"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Fish-street forsendelse

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Fish-street forsendelse

Indlæg af Birkefeldt »

Hej

Er lidt i tvivl om der er nogle ulemper ved at vælge at få sendt fra Belgien i stedet for Holland, siden prisforskellen er så stor. Overser jeg noget, eller skal jeg bare vælge den billige?
IMG_0268.JPG
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Fish-street forsendelse

Indlæg af Carsten »

Om jeg har været heldig ved jeg ikke, men har fået derfra. Hvor jeg har brugt begge options. Og jeg bemærkede ingen forskel.
Det kan måske være sådan noget som hvad de forskelige postvæsner tager for at sende/videresende
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1949
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Fish-street forsendelse

Indlæg af Mikas »

Jeg bruger den billigste . Det tager en lille uge
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Fish-street forsendelse

Indlæg af Birkefeldt »

Ok tak. Så vælger jeg bare den billigste. Men det betyder måske ikke at den bliver sendt fra EU, men stadig fra Hong Kong?
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1949
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Fish-street forsendelse

Indlæg af Mikas »

Hvis det ik er på lager i EU så plejer de at sende det til deres lager først i EU og så til sig så du ikke skal betale told.
Så tager det bare længere tid ..
Har købt der fra 7-8 gange det sidste halve år uden problemer .. det kommer næsten altid inden for en uge
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Fish-street forsendelse

Indlæg af Carsten »

Birkefeldt skrev:Ok tak. Så vælger jeg bare den billigste. Men det betyder måske ikke at den bliver sendt fra EU, men stadig fra Hong Kong?
Ja. Det bliver videresendt fra enten Belgien eller Holland.
Det har vist også noget at gøre med de grænser som er for import uden at betale moms og lign.
Synes fornyeligt at have læst noget om at f.eks Frankrig, der kan man som privat importere for et pænt stykke over 1000 kroner uden at skulle betale noget ekstra. Her i landet kun 80 kroner og det er helt til grin. Og er ikke blevet reguleret i 15 år eller mere
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Fish-street forsendelse

Indlæg af Birkefeldt »

Ok. Men nu koster den ting jeg vil købe jo et godt stykke over 80,-. Så jeg vil da gerne være sikker på den bliver sendt til mig fra EU.

Jeg synes de er utrolig dårlige til at opdatere deres shipping info på deres hjemmeside. Der står ingenting om hverken Belgien eller Holland.
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Fish-street forsendelse

Indlæg af Carsten »

Birkefeldt skrev:Ok. Men nu koster den ting jeg vil købe jo et godt stykke over 80,-. Så jeg vil da gerne være sikker på den bliver sendt til mig fra EU.

Jeg synes de er utrolig dårlige til at opdatere deres shipping info på deres hjemmeside. Der står ingenting om hverken Belgien eller Holland.
Hvad er det du mangler oplysning om??
Så lige at der ud for Holland, stod DPD, så det er et transport firma der klarer det for dem i Holland. Nok derfor det er en hel del dyrere
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Fish-street forsendelse

Indlæg af Birkefeldt »

Jeg synes blot det ville være rart at de beskrev på deres hjemmeside, at Belgien og Holland rent faktisk fungerer som mellemled og man derfor ikke skal bekymre sig om at blive opkrævet told og moms.

Men hvad er fordelen ved at vælge Holland (DPD) i stedet for Belgien (Post)?

Beklager hvis det er indlysende for de fleste, men jeg er ikke så garvet i at bestille ting udenfor EU.
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1949
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Fish-street forsendelse

Indlæg af Mikas »

Står der ikk ud for begge shipping metoder (no tax)
Det tolker jeg som at man ik skal betale moms :)
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Fish-street forsendelse

Indlæg af Carsten »

Birkefeldt skrev:Men hvad er fordelen ved at vælge Holland (DPD) i stedet for Belgien (Post)?
.

Tror ikke du direkte for dem til at skrive, at du undgår moms ved den ene eller anden forsendelses måde. Det vil jo være direkte at henlede toldvæsnernes opmærksomhed på det.
Hvis du vil have en forklaring på prisforskellen, så skriv til dem og spørg
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4571
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Fish-street forsendelse

Indlæg af Nicki Henriksen »

Forskellen er vel bare forsendelses metoden, jeg har også forskellige priser til de 2 lande.
Og skal jeg sende med en anden transportør igen en hel anden pris :)
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Fish-street forsendelse

Indlæg af Birkefeldt »

