget mere salg af fragmenter end der er i dag.
Den eneste som jævnligt har annoncer oppe er Jesper ØH.
Udvalget af koraller har mig bekendt ikke været større end det er i dag.

Så mit spørgsmål er blot, hvor fanden bliver de fragmenter af fra alle de koraller som sælges?
Er folk blevet verdensmestre i at slå dem ihjel, så der aldrig kommer noget til salg eller????
Du må jo forbi Vejle Carsten :clap:
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Salg af fragmenter.

Indlæg af Han$en »

Om et års tid eller halvandet håber jeg på at fragment karret bugner i Nordsjælland :D
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1142
Tilmeldt: tirs 5. jan 2010 18:41
14
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: Salg af fragmenter.

Indlæg af trine... »

Jeg sælger da lidt når jeg da ellers lige får kvajeknækket en gren eller to og Iøvrigt får taget mig sammen til at klippe lidt i diverse der måtte trænge til en studsning og så er der stadig lang vej til de måske bliver sat på sten.
Jeg synes på et tidspunkt at trenden var at alle havde fragment hylder i enten DT eller i en separat fragtank. Nogle af disse entusiaster har måske indset at hverken tiden eller overskuddet var til at køre endnu en separat tank. Mig selv inklusive. Min tid er simpelthen for knap medmindre jeg forbinder det til mit nuværende display, hvilket jeg på ingen måde har mulighed for da det er fritstående og der ikke er plads i underskabet. Jeg er heller ikke til et display som bugner med fragmenter af de samme gængse klip fra større moderkolonier da jeg syns at det ødelægger æstetikken, selvom det jo selvfølgelig er det mest bæredygtige og helt sikkert der hvor hobbyen på et tidspunkt ender ( eller ihvert fald burde udfra et rent etisk synspunkt)- altså som udelukkende privat handel, når og hvis der på et tidspunkt bliver lukket for den kommercielle handel med truede dyrearter.
Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1142
Tilmeldt: tirs 5. jan 2010 18:41
14
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: Salg af fragmenter.

Indlæg af trine... »

Nogle gange tror jeg bare at vi bliver så betaget af skønheden samt hvor godt den pågældende art lige ville passe ind i lige netop vores setup, at vi glemmer at vi rent faktisk har at gøre med arter som figurerer på liste/bilag 1-2 (a-b) hvorigennem der på mange arter er nedlagt import forbud fra bestemte destinationer grundet at bestanden er betragtet som udrydningstruet. Revene er trods alt snart mere døde end levende hvis man ser på det fra et evolutionsmæssigt synspunkt, selvom der nu stadig findes få forholdsvis uberørte rev så er det kun et døende levn fra deres storhedstid. A.palmata er nok en af de få uddøende dinosaurer som stadig kan opleves på bla Curacao, som vidner om en anden tid.
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Salg af fragmenter.

Indlæg af Han$en »

trine... skrev:Nogle gange tror jeg bare at vi bliver så betaget af skønheden samt hvor godt den pågældende art lige ville passe ind i lige netop vores setup, at vi glemmer at vi rent faktisk har at gøre med arter som figurerer på liste/bilag 1-2 (a-b) hvorigennem der på mange arter er nedlagt import forbud fra bestemte destinationer grundet at bestanden er betragtet som udrydningstruet. Revene er trods alt snart mere døde end levende hvis man ser på det fra et evolutionsmæssigt synspunkt, selvom der nu stadig findes få forholdsvis uberørte rev så er det kun et døende levn fra deres storhedstid. A.palmata er nok en af de få uddøende dinosaurer som stadig kan opleves på bla Curacao, som vidner om en anden tid.
Hvis nogle sidder med A. palmata er jeg derimod yderst interesseret blot for at få drevet profit på en tråd der ikke drejer sig om direkte køb og salg :D
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Salg af fragmenter.

Indlæg af Carsten »

PederP skrev:Har egentlig aldrig haft kedelige oplevelser med salg og bytte. Folk kører nok ikke så langt ud på landet uden en god grund :)
Det er enormt hyggeligt at mødes, snakke og handle. Og der går jo tit timer med det.
Af samme grund går det bare for hårdt ud fritid, familie og planlægning, hvis man pludeselig forsøger at afvikle 5-10 besøg på en uge, skal tage/sende billeder, skrive lister osv. Så det er kun ved akut pladsmangel jeg giver lyd.

Vi kan da sagtens finde ud at et djursland besøg Carsten, hvis du tør vove dig væk fra øen.
Jeg vover mig så ment flere gange om ugen over i det mørke. Men Djursland ligger lidt for langt ude i det mørke.
Og tage bilen derover. Tja, så det nok markant billigere at købe korallerne hos en forhandler
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Salg af fragmenter.

Indlæg af Han$en »

Vi kan da lave en fælleskørsel en dag......?
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1689
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Salg af fragmenter.

Indlæg af ttkthomsen »

Så vil jeg med !
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Salg af fragmenter.

Indlæg af Han$en »

Tonning kører!

Jeg rykker Shotgun på forsædet! :D
Senest rettet af Han$en lør 24. jun 2017 17:33, rettet i alt 1 gang.
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Salg af fragmenter.

Indlæg af peder »

I skal sku' bare blive på El Diablo Øen! Vi skal ikke have plyndret vores fine fragstationer af en horde Kjøwenhavnere, vi vil beholde dem sjelw!
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Salg af fragmenter.

Indlæg af Han$en »

peder skrev:I skal sku' bare blive på El Diablo Øen! Vi skal ikke have plyndret vores fine fragstationer af en horde Kjøwenhavnere, vi vil beholde dem sjelw!
Føl dig sikker på en ting - Vi skal nok tage hjem igen!
Brunkål, æbleflæsk og mærkelige udtaler af det danske sprog får i lov at beholde :D

Men jeres små rev skal plyndres! :K
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"