Jeg mailede til dem, og Mr Wong bekræftede det I sagde. Bare vælg Belgien, så skulle det være iorden.
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Brugeravatar
Flemse
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 433
Tilmeldt: man 3. maj 2010 11:07
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Stenløse

Re: Fish-street forsendelse

Indlæg af Flemse »

Men vær obs på at deres forsendelse overgår til GLS så deres tracking nummer du får fra fishstreet er kun til det når DK og når du vælger den billige løsning skal den hentes i en pakke shop. Har selv lige været systemet igennem og været tæt på at min forsendelse røg retur, da jeg ikke selv var obs på dette system.
Brgds
Flemse
Snart 830 lit 160x80x65 med sump på 202 lit,4 stk Maxspect R420R Razor 160W, moddet til 15000 kelvin, Skimz Monster E 251, Tunze 6200+ 6305 og Maxpect Gyre 150 ,returpumpe SKIMZ 10000 DC. IKS Computer: redox,PH,Temp.
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Fish-street forsendelse

Indlæg af Birkefeldt »

Tak Flemse. Det er god information.

Hvordan fik du så besked om at den lå i pakkeshop?
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1949
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Fish-street forsendelse

Indlæg af Mikas »

Det vil jeg så påstå at ikke være generelt ..
Jeg har taget billigste metode og fået det leveret ved døren alle gange :)
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Fish-street forsendelse

Indlæg af Carsten »

Mener også at min sidste bestilling kom hjem til mig.
Det kan også let være chaufføren der springer over hvor gærdet er lavest.
Det har jeg haft en disput med gls om. Chaufføren kom og smed en seddel i postkassen uden at banke på. Selv om jeg var hjemme
Brugeravatar
Flemse
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 433
Tilmeldt: man 3. maj 2010 11:07
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Stenløse

Re: Fish-street forsendelse

Indlæg af Flemse »

Jeg var nødig selv at ringe til GLS da de ikke informerede om min pakke, har oplevet det to gange med forskellige fragt firmaer der så overlevere til GLS. Så ved ikke om det kun er i vores område det er sådan men vær bare obs på at det kan ske.....
Brgds
Flemse
Snart 830 lit 160x80x65 med sump på 202 lit,4 stk Maxspect R420R Razor 160W, moddet til 15000 kelvin, Skimz Monster E 251, Tunze 6200+ 6305 og Maxpect Gyre 150 ,returpumpe SKIMZ 10000 DC. IKS Computer: redox,PH,Temp.
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4571
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Fish-street forsendelse

Indlæg af Nicki Henriksen »

Jeg oplevede det engang med PostDanmark, budet kørte forbi og smed en seddel i postkassen om at han havde forsøgt aflevere mine nye iPhones, jeg gik hjemme den dag og havde ventet spænd på det lort hele dagen, hold kæft hvor blev jeg sur på deres stakkels kundeservicemedarbejder..
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Fish-street forsendelse

Indlæg af Carsten »

Nicki Henriksen skrev:Jeg oplevede det engang med PostDanmark, budet kørte forbi og smed en seddel i postkassen om at han havde forsøgt aflevere mine nye iPhones, jeg gik hjemme den dag og havde ventet spænd på det lort hele dagen, hold kæft hvor blev jeg sur på deres stakkels kundeservicemedarbejder..
Samme oplevelse har jeg også for MAAANGE år siden haft med postvæsnet. Ventede på et par bøger fra England. Og brevbudet havde seddelen med om at pakkeposten havde været forbi med. Der blev jeg sgu sur. Tog op på posthuset og fik fat i postmesteren. Hun fortalte mig, at der desværre havde været flere med samme problem den dag, men hun skulle sørge for at bøgerne kom ud inden aften - og det gjorde de.
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Fish-street forsendelse

Indlæg af PoulD »

Carsten skrev:
Birkefeldt skrev:Ok tak. Så vælger jeg bare den billigste. Men det betyder måske ikke at den bliver sendt fra EU, men stadig fra Hong Kong?
Ja. Det bliver videresendt fra enten Belgien eller Holland.
Det har vist også noget at gøre med de grænser som er for import uden at betale moms og lign.
Synes fornyeligt at have læst noget om at f.eks Frankrig, der kan man som privat importere for et pænt stykke over 1000 kroner uden at skulle betale noget ekstra. Her i landet kun 80 kroner og det er helt til grin. Og er ikke blevet reguleret i 15 år eller mere
Så har du vist enten læst noget der er forkert, eller du har misforstået eller du husker forkert. Der er mig bekendt ingen EU lande hvor fritagelsesgrænsen for moms ved import fra ikke EU lande, overstiger 22 Euro.

Man bør endvidere være opmærksom på, at hvis sælger angiver en værdi som af myndighederne skønnes forkert, er det køber som holdes ansvarlig.

Hvor stort et importbeløb der er rimeligt at fritage for moms er der nok varierende meninger om, men forretninger og producenter i Danmark og andre europæiske lande er da underlagt vildt urimelige konkurrencevilkår hvis alle deres varer pålægges 25% moms medens varer som købes i Kina fritages for moms. Det ender sgu da med at hele Danmark bliver udkantsdanmark en dag. Mon ikke de ganske få der stadig vil have et arbejde, vil få voldsomme problemer med at forsørge de millioner af danskere som ikke har et arbejde. Jeg tvivler på vi vil få ret meget i u-lands bistand af Kina.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Fish-street forsendelse

Indlæg af Carsten »

PoulD skrev:
Carsten skrev:
Birkefeldt skrev:Ok tak. Så vælger jeg bare den billigste. Men det betyder måske ikke at den bliver sendt fra EU, men stadig fra Hong Kong?
Ja. Det bliver videresendt fra enten Belgien eller Holland.
Det har vist også noget at gøre med de grænser som er for import uden at betale moms og lign.
Synes fornyeligt at have læst noget om at f.eks Frankrig, der kan man som privat importere for et pænt stykke over 1000 kroner uden at skulle betale noget ekstra. Her i landet kun 80 kroner og det er helt til grin. Og er ikke blevet reguleret i 15 år eller mere
Så har du vist enten læst noget der er forkert, eller du har misforstået eller du husker forkert. Der er mig bekendt ingen EU lande hvor fritagelsesgrænsen for moms ved import fra ikke EU lande, overstiger 22 Euro.
Der hvor jeg læste det var i en tråd på et andet forum, hvor en dansker der boede i Frankrig skrev om det.
Og selv 22 Euro, vil være en fordobling af beløbet.
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Fish-street forsendelse

Indlæg af PoulD »

Ham danskeren der boede i Frankrig har nok fået det galt i halsen. Moms og import told er 2 vidt forskellige ting. Her kan du se hvad grænserne er i de forskellige EU lande: https://ec.europa.eu/taxation_customs/s ... online.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Prøv at forestille dig du er en dansk producent af f.eks. spil & legetøj med fabrik i en mindre dansk provinsby. Du har en omsætning på 100 mill. og selv om du har stor automatiseringsgrad har du 50 ansatte. Den dyreste vare i dit sortiment koster måske 300 kr. på gaden. Nu forestiller vi os så at grænsen for momsfrihed ved import fra ikke EU lande sættes op til 160 kr. Du har en stor konkurrent et andet sted i verden som i forvejen kan producere de samme varer som dig, for godt og vel halvdelen af hvad du kan, fordi han bruger børn på 8-10 år i produktionen samt nogle få voksne der ikke skal have ret meget i løn da en del af lønnen er logi, og de bor 12 personer på samme værelse. Nu kan din største konkurrent så pludselig overtage dit marked og udkonkurrere dig totalt, uden at betale så meget som en krone til det danske system.

Når din omsætning begynder at styrtdykke har du 2 muligheder: Enten lukker og slukker du eller også flytter du produktionen til et tilsvarende land uden for Europa. I begge tilfælde mister vi 50 arbejdspladser i Danmark.

Den fælles kasse i Danmark mister indtægter på måske 40 mill kr. i moms samt mange millioner i skat m.v. Ikke nok med det, samfundet får pludselig udgifter på mange millioner til understøttelse. Ikke nok med det, flere af dine underleverandører, de 2 restauranter, tøjforretningen og andre butikker i den lille provinsby får også svært ved at klare sig, og må måske til slut dreje nøglen om.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Fish-street forsendelse

Indlæg af ole kekkonen »

Holder mit udefor etik OG politik men klart nogen må Lukke OG slukke,det er Globalisering.Man må være smartere End at købe en vare fra tyskland og sælge den for det dobbelte,tror dog danskerne skal klare sig de er bla verdens mestre i design.
I konens firma har en afdeling i Holland gået konkurs,de har kōbt op ifra østlændene mens bulgarien osv.. stadig køber ifra tyskland
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Fish-street forsendelse

Indlæg af ole kekkonen »

konen For ny tablet nu OG der kommer til at stå B&O på den fordi de Laver lyden.også er danskerne Skide Gode Til at lave tv serier:)
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Fish-street forsendelse

Indlæg af ole kekkonen »

Faktisk alt hvad i Laver af tv er godt,også børne tv hvor der bøvses og pruttes:)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